حمله مرگبار به وزارت کشور افغانستان/ طالبان بر عهده گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که تاکنون اجساد ۴۰ کشته و ۱۴۰ مجروح حمله انتحاری ظهر شنبه در کابل پایتخت افغانستان به بیمارستان ها منتقل شده است و این آمار قطعی نیست و تغییر خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، «وحید مجروح» سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان افزود: آمار تلفات این حمله تروریستی که در چهار راه صدارت انجام شد به علت انتقال پراکنده مجروحان و کشته ها از سوی مردم در حال جمع آوری است و از رسانه ها می خواهیم که از نشر آمار تائید نشده خود داری کنند.

«نصررحیمی» معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز در این ارتباط اعلام کرد که مهاجم انتحاری با استفاده از یک دستگاه آمبولانس از لایه های نخست امنیتی گذشته و خود را به طرف در ورودی ساختمان قدیمی وزارت کشور در کابل رسانده و هنگام شناسایی شدن در لایه دوم ایست و بازرسی اقدام به انفجار محموله خود اقدام کرده است.

به گفته وی زمانی که پلیس اقدام به هدف قرار دادن راننده کرده، خودرو منفجر شده است.

رحیمی گفت که مهاجم توانست با اعلام این که حامل بیماری برای انتقال به بیمارستان «جمهوریت» واقع در کوچه وزارت کشور است؛ خود را به ورودی محل سابق وزارت کشور برساند.

چهار راهی صدارت از شلوغ ترین مناطق شهر کابل و مهم ترین مسیر دسترسی به دفاتر ، دوایر و نهادی دولتی است.

پس از حمله مهاجم انتحاری که در ۱۰ خرداد ماه امسال در نزدیکی سفارت آلمان با تانکر آب حامل بیش از ۵ تن مواد منفجره خود را منفجر کرد، می توان انفجار امروز را بزرگترین انفجار اخیر شهر کابل برشمرد.

گروه طالبان مسئولیت حمله امروز را برعهده گرفت و اعلام کرد که محل تجمع ایست و بازرسی پلیس در نزدیکی وزارت کشور را هدف قرار داده و مدعی شد در این حمله بیش از ۸۰ پلیس کشته شده اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 335822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.