بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی تحول آفرین است

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: انقلاب اسلامی در طول ایام با برکت خود دست‌آورده‌های بسیار بزرگی داشته که باید برای مردم بیان شود، اما ذکر دست‌آوردهای بزرگ انقلاب اسلامی نباید ما را از بیان مشکلات جامعه غافل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه زرین شهر با بیان اینکه بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی تحول آفرین و هدایت گر است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در طول عمر با برکت خود دست‌آورده‌های بسیار بزرگی داشته که باید برای مردم بیان شود، اما ذکر دست‌آوردهای بزرگ انقلاب اسلامی نباید ما را از بیان مشکلات جامعه غافل کند.

وی افزود: ما در کنار تبیین دستاوردهای انقلاب باید مشکلات جامعه را نیز مد نظر قرار دهیم چرا که اگر به این مسئله توجه نشود دشمن مشکلات جامعه را به بدترین شکل به جوانان و نوجوان ما انتقال می‌دهد و ذهن آنها را به سمت خواسته‌های خود هدایت خواهد کرد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: ما باید با آموزش و روشنگری برای نسل جوان کشور، ذهن آنان را پذیرای واقعیت‌های جامعه کنیم و به زبان ساده مشکلات را با صداقت به جوان بگویم تا جوان ما بفهمند انقلاب ما علی‌زغم دست آوردهای بزرگی که دارد مشکلاتی نیز داشته است.

وی ادامه داد: اگر در  کنار دست آوردها،  مشکلات  را هم دیدیم آن وقت است، که می‌توانیم راه‌حل برطرف کردن مشکلات را نیز پیدا کنیم و این مهم به معنای عقب نشینی و خراب کردن عزت ایران اسلامی نیست، و باید توجه داشت کسانی که با حرف‌ها و برنامه‌هایشان عزت و اقتدار ایران اسلامی را نشانه می‌روند، این افراد مجری توطئه‌های دشمنان هستند.

باقریان اضافه کرد: امروز دشمن به دنبال ان است، به نسل بعد از انقلاب القا ‌کند یک نفر روحانی آمد و عده‌ای به دنبال او حرکت کردند و این حرکت انقلاب را به وجود آورد، اما باید توجه داشت این حرف  دشمن توهین به مردم است، توهین به کسانی که برای به ثمر نشستن انقلاب از جان، مال خود گذشتند، و باید گفت مردم با شعور و عقل خود با پیروی از امام خمینی (ره) با اختیار و اگاهی کامل طومار دو هزار و پانصد ساله پهلوی را در هم پیچیدند.

وی عنوان کرد: امروز ضرورت دارد همه‌ ما به دنبال فرهنگ‌سازی باشیم چرا که فرهنگ‌سازی صحیح می‌تواند بسیاری از فرهنگ‌های غلط و باطل را از بین ببرد، اگر ما دردها را شناختیم و منشا درد را فهمیدم آن‌وقت می‌توانیم به درمان آن درد بپردازیم.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی نمی‌توانیم صرفا به کارهای کلیشه‌ بپردازیم، نمی‌توان فقط به سخنرانی پرداخت بلکه برای فرهنگ‌سازی باید به فکر قالب‌های جدید بود باید دردها  و معضلات جامعه را در قالب هنر برای نسل آینده بیان کنیم و اگر با جوان و نوجوان با زبان خودشان و در قالب زیبای هنر حرف زدیم آن‌وقت می‌توانیم جوانان و نوجوانان را با خودمان همراه کنیم.

وی افزود: یکی از مشکلات فعلی نسل ما این است، که همه چیز را برای او فراهم کردیم، اما نسل قدیم جامعه در کنار پدر و مادر و با سختی‌های فراوان بزرگ می‌شد، با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کرد برای همین به راحتی مشکلات را حل و فصل می‌کردند، اما متأسفانه ما برای نسل امروز همه چیز را فراهم کردیم.

باقریان گفت: نسل جدید کشور با مشکلات بیگانه است و از مسئولیت پذیرفتن هراس دارد از این رو باید فرصت آزمایش شدن را به جوانان خودمان بدهیم، باید انها خطا کنند و بارها شکست بخورند تا راه‌حل‌های شکست دادن را بیابند و ما باید میادینی را مهیا کنیم تا جوان بتواند خود  را نشان دهند و اگر در این مسیر دچار خطا شد با مهربانی و دلسوزانه برخورد کنیم.

وی تصریح کرد: در راستای فرهنگ‌سازی ما از ستاد نماز جمعه شروع می‌کنیم، ستاد ما در کنار بزرگترها باید ستادی شود که اعضا آن در سنین ۱۵ تا ۲۱ سال باشد، مساجد ما نیز باید میدان را برای حضور جوانان و نوجوانان باز کنند.

امام جمعه زرین شهر اضافه کرد: بزرگترها در کنار نسل جوان با رأفت و مهربانی باقی بمانند و کارها و مسئولیت‌ها را به آنان بسپارند، نسل آینده ما باید آماده اداره کشور بشوند و برای آموختن از مساجد و  نماز جمعه‌ها باید شروع کرد. 

وی متذکر شد: یک روز جوانان این کشور انقلاب کردند، یک روز همین جوانان جنگ هشت ساله را به بهترین شکل اداره کردند و صدها میدان دیگر که به جوانان فرصت داده شد و آنها به بهترین شکل خودشان را نشان دادند امروز هم نیازمند همین جوانان هستیم و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

کد خبر 335713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.