شرایط ایجاد کرسی های فقه مضاف در اصفهان مهیا می شود

رییس شعبه اصفهان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: فقه مضاف به بررسی ابعاد علوم نوین از دیدگاه دینی می پردازد که امیدواریم شرایط ایجاد کرسی های آن در اصفهان هم ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محمد قطبی، صبح امروز - پنج شنبه- در دومین سمینار از سمینارهای علمی ولایت فقیه اظهار کرد: حوزه علمیه اصفهان دارای طلاب بانشاط و با استعدادی است به همین دلیل تصمیم گرفتیم از استادان گرانقدار برای پرورش این استعدادها بهره بگیریم که آقای احمد واعظی یکی این استادان هستند که در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز حضور دارند.

وی با اشاره به ارتحال آیت الله عبودیت در روزگذشته ادامه داد: حوزه علمیه اصفهان یکی از اساتید فاضل خود را نیز در هفته گذشته از دست داد که برای هر دوی آنها طلب غفران می کنیم.

مدیرشعبه اصفهان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: به دلیل اینکه عرصه های فقهی در جامعه  گسترش پیدا کرده و طلاب باید درعرصه های شهرسازی، معماری و فناوری اطلاعات حضور فعال داشته باشند، سلسله سمینارهای علمی فقه مضاف را هم به زودی برگزار خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در قم بیش از ۲۰ کرسی فقه مضاف در حوزه علمیه قم در حال شکل گیری است، این فقه به بررسی ابعاد علوم نوین از دیدگاه دینی می پردازد که امیدواریم شرایط ایجاد کرسی های آن در اصفهان نیز مهیا شود.

کد خبر 335642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.