انبارهای اصفهان آلوده به ماده آسکارل است

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه مقادیر زیادی از ماده آلوده کننده آسکارل در انبارهای استان ما وجود دارد، گفت: روغن آسکارل اثر تخریبی وحشتناکی بر آب و خاک دارد و یک قطره از آن می‌تواند ده‌ها متر مربع خاک را آلوده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عبدالوهاب سهل آبادی عصر امروز (چهارشنبه) در همایش صنعت بازیافت با شعار " از زمین برای زمین"  ضمن خیرمقدم به صنعتگران و تبریک پیشاپیش ایام دهه فجر گفت: بسیاری از مواد آلوده کننده در ایران وجود دارد که اثرات تخریبی بسیاری بر خاک و آب دارد که باید برای آن تمهیدات لازم را اندیشید.

وی با اشاره به اینکه مقادیر زیادی از ماده آلوده کننده آسکارل در انبارهای استان ما وجود دارد، افزود: روغن آسکارل اثر تخریبی وحشتناکی بر آب و خاک دارد و یک قطره از آن می‌تواند ده‌ها متر مربع خاک را آلوده کند.

رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان ضمن درخواست از مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برای امحای این ماده خطرناک از استان، تصریح کرد: دولت باید به فعالان عرصه بازیافت با نگاه بهتری بنگرد چرا که این صنعت تلاشی مضاعف و درآمدی پایین و البته تاثیرات محیط زیستی مثبتی بر محیط زیست دارد و دولت باید همکاری بیشتری با این صنعت داشته باشد.

سهل آبادی با اعلام آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای همکاری با صنعتگران عرصه بازیافت، اظهار کرد : امیدوارم در آینده‌ای نزدیک همایشی برای پیشکسوتان و تلاشگران عرصه بازیافت برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه صنعت ذوب آهن در استان ما مهندسان و صنعتگران خوبی پرورش داده است، خاطرنشان کرد: ما امروز توانستیم بیشترین انجمن‌ها را در استان اصفهان به ثبت برسانیم.

سهل آبادی با اشاره به اینکه صنعت بازیافت به خوبی می‌تواند ایجاد اشتغال کند، اضافه کرد: وقتی اشتغال باشد جرم خیزی، بی‌سوادی و ناهنجاری از بین خواهد رفت و ما در اتاق از شعار " اتاق برای همه و همه برای نجات اقتصاد "برای فعالیت خود مدد می‌گیریم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: ما انتظار داریم که اتحادیه بازیافت از کارشناسان محیط زیست در مجموعه‌های بازیافت استفاده کند تا این کارشناسان اطلاعات و تکنولوژی‌های جدید را به فعالان این عرصه معرفی کنند.

وی با تاکید بر اینکه چیزی حدود ۷۵ درصد آلودگی اصفهان از خودروهاست، گفت : این در حالی است که اگر خودروهای برقی به ایران وارد شود به اندازه کافی برای مصرف آنها برق نداریم و جالب است بدانید که ایران توان تولید ۶۵ هزار مگا بایت انرژی خورشیدی و ۶۵ هزار مگابایت توان تولید انرژی بادی را دارد.

سهل آبادی با بیان اینکه ایران با داشتن ثروت‌های بسیار در حال نابود کردن محیط زیست خود است، افزود: اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان چهارمین اتاق برتر دنیا معرفی شد و ما در بین چهار اتاق برگزیده در سطح جهان رتبه دوم را بدست آورده‌ایم و برای موضوع بازیافت آماده همکاری با اداره محیط زیست و خانه صنعت و معدن ایران هستیم.

کد خبر 335607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.