اعطای بورس تحصیلی به فارغ التحصیلان موسسات صدر در دانشگاه اصفهان

سیده ربابه صدر رییس موسسات امام صدر و خواهر امام موسی صدر در لبنان با هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان دیدار و گفتگو کردند در این جلسه از سوی رییس دانشگاه اصفهان، دو بورس تحصیلی دکتری به موسسات امام موسی صدر در لبنان اهدا شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دانشگاه اصفهان، هوشنگ طالبی در این دیدار رمز جاودانگی اندیشه امام موسی صدر را در نوع نگاه او به کرامت انسانی دانست و اظهار کرد: امام صدر معتقد بود که دین و علم با یکدیگر به دنیا می آیند و در سرشت بشر زاده شده اند. وی بر این باور بود که دین و علم در پیوند دادن انسان با حقیقت و واقعیت نقش موثر دارند چرا که هر دو سعی می‌کنند تا واقعیت و هستی را رمزگشایی کنند.

رییس دانشگاه در ادامه با تاکید بر ضرورت شناخت فرهنگی و همبستگی مذهبی جوانان ایرانی با مردم لبنان گفت: شناخت فرهنگ مردم مسلمان لبنان برای دانشجویان لازم و ضروری است و این مهم در نشر دین و فرهنگ تقریب و وحدت بین مسلمانان نقش موثری دارد.

در این جلسه ضمن ارایه گزارش از فعالیت ها و بررسی زمینه های همکاری های متقابل مانند اعطای بورس تحصیلی برای فارغ التحصیلان موسسات صدر در دانشگاه اصفهان، برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای معلمان و کادر موسسات امام صدر، راه اندازی دوره های تخصصی در زمینه های فناوری های نوین، تعلیم و تربیت و صنایع دستی، برگزاری همایش ها و کارگاه های تخصصی برای معرفی افکار امام موسی صدر مطرح و مورد تاکید قرار گرفت. 

مؤسسات امام موسی صدر الگوی آموزش و پرورش محرومان لبنان است

سیده ربابه صدر مدیر مؤسسات امام صدر لبنان جایگاه فعلی این موسسات در کمک به محرومان را بسیار مهم دانست و گفت: امروز مؤسسات امام موسی صدر الگوی خدمت رسانی و آموزش و پرورش فرزندان شهدا و محرومان لبنان است که مؤسسات مشابه از تجربیات و دانش و شیوه‌های ابداعی آن الگوبرداری می‌کنند. با افتخار می‌گویم که مؤسسات امام موسی صدر امروز افتخار شیعه، افتخار اسلام و افتخار بشر است. مدال سازمان ملل متحد و نشان‌ها و تقدیرنامه‌های گوناگون از مؤسسات بین‌المللی و منطقه‌ای و رجال جهانی گواهی بر این ادعا است.

در ادامه سیده حوری صدر دختر امام موسی صدر و رییس مرکز پژوهشی امام صدر در تهران اظهار کرد: دو موسسه، یکی در ایران و دیگری در لبنان، به چاپ و نشر آثار امام موسی صدر مشغولند.

«مرکز الامام موسی الصدر للأبحاث و الدراسات» بیروت با مدیریت صدرالدین صدر، فرزند ارشد امام موسی صدر، در کنار پیگیری پرونده ربودن امام صدر و با امید آزادی وی، نسبت به تهیه و چاپ آثار امام موسی صدر به صورت موضوعی اقدام کرده است. عناوین متعددی کتاب در این مرکز به چاپ رسیده که بیشتر آنها به صورت مستقل و یا در قالب مقالاتی مختلف در مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر در تهران ترجمه و چاپ شده است.در حال حاضر مهم‌ترین عنوان منتشر نشده به زبان فارسی، مجموعۀ ۱۲ جلدی «مسیرة الامام موسی صدر» است که در سال جاری در لبنان به چاپ دوم رسیده است و این مجموعه در مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر ترجمه شده و به زودی رونمایی خواهد شد. این مجموعه به روزشمار زندگی و فعالیت‌های امام موسی صدر، به‌خصوص در دورۀ ۱۸ سالۀ حضور ایشان در لبنان، اختصاص دارد. تمامی اسناد و مدارک مکتوبِ مربوط به ایشان، با ذکر منبع و سند آن، در کتاب گرد آمده است.

گفتنی است؛ در پایان از سوی رییس دانشگاه اصفهان، دو بورس تحصیلی دکتری به موسسات امام موسی صدر در لبنان اهدا شد. 

کد خبر 335606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.