ذوب‌آهن در دو دقیقه دوم شد/ سبزها با توپ پر در انتظار پلی‌آف آسیا

دو گل شاگردان قلعه نویی در عرض دو دقیقه باعث دبل ذوب‌آهن برابر استقلال خوزستان در این فصل و صعود به رده دوم جدول شد.

خبرگزاری ایمنا-

هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و ذوب‌آهن

ورزشگاه: غدیر اهواز

تماشاگر: ۵۲۰ نفر

گل‌ها: محمدرضا عباسی (دقیقه ۸۱) و مرتضی تبریزی (دقیقه ۸۳) برای ذوب‌آهن

اخطار: جونیور مارینی (دقیقه ۲۶) از استقلال خوزستان

ترکیب تیم فوتبال استقلال خوزستان: وحید شیخ‌ویسی، موسی کولیبالی، میثم دورقی، دانیال ماهینی، علیرضا دغاغله، عادل کلاه‌کج (۸۶- سلمان بحرانی)، حکیم نصاری (۹۰- محمد شریفی)، وحید نامداری، اسماعیل شریفات، فرید بهزادی کریمی (۷۳- یعقوب کریمی) و جونیور مارینی

سرمربی: عبدالله ویسی

ترکیب تیم فوتبال ذوب‌آهن: رشید مظاهری، محمد ستاری، وحید محمدزاده، محمد نژاد مهدی، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان، محمدرضا حسینی (۷۹- محمدرضا عباسی)، قاسم حدادی‌فر (۵۹- خالد شفیعی)، مرتضی تبریزی، ربیع عطایا (۴۶- مهدی رجب زاده) و کی روش استنلی سوارز

سرمربی: امیر قلعه نویی

داور: حسن اکرمی، محمدرضا مدیر روستا، محسن سلطانی و شاهو اصلانی

شرح بازی:

هرچند با توجه به اختلاف امتیاز زیاد پرسپولیس در صدر جدول به نوعی تکلیف قهرمانی این فصل مشخص شده، اما رقابت بر سر رتبه‌های دوم و سوم و کسب سهمیه مستقیم آسیایی بین چند تیم از جمله ذوب‌آهن همچنان پا برجاست و همین موضوع اهمیت کسب سه امتیاز را برای ذوب‌آهن دو چندان می‌کرد. در سوی دیگر استقلال خوزستان نیز با توجه به وضعیت نامناسبش در جدول و حضور در منطقه سقوط از این دیدار خانگی سه امتیاز کامل را می‌خواست.

بازی با حملات خطرناک استقلال خوزستان آغاز شد و شاگردان ویسی قصد داشتند در همان ابتدای بازی از مهمان قدرتمند خود پیش بیفتند، استقلال خوزستان که سمت راست ذوب‌آهن را نشانه رفته بود و روی ضربات ایستگاهی هم خطرناک ظاهر می‌شد تقریباً در ۳۰ دقیقه ابتدایی نبض بازی را در دست داشت و دو بار تا آستانه گلزنی هم پیش رفت که درخشش مظاهری مانع گلزنی میزبان شد.

در نیمه دوم، ذوب‌آهن روند خوب خود در انتهای نیمه نخست را ادامه داد و با استفاده از افت بدنی حریف توپ و میدان را در دست گرفت. امیر قلعه‌نویی که در نیمه دوم مهدی رجب‌زاده را هم به میدان آورده بود، تیمش تسلط بیشتری بر بازی داشت و بالاخره در دقیقه ۸۱ روی یک پرتاب اوت بلند توسط محمدرضا عباسی که تنها دو دقیقه از حضورش در زمین می‌گذشت به گل رسید و دو دقیقه بعد نیز، شوت مهار نشدنی مرتضی تبریزی برتری ذوب‌آهن را دو برابر کرد تا صعود ذوب‌آهن به رده دوم جدول را تضمین کند.

بدین ترتیب ذوب‌آهن در ادامه روند بسیار خوب خود پس از هفته چهاردهم موفق شد به رده دوم جدول صعود کند، رده‌ای که با توجه به بازی‌های سخت این هفته فولاد و پارس جنوبی بعید است دست بخورد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (۸۱- ذوب‌آهن): پرتاب اوت بلند خالد شفیعی از سمت راست را محمدزاده با روی سر سایید تا در نزدیکی نقطه پنالتی محمدرضا عباسی که ۲ دقیقه از حضورش در زمین می‌گذشت با مهار سینه و ضربه تمام کننده دروازه استقلال خوزستان را باز کند.

۲-۰ (۸۳- ذوب‌آهن): در یک ضد حمله توپ در پشت محوطه جریمه به تبریزی رسید او که فرصت شوت‌زنی را مناسب دید با ضربه‌ای محکم دروازه شیخ ویسی را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۳- روی یک ارسال از سمت چپ توپ در شلوغی محوطه جریمه روی پای مارینی نشست، اما ضربه خطرناک این بازیکن را رشید مظاهری با واکنشی بسیار خوب دفع کرد.

دقیقه ۳۰- پس از اینکه کی‌روش توپ را در میانه‌های میدان از دست داد فرصت ضد حمله برای استقلال خوزستان فراهم شد و با یک پاس در عمق فرید کریمی با دروازه‌بان ذوب‌آهن تک به تک شد، اما خروج خوب مظاهری مانع ضربه پایانی کریمی شد.

دقیقه ۳۶- توپ در گوشه راست محوطه جریمه استقلال خوزستان در اختیار حسینی قرار گرفت که ضربه او در حالی که از بالای سر شیخ ویسی عبور کرده بود با برخورد به تیر دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۴۴- ربیع عطایا در سمت راست محوطه جریمه میزبان صاحب توپ شد و فریب مدافع استقلال خوزستان توپ را روی دروازه ارسال کرد که در چند قدمی دروازه ضربه سر کی‌روش از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۲- ارسال مهدی رجب‌زاده روی دروازه استقلال خوزستان با سایش سر حسینی همراه شد اما توپ از کنار دروازه به طرز خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه ۸۵- در یک ضد حمله، فخرالدینی با پس در عرض تبریزی را در موقعیت گلزنی مجدد قرار داد، اما ضربه او در موقعیتی تک به تک توسط شیخ ویسی برگشت داده شد.

اتفاق ویژه:

در تصاویر بازی که دوربین واحد سیار اهواز از سطح شهر نشان می‌داد آلودگی شدیدی به چشم می‌خورد، این دیدار به دلیل آلودگی شدید هوا با ۲۴ ساعت تأخیر برگزار شده بود و به نظر می‌رسید با این وجود باز هم کیفیت هوا مناسب این بازی نبود.

بهترین بازیکن:

به جز رشید مظاهری که در نیمه نخست دو موقعیت مسلم را میزبان گرفت، مرتضی تبریزی و مهدی رجب‌زاده نیز عملکرد خوبی در این دیدار داشتند.

کد خبر 335587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.