نشست خبری رییس جمهوری در دو هفته آینده برگزار می شود

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: نشست خبری دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در دو هفته آینده با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، محمود واعظی روز چهارشنبه پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درمورد انتقادها به گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس جمهوری و مطرح نکردن مباحث روز کشوری در این گفت و گو اظهارداشت: به نظر من رییس جمهوری در هر مصاحبه ای هدف گذاری هایی کرده و نمی توانند همه مسایل را مطرح کنند.

وی افزود: روحانی در مصاحبه های گذشته خود، بخشی از مسایل را مطرح کردند و تا دو هفته آینده نیز مصاحبه مطبوعاتی با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار می شود که رییس جمهوری بخش دیگری از سخنان خود را مطرح می کنند. 

وی افزود: مهم این است که آنچه که در گذشته مطرح نشده بود، بیان شود به طور مثال رییس جمهوری درباره برجام مفصل با مردم صحبت کرده بودند، بحث تورم، رونق و گرانی و خیلی از موضوعات دیگر صحبت کرده بودند، ولی این بار درباره محیط زیست، اشتغال، بافت های فرسوده صحبت کردند که طبیعی است که اگر مصاحبه نمی خواهیم طولانی باشد باید حرف های مانده را بگذراریم برای بعد. 

واعظی خاطرنشان کرد: بازخوردهای سخنان رییس جمهوری هم مثبت بوده است و فکر می کنیم خوب است این نوع گفت وگوها با مردم انجام شود و در مجموع متنوع و خوب بود و موضوعات هم موضوعات دیگری بود و فکر می کنیم که رییس جمهوری باید با مردم بیشتر صحبت کند. 

وی در پاسخ به انتقاد خبرنگاران درباره این که مجری نباید در مصاحبه ها شرکت کند، بلکه خبرنگاران باید حضور داشته باشند، تصریح کرد: شما (خبرنگاران) ۳ تا ۴ نفر بیشتر ندارید که همیشه سوال می کنند، این که فرد جدید بیاید خوب است.

وی گفت: انتخاب مجری با تفاهم دولت و صدا و سیما بوده است. 

موضع ایران نسبت به برجام قطعی است

رییس دفتر رییس جمهوری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مذاکراتی درباره موضوع موشکی ایران انجام شده و آیا سخن وزیر خارجه آمریکا درباره تشکیل کارگروهی برای تعدیل برجام تشکیل شده است؟ گفت: موضع نظام، دولت و وزارت خارجه درمورد برجام یکسان است و مذاکرات برجام از نظر ما تمام شده است و تحت هیچ شرایطی و عنوانی دوباره باز نخواهد شد.

واعظی افزود: ما بارها و بارها به همه کشورهای دنیا که این بحث را داشتند، اعلام کردیم و موضع ما قطعی است.

وی یادآور شد: این که کمیته ای تشکیل شده و بحث می کنند و ایران که بازیگر اصلی است آن را که قبول ندارد، پس هرکسی در هرجایی می تواند کمیته ای را تشکیل دهد. 

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: البته ما در ارتباط با این موضوع با اتحادیه اروپا و سه کشور عضو، چین و روسیه مذاکره کردیم و آنها نیز پذیرفته اند که اگر برجام بخواهد بماند باید با همین چارچوب پیش رود و در ارتباط با بحث موشکی بارها اعلام شده که هرچه مربوط به توان دفاعی کشور است، قابل مذاکره نیست و ما با هیچ کسی مذاکره نکردیم، ولی این که عرف بوده در دنیا وقتی مسئولان صحبت می کنند، درباره موضوعات مختلف حرف می زنند، طرف مقابل نیز موضوعات خود را مطرح کرده و دو طرف صحبت های یکدیگر را می شنوند. 

واعظی تصریح کرد: این که ما توافقی کرده باشیم تا کمیته ای تشکیل شود تا ما درباره موشک و موضوعات مختلف صحبت کنیم، درست نیست. 

نه مذاکره می کنیم نه اجازه می گیریم

وی درباره گمانه زنی سفر وزیر امورخارجه و رییس جمهوری فرانسه به تهران و گفت وگوهایی که گفته شده درباره موضوعات موشکی با ایران خواهند داشت، تصریح کرد: موضع ما روشن است، قطعا درباره توان دفاعی ازجمله توان موشکی با هیچ کشوری مذاکره نمی کنیم، این موارد مربوط به مسایل داخلی کشور است و ما برای توانایی و توسعه خود در همه زمینه ها از جمله مسایل نظامی نه با کسی مذاکره می کنیم و نه از کسی اجازه می گیریم. 

رییس دفتر رییس جمهوری در واکنش به این موضوع که گفته شده، فرانسه به نیابت از آمریکا درباره موضوعات موشکی قرار است با ایران صحبت کند، گفت: بعید است. فرانسه یک کشور وابسته به آمریکا نیست و در بسیاری از مسایل با آمریکا اختلاف نظر دارد. 

واعظی تاکید کرد: سفر وزیر امورخارجه فرانسه به تهران ربطی به این مذاکرات اخیر آنها با آمریکا ندارد و این سفر از قبل طراحی شده و من فکر می کنم روابط دوجانبه و مسایل منطقه ای و بین المللی ما با فرانسه، موضوعاتی با لیست بلندی است که وقتی وزیرخارجه فرانسه بخواهد به ایران سفر کند، نیازی به نیابت از آمریکا را داشته باشد. 

وی درباره دستور رهبر معظم انقلاب به ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر خروج سپاه و ارتش از فعالیت های اقتصادی و تاثیر آن بر اقتصاد کشور، گفت: این یک تصمیمی است که رییس جمهوری برآن مصمم است و فقط نیروهای مسلح نیست، همین دستور را به بنیاد شهید، سازمان تامین اجتماعی و بانک ها داده اند.

رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: دولت اعتقاد دارد که ما باید تصدی گری را تا جایی که می توانیم کم کنیم تا در آینده مشکلات اقتصادی نداشته باشیم و در مقابل باید تلاش کنیم بخش خصوصی واقعی در کشور ساماندهی شود تا بتوانند فعالیت کنند. 

واعظی تاکید کرد که بنگاه داری متعلق به مردم و بخش خصوصی است، آنچه که امروز انجام می شود مربوط به همه اعضای دولت است و نمی خواهم بگویم که فقط نیروهای مسلح هستند، بلکه همه بخش های دولت، یعنی هرکسی که به دلیل این که طلبی داشته و به نوعی در دولت های گذشته کارخانه ای و شرکتی به آنها واگذار شده را باید دوباره به مردم واگذار کند. 

وی افزود: نمونه آن را مردم دیدند که وقتی وزیر رفاه مشکل شرکت نفتکش را پیگیری می کرد، برای مردم این سوال ایجاد شده بود که مگر نباید مسئولیت آن با وزارت نفت باشد؟ وقتی این شرکت ها به بخش خصوصی واگذار شود، این مشکلات هم حل ایجاد می شود و ما تلاش می کنیم که همه این شرکت ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شود. 

منبع: ایرنا

کد خبر 335581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.