استاندار را به پوپولیسم متهم می‌کنید؛ خودتان چه کردید؟!

مصاحبه‌های اخیر مسئولان باشگاه سپاهان بیش از آنکه احساس خطر درقبال پرافتخارترین باشگاه ایران را در ذهن تداعی کند، رنگ دلخوری گرفته است. نه‌تنها برخی مسئولان باشگاه سپاهان، بلکه بعضی رسانه‌های پایتخت نیز با دامن زدن به آنچه استاندار اصفهان انجام داد، موضعی سیاسی گرفته‌اند و کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند!

به گزارش خبرنگار ایمنا، تغییر و تحولات باشگاه سپاهان، مصاحبه‌های ریز و درشت مسئولان این باشگاه و واکنش‌های متفاوت نسبت به ورود استاندار اصفهان به این موضوع را به همراه داشت؛ مجتبی فدایی، یکی از هواداران سپاهان از زاویه نگاه هوادارانی که استاندار صدای آنها را شنید و به موقع به آن پاسخ داد یادداشتی نگاشته و در اختیار خبرگزاری ایمنا قرار داده که در ادامه می‌خوانید:

مصاحبه‌های اخیر مسئولان باشگاه سپاهان بیش از آنکه احساس خطر در قبال پرافتخارترین باشگاه ایران را در ذهن تداعی کند، رنگ دلخوری گرفته است. نه‌تنها برخی مسئولان باشگاه سپاهان، بلکه برخی رسانه‌های پایتخت نیز با دامن زدن به آنچه استاندار اصفهان انجام داد، موضعی سیاسی گرفته‌اند و حالا کاسه داغ‌تر از آش برای سپاهانی هستند که پیش‌ از این در موردش موضع سکوت اختیار کرده بودند.

موضع رسانه‌های پایتخت اما با مدیران فعلی تیم متفاوت است. شاید اتهام کم‌کاری به مدیران وارد نباشد، اما شرایط گل‌وبلبل هم نیست. کابوس سپاهان رده دوازدهمی هنوز اینجا با ما است و هشدار سقوط هر لحظه جدی‌تر و با هر لحظه تعلل، این کابوس وحشتناک‌تر می‌شود.

گفتگوهای کلیشه‌ای هفته اخیر را هم که ندیده بودیم، حدس می‌زدیم که همانی خواهد شد که به آن عادت داریم. به این فضا و دیالوگ‌های بسته و رمزنگاری‌شده با فضایی کاملاً عاری از احساس خطر، با این مضمون که "فعلاً عجله‌ای نیست و فلان مربی از فلان منطقه گزینه است و فلان فرد گزینه نیست!" یا مخاطبان و هواداران سپاهان در کره‌ای دیگر زندگی می‌کنند یا آقایان فراموش کرده‌اند از میراث دوران حضورشان چه پدید آمده. هیچ‌گاه اعتراف به ضعف و کمبود نمی‌کنند، هیچ‌گاه اشتباه نمی‌کنند، هیچ‌گاه مقصر نیستند و معمولاً با سخنانی مظلومانه و کلی‌گویی سعی بر پاک کردن صورت مسأله یا درگیر نشان دادن خود دارند.

اینکه عجله‌ای برای انتخاب سرمربی و مدیرعامل سپاهان وجود ندارد قابل دفاع نیست. اینکه هیأت‌مدیره نمی‌تواند در زمین مسابقه گل بزند هم پاسخی درخور شأن مسئولان باشگاه نیست. مگر وظیفه شما گل زدن است؟ مگر انتقاد هوادار به گلزنی شماست که در پاسخ، این موضوع را این‌ چنین به سخره می‌گیرید؟ مسئولیت شما کاملاً متفاوت است و شاید به‌کارگیری مدیریتی صحیح و جذب بازیکنانی که برایتان گل بزنند یکی از آن‌ها باشد!

سپاهان اما امروز به‌واسطه عدم اعتماد هوادارانش به کادر مدیریتی، آوردگاه نام‌هایی است که از دور و نزدیک شایعه حضورشان در مقام سکان‌داری سپاهان تن و بدن هواداران را می‌لرزاند. در سال‌های اخیر آنچه "رزومه" نشان داده، فاصله‌ای بی‌اندازه با کیفیت، اقتدار و اعتماد دارد. کم نیستند نام‌هایی که می‌شود ردیف کرد تا این جملات را تایید کنند و همین موضوع عاملی می‌شود که بازار دلال‌ها و شایعه‌پراکنان رونق بگیرد. آنگاه نام‌هایی به زبان بیایند که تکذیب حضورشان هم برای سپاهان شرم‌آور است!

در این میان اگر احساس خطر و درخواست هواداران از بالاترین مقام استان نبود شاید باید همچنان شاهد پایین و پایین‌تر آمدن پرافتخارترین تیم ایران بودیم. شنیدن صدای اعتراض مردم از مقامی که مسئولیت شنیدن حرف مردم را بر عهده دارد نباید به مذاق برخی بد بیاید. آن‌هایی که بر این اقدام استاندار برچسب حرکت سیاسی و پوپولیستی می‌زنند، در مورد رسالت اجتماعی شخص او در قبال مردم ناآگاه‌اند. بدون شک اگر هواداران سپاهان از شرایط فعلی باشگاه محبوبشان رضایت داشتند یا صدای اعتراضشان، شنونده‌ای داشت هیچ‌گاه شکایت خود را نزد مقامی بالاتر نمی‌بردند. مقامی که به‌واسطه کارنامه ورزشی‌اش اتفاقاً اشراف کامل به این حوزه هم دارد. بدون شک برای استانی که روزی صادرکننده مدیران توانمند به‌ تمام کشور و ورزش ایران بود این حجم از سوء مدیریت قابل‌پذیرش نیست.

کد خبر 335537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.