در نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی گردشگری چه گذشت

نخستین روز از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با برگزاری مراسم افتتاحیه و حضور مسئولان کشوری و تعداد کثیری از فعالان حوزه گردشگری در محل دایمی نمایشگاه های تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از صبح سه‌شنبه سوم بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شد.

با ورود به نمایشگاه، زنان و مردان هر کدام با لباس‌های محلی اقوام مختلف ایران به سمت غرفه‌های خود در حرکت بودند.

در مسیر رفتن به سالن نمایشگاه غرفه‌هایی بود که استان‌های مختلف سوغات شهر خود را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کردند و برخی با همان لباس محلی نان و آش محلی شهرهای خود را در محوطه بیرونی نمایشگاه عرضه می کردند.

مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۰ صبح در سالن خلیج فارس‌ـ سالن همایش ایران با حضور سفیران ۳۰ کشور، ربیعی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی، علی اصغر مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، کوچکی‌نژاد رییس کمیسیون گردشگری مجلس، حمزه‌زاده دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های گردشگری، محب خدایی معاون گردشگری و رییس ستاد نمایشگاه، مدیران میراث فرهنگی و گردشگری استان‌های مختلف به مجری‌گری سید محمد علی اقبال واحدی، مجری صبح بخیر ایران و مجری سرشناس گردشگری در ایران برگزار شد، که در این مراسم ضمن سخنرانی مدیران برجسته در حوزه صنعت گردشگری و صنایع وابسته، ترانه‌های تلفیقی اقوام با سرپرستی کاظمی قشقایی اجرا شد و در پایان مراسم نیز از سند ملی گردشگری و تمبر یازدهمین نمایشگاه گردشگری با حضور مسئولان عالی مرتبه رونمایی شد.

نمایشگاه پس از پایان مراسم افتتاحیه شور و حال خاصی پیدا کرد و جان گرفت. شرکت کنندگان این نمایشگاه از جمله علی اصغر مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به همراه مدیران میراث فرهنگی سایر استان ها بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه به سالن شماره ۳۸ هدایت شدند و نمایشگاه رسما توسط علی اصغر مونسان گشایش یافت.

سالن شماره ۳۸ محل استقرار غرفه‌دارانی است که از استان‌های مختلف تحت عنوان میراث فرهنگی و گردشگری در این نمایشگاه حضور دارند. کلانشهرهای تهران، اصفهان، تبریز، فارس، خراسان رضوی، تبریز و استان‌هایی که به ثبت جهانی رسیده‌اند از جمله همدان، یزد، کردستان، سیستان و بلوچستان در این نمایشگاه حضور دارند، ضمن اینکه علاوه بر اصفهان که مهد گردشگری است و شهرداری اصفهان که حضور پررنگی در این نمایشگاه دارد، شهرداری‌های تبریز و یزد نیز حضور یافته اند.

در ساعات روز نخست نمایشگاه مردان و زنان استان‌های مختلف با لباس‌های محلی آداب و رسوم خود را اجرا کرده و با سازهای‌ محلی رقص‌های محلی شهر خود را اجرا و دقایقی مخاطبان زیادی را در این نمایشگاه به خود جذب می‌کردند.

یکی از بخش‌های جالب توجه حضور مونسان در غرفه گردشگری اصفهان بود، ضمن اینکه این غرفه با نمایی از کاخ عالی قاپو در مرکز نمایشگاه درخشش خاصی داشت.

ایمان حجتی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با حضور در غرفه گردشگری اصفهان با شعار "اصفهان فرصت جهانی و جهانی از فرصت" در جریان روند فعالیت‌ افراد حاضر در غرفه قرار گرفت و با فریدون الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان درباره مباحث حوزه گردشگری به گفتگو پرداخت. روز نخست یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران ساعت ۱۸ به پایان رسید. این نمایشگاه تا روز جمعه ششم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 335523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.