اراده‌ای برای اجرای "پیرقانون" پرستاری وجود ندارد

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری استان اصفهان گفت: ۱۰ سال از تدوین "پیرقانون" پرستاری می‌گذرد و این در حالی است که هنوز اراده‌ای برای اجرای این قانون وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا یزدان نیک ظهر امروز (سه‌شنبه) در جشن روز پرستار در تالار نگین نقش جهان سپاهانشهر ضمن تبریک روز پرستار به خانواده بزرگ پرستاری استان اصفهان اظهار کرد: پرستار، یک فرا قهرمان است چرا که  قهرمان کسی است که یک نفر را نجات می‌دهد و این در حالی است که پرستار جان‌های بسیاری را نجات می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پرستار بودن یک قابلیت و فضیلت منحصر به فرد است، گفت: علم، هنر و نیکوکاری و همه فضایل خوب انسانی را می‌توان در وجود پرستاران یافت، در روزگاری که مادیات به ارزش تبدیل شده، نیکوکاری پرستاران چون ستاره‌ای بی بدیل می‌درخشد.

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری استان اصفهان با تاکید بر اینکه خانواده ۲۰۰ هزار نفری پرستاری، جمعیتی دانا و فهیم هستند، گفت: پرستاران ما در هشت سال اخیر ۲۰۵ مقاله ISI را از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ به چاپ رساندند.

وی در خصوص مطالبات پرستاری تصریح کرد: سازمان نظام پرستاری پیگیر مطالبات بحق پرستاران است و چرا که کمبود پرستار در استان اصفهان به خوبی احساس می‌شود.

یزدان‌نیک با بیان اینکه در حال حاضر تعداد پرستاران استان اصفهان به اندازه نصف استانداردهای جهانی است، تصریح کرد: کمبود پرستار منجر به عدم ارایه خدمات کمی و کیفی مناسب به بیماران می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه ده سال ازتدوین قانون پرستاری می‌گذرد اما اراده‌ای برای اجرای آن وجود ندارد افزود: از این قانون به عنوان "پیر قانون" یاد می‌شود و اجرای آن شان و منزلت پرستاری را به جایگاه‌ واقعی‌اش می‌رساند.

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری استان اصفهان ادامه داد: قانون بهره‌وری نیز که بیش از هشت سال از تدوین آن می‌گذرد در مراکز دولتی با مشکلات بسیاری روبروست و در مراکز خصوصی هم به نحو خوبی اجرا نمی‌شود.

یزدان نیک ضمن درخواست از مسئولان برای ارزش گذاری خدمات پرستاری، تصریح کرد: مسئولان باید ارزش‌گذاری خدمات پرستاری را نه در حرف بلکه در عمل نشان دهند.

وی اضافه کرد: از دیگر مطالبات پرستاران این است که آنها را در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها دخالت دهند و فرصت رشد در نردبان مدیریتی نظام سلامت را برای آنان مهیا کنند.

رییس هیئت مدیره نظام پرستاری استان اصفهان با تاکید بر اینکه احساس تبعیض و عدم عدالت بین جامعه پرستاری احساس خوبی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از پرستاران ما از این وضع گله‌مند هستند و باید گوش‌ها را بازتر کنیم، تحمل‌مان را بیشتر کنیم و نگذاریم صدا به فریاد و فریاد به اعتراض تبدیل شود.

کد خبر 335454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.