آموزش و پرورش بنگاه اقتصادی نیست

فرماندار اصفهان با تاکید بر اینکه همه فعالیت‌های آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری برای آینده است، گفت: آموزش و پرورش بنگاه اقتصادی نیست و باید نگاهی فراتر به این نهاد داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد رضوانی نایینی عصر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اصفهان ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: باید توجه داشت که ۵۰ درصد از فعالیتهای آموزش و پرورش استان در شهرستان اصفهان وجود دارد و از این رو باید بررسی وضعیت این نهاد در شهرستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

وی با تاکید بر اینکه همه فعالیت‌های آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری برای آینده است، گفت: آموزش و پرورش بنگاه اقتصادی نیست و باید نگاهی فراتر به این نهاد داشته باشیم.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی ارایه خدمات آموزشی رایگان است، تصریح کرد: ما سعی داریم خدمات آموزشی را به صورت رایگان ارایه دهیم و این وظیفه ماست.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارشات موجود در سال آینده سه هزار معلم در آموزش و پرورش استان اصفهان بازنشسته می‌شوند، اظهار کرد: در چنین وضعیتی دچار بحران خواهیم شد و باید هر چه زودتر راه حلی برای حل این مساله ارایه شود.

رضوانی نایینی با تاکید بر اینکه باید گزارش وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش به استاندار و علمای اصفهان ارایه شود، تصریح کرد: همچنین در این زمینه باید جلساتی را با نمایندگان مجلس داشته باشیم تا در خصوص تخصیص بودجه برای آموزش و پرورش استان اصفهان رایزنی‌هایی را داشته باشند.

وی همچنین به لزوم تشکیل کارگروه ویژه بررسی شرایط مدارس استثنایی شهرستان اصفهان اشاره کرد و گفت: این مدارس وضعیت مناسبی ندارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 335311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.