تغییرات سپاهان درمان باشد، نه مُسکن/ لزوم تشکیل کمیته فوتبال در باشگاه اصفهانی

پیشکسوت فوتبال اصفهان گفت: باشگاه سپاهان باید با تشکیل کمیته فوتبال، امور مربوط به فوتبال را به رییس این کمیته بسپارد.

حسین چرخابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در مورد تغییرات باشگاه سپاهان اظهار کرد: مسئولان باشگاه سپاهان در دو، سه سال اخیر راه خود را درست طی نکردند و اشتباهاتی داشتند که برای همه باشگاه‌های دنیا اتفاق می‌افتد.

وی افزود: تیم فوتبال آژاکس آمستردام در دهه ۷۰ میلادی در دوران اوج خود بود و تمام بزرگان فوتبال دنیا مثل رئال مادرید و بایرن مونیخ آرزو داشتند از این تیم یک مساوی بگیرند، اما این تیم الان دیگر آن آژاکس سابق نیست و به تیمی درجه دو تبدیل شده است. البته این باشگاه تفکر و فلسفه خود را تغییر داد و برخلاف گذشته که برای قهرمانی در اروپا می‌جنگید اقدام به سازندگی و پرورش بازیکن در آکادمی‌های بزرگ خود کرد. سپاهان هم در گذشته شرایطی داشت که آرزوی تیم‌های بزرگ گرفتن یک تساوی از این تیم در اصفهان بود که با مشکلاتی که به وجود آمد، به این روز افتاده است.

تغییرات سپاهان درمان باشد، نه مُسکن

چرخابی ادامه داد: مسئولان فولادمبارکه و باشگاه سپاهان باید مشکلات را بررسی کنند. نخستین حُسن باشگاه سپاهان ثبات مدیریت بود، اما امروز با هر شکست یا به فکر تغییر سرمربی هستند یا تغییر مدیرعامل و هر مدیری هم بر سر کار می‌آید با همان شیوه جلو می‌روند و به قول معروف، روز از نو و روزی از نو! بنابراین جمعی از پیشکسوتان فوتبال سپاهان باید بنشینند و تک تک مشکلات چند سال اخیر را مو به مو بررسی کنند، در غیر این صورت تغییرات به وجود آمده، شاید مسکن باشد اما دردی را دوا نمی‌کند. متأسفانه برخی قدیمی‌های سپاهان خیلی راحت کنار گذاشته شده‌اند و از نظراتشان استفاده نمی‌شود.

پیشکسوت فوتبال اصفهان گفت: یک روز گفتند باقریان برود و طاهری بیاید و الان هم می‌گویند طاهری برود و شخص دیگری بیاید، اما مدیر جدید باید پس از بررسی تک تک مشکلات بر سر کار بیاید. از طرف دیگر، باید از مدیرعامل جدید مثل یک مربی، برنامه پنج ساله بخواهند و شرکت فولادمبارکه اگر دید می‌تواند از نظر مالی این برنامه را اجرا کند، آن را به کارشناسان و پیشکسوتان بدهد تا از نظر فنی بررسی شود و از این افراد نظر بخواهند که برنامه کدام‌ یک از گزینه‌ها می‌تواند باعث پیشرفت باشگاه سپاهان شود.

باشگاه پیشنهاد دهد، کمیته فنی بررسی کند

چرخابی با انتقاد از عدم نظرخواهی از اعضای کمیته فنی برای برکناری کرانچار اضافه کرد: در انتخاب سرمربی مانند همه دنیا باید به نظر کمیته فنی اهمیت داده شود، نه اینکه ساعت ۱۲ کرانچار را برکنار کنند و ساعت ۱۶ تازه با کمیته فنی تشکیل جلسه بدهند! از طرف دیگر اعضای کمیته فنی نباید گزینه مربیگری پیشنهاد دهند، بلکه باشگاه باید چند نفر را معرفی کند و کمیته فنی با مطالعه رزومه کامل و برنامه‌های این مربیان، در مورد این افراد نظر دهد.

وی با توصیه به باشگاه سپاهان برای ساماندهی تماشاگران، اظهار کرد: شکی نیست که هواداران سپاهان این تیم را بسیار دوست دارند، اما این علاقه نباید تبدیل به تعصبی شود که به سپاهان ضربه بزند و این به نفع باشگاه و تماشاگران است. اگر همه چیز بر اساس نظم و ترتیب باشد، سپاهان دوباره تیمی خطرناک می‌شود که حالا حالاها قهرمان است. تنها یک جمع فنی می‌تواند برای فوتبال سپاهان تصمیم بگیرد و چکیده نظرات این جمع باید انجام شود، نه اینکه یک شخص صحبت‌های کمیته فنی را کنار بگذارد و به نظر شخصی خود عمل کند.

پیشکسوت فوتبال اصفهان در پاسخ به اینکه آیا معتقد است کمیته فنی سپاهان ناکارآمد است، افزود: نه، اصلاً نمی‌دانم این افراد دقیقاً چه کسانی هستند، اما به نظر من اعضای کمیته فنی حتماً باید فوتبالی باشند همان‌طور که خیلی از آنها هستند ولی مهم این است که به نظر کمیته فنی اهمیت دهند. اگر می‌خواستند در مورد کرانچار تصمیم‌گیری کنند باید نظر تک تک اعضای کمیته فنی را بخواهند و اگر این افراد به برکناری وی رأی دادند، او را برکنار کنند. هیچ باشگاهی در ایران خوش حساب‌تر از سپاهان نیست و فولادمبارکه یکی از بهترین اسپانسرهای فوتبال ایران است و همه آرزو دارند به این تیم بیایند و در این شرایط، اگر کارها روی حساب و کتاب جلو برود، سپاهان می‌تواند به روزهای اوج خود برگردد.

پیشنهاد تشکیل کمیته فوتبال در باشگاه سپاهان

چرخابی گفت: در زمان مدیرعاملی خلیلیان، پیشنهاد دادم در باشگاه سپاهان برای هر رشته ورزشی کمیته‌ای تشکیل شود و حتی این موضوع را به طاهری هم گفتم. مثلاً تمام امور فوتبال سپاهان را به رییس کمیته فوتبال بسپارند تا او پاسخگوی همه چیز باشد. پیشنهاد دادم شخصی مثل محمود یاوری که از پیشکسوتان صادق فوتبال اصفهان و استاد تمام سپاهانی‌ها است را به عنوان رییس کمیته فوتبال منصوب کنند و یاوری سرمربی و مربی تیم را انتخاب کند. با سابقه خوبی که یاوری دارد، هم تماشاگر به تصمیمات او احترام می‌گذارد و هم کار بهتر پیش خواهد رفت.

وی در مورد مطرح شدن دوباره نام محرم نویدکیا و اینکه چطور باید از ظرفیت او در باشگاه سپاهان استفاده شود، تصریح کرد: اگر پنج اسطوره در تاریخ فوتبال اصفهان باشند، یکی از آنها محرم نویدکیا است. شنیده‌ام او دوره مربیگری C را گذرانده و یکی از بهترین شاگردان این دوره بوده است. محرم یک مربی جوان است و اگر سپاهان یک مربی تراز اول به خدمت بگیرد، محرم می‌تواند در کنار او کار و به تجربیات خود اضافه کند. مطمئن باشید نویدکیا روزی سرمربی سپاهان می‌شود و این تیم می‌تواند بازی‌های بسیار خوبی ارایه کند چون یک بازیکن باهوش، مربی باهوشی هم خواهد بود. نویدکیا اگر با این روند جلو برود برای او بهتر است.

کد خبر 335278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.