هفته‌ای متأثر از آسیا

بیست و یکمین هفته از لیگ برتر نخستین هفته از لیگ هفدهم است که تحت تأثیر لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ آسیا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فوتبال‌دوستان ایرانی ماه گذشته چهار آخر هفته فوتبالی متوالی را پشت سر گذاشتند زیرا به استثنای دیدار هفته گذشته فولاد و پیکان که به ناچار به تعویق افتاد سایر دیدارهای هفته‌های هفدهم تا بیستم لیگ برتر در یکی از روزهای پنج‌شنبه یا جمعه برگزار شد.

این تنها شرایط جوی شهر اهواز نبود که نظم مسابقات را از این نظر به هم زد بلکه مشغله آسیایی ذوب‌آهن هم برای سازمان لیگ چاره‌ای باقی نگذاشت تا بیست و یکمین هفته از لیگ برتر را به جای آخر از وسط هفته جاری کلید بزند. البته رویه هفته‌های گذشته درباره هفته پیش رو نیز صادق است و به استثنای دیدار استقلال خوزستان و ذوب‌آهن که در صورت مساعد بودن هوا فردا برگزار می‌شود سایر مسابقات برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه برنامه‌ریزی شده است. این دیدار به این دلیل دو، سه روز زودتر از سایر بازی‌ها برگزار می‌شود که ذوب‌آهن هفته آینده یک دیدار آسیایی در برنامه دارد و باید از مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان به مصاف آیزاول هند برود.

درست یک هفته پس از دیدار با استقلال خوزستان، ذوب‌آهن باید با آیزاول مسابقه دهد. سبزپوشان اصفهانی امیدوارند تا با ادامه روند خوب هفته‌های اخیرشان در لیگ برتر به استقبال این دیدار مهم آسیایی بروند.

دیگر تیم اصفهانی نیز در هفته بیست و یکم با یکی دیگر از نمایندگان خوزستان روبرو خواهد شد. از آنجا که باخت هفته گذشته به سپیدرود برای سپاهان به قیمت تغییرات توأمان مدیریتی و فنی تمام شد، دیدار خانگی برابر فولاد نخستین مسابقه سپاهان پس از این تحولات گسترده به حساب می‌آید.

در این هفته پرسپولیس در تقابل با تیم رده‌هفتمی پیکان برای تثبیت هرچه بیشتر جایگاه مستحکم خود در صدر جدول تلاش می‌کند. پارس جنوبی که اکنون ذوب‌آهن را در یک امتیازی خود می‌بیند در هفته بیست و یکم آزمون دشواری در ورزشگاه آزادی برابر استقلال تهران دارد. نتیجه این دیدار از این جهت برای سبزپوشان اصفهانی مهم است که یک طرف آن برای دور شدن از دسترس ذوب‌آهن و سوی دیگرش برای گرفتن جای این تیم در جدول در تکاپو هستند. طبیعتاً نتیجه‌ای که دو روز قبل از این بازی در ورزشگاه غدیر رقم خورده است هم در تعیین وضعیت طرفین مسابقه بی‌تأثیر نخواهد بود.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و یکم لیگ برتر به شرح زیر است:

سه‌شنبه، سوم بهمن ۹۶

استقلال خوزستان - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه غدیر، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

پنج‌شنبه، پنجم بهمن ۹۶

سایپا تهران - پدیده مشهد، ورزشگاه شهید دستگردی، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه

گسترش فولاد تبریز - نفت تهران، ورزشگاه بنیان دیزل، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه

استقلال تهران - پارس جنوبی جم، ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه

صنعت نفت آبادان - سپیدرود رشت، ورزشگاه تختی آبادان، ساعت ۱۷ و ۱۰ دقیقه

جمعه، ششم بهمن ۹۶

سیاه‌جامگان مشهد - تراکتورسازی تبریز- ورزشگاه ثامن، ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه

سپاهان اصفهان - فولاد خوزستان، ورزشگاه نقش جهان، ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه

پیکان تهران - پرسپولیس تهران، ورزشگاه شهدای شهر قدس، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه

کد خبر 335270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.