جعبه سیاه سانچی شاید تا ۲ روز آینده باز شود

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای گفت: نشست هماهنگی برای باز کردن جعبه سیاه نفتکش سانچی فردا دوشنبه با حضور طرف های ذینفع برگزار می شود و چنانچه به نتیجه برسیم، جعبه سیاه فردا یا پس فردا باز خواهد شد.

به گزارش ایمنا علیرضا ایروش با اشاره به اینکه جعبه سیاه باید با حضور نماینده ایران، نماینده کشور سوئد به عنوان سازنده جعبه سیاه و نمایندگان ذی ربط دیگر باز شود، افزود: بعد از باز کردن جعبه، داده ها استخراج و به طرف های ذینفع تحویل داده می شود.

وی در مورد نتیجه داده های جعبه سیاه گفت: این کار ممکن است زمان بر باشد و باید با دقت و صحت کامل بررسی شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شانگهای در مورد نحوه انتقال سه پیکر دریانوردان ایرانی نیز، گفت: آزمایش ها بر روی پیکرها در چین آغاز شده و آزمایش «دی ان ای» خانواده دریانوردان که در ایران انجام می شود، باید هرچه سریع تر برای مطابقت به چین ارسال شود.

وی افزود: علاوه بر این، درخواست خانواده ها برای انتقال پیکرها و همچنین مدارک هویتی ۳۰ دریانورد ایرانی نیز باید سریعتر به چین ارسال شود.

ایروش گفت: در صورتی که آزمایش ها مطابقت داده و تشخیص هویت انجام شود و در صورت تکمیل بودن مدارک، اگر پیکرها متعلق به خانواده های ایرانی باشد در کمتر از ۱۰ روز به ایران منتقل می شوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 335243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.