وضعیت مصرف مواد مخدر در آرایشگاه‌های زنانه عادی است

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص مصرف و توزیع مواد مخدر در آرایشگاه‌های زنانه گفت: در این زمینه گزارش نگران کننده نداریم و وضعیت عادی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهدی معصوم‌بیگی صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری با بیان اینکه در مجموع اقدامات سال جاری بالغ بر ۲۵ تن انواع مواد مخدر در استان اصفهان کشف شده است، افزود: تاکنون حدود ۱۲۰ باند عمده مواد مخدر نیز شناسایی و با آنها برخورد شده است که نسبت به سال گذشته تعداد باندهای منهدم شده در حوزه مواد مخدر ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری حدود ۲۲۰۰ طرح پاکسازی نقاط آلوده طراحی و عملیاتی شده است، گفت: نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی این عملیات را داشتیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۷۰۰ دستگاه حامل مواد مخدر شناسایی و توقیف شده است، اضافه کرد: نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش کشف خودروهای حامل مواد مخدر را داشتیم.

وی با اشاره به تشکیل ۱۶ هزار پرونده در حوزه مواد مخدر گفت: باید توجه داشت که در مقابله با آسیب مواد مخدر، موضوع انتظامی یکی از اضلاع مبارزه با آسیب مواد مخدر است و در این زمینه پیشگیری و درمان نقش بسزایی دارد.

 سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها نقش بسیار مهمی در حوزه پیشگیری از اعتیاد بر عهده دارند، افزود: نزدیک ترین فرد به فرزندان، اعضای خانواده هستند و باید با مراقبت‌های لازم رفتار فرزندان را تحت نظر داشته باشند.

نابسامانی های جامعه ریشه در مصرف مواد مخدر دارد

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از دیگر جرائم استان اصفهان ریشه در مواد مخدر دارد، تصریح کرد: بخشی از قتل‌ها، طلاقها، سرقتها و نابسامانیهای جامعه ریشه در مواد مخدر دارد.

وی همچنین به کشف دو تن مواد مخدر در هفته جاری اشاره کرد و گفت: در این عملیات ۱۸ خودرو مواد مخدر نیز توقیف شده است.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه امروز اشراف بسیار خوبی در فضای مجازی در حوزه مواد مخدر وجود دارد، تصریح کرد: خط مستقیم بین مواد مخدر و حوزه پلیس فتا ایجاد شده است و بخشی از جرائمی که می تواند در این فضا شکل بگیرد رصد می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون با اقدامات هوشمندانه توانسته‌ایم در حوزه فضای مجازی نسبت به جمعآوری مواد فروشان پیشرفت خوبی داشته باشیم. ممکن است جوانان در حوزه فضای مجازی با شیوه‌های مصرف مواد مخدر آشنا شوند که در این زمینه نیز رصد لازم را داریم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر لزوم همکاری همگانی در حوزه مقابله با توزیع و مصرف مواد مخدر تصریح کرد: برای این امر مدارس، مراکز کارگاهی، مراکز جمعیتی را جامعه هدف قرار داده و با برنامه های فرهنگی و آموزشی اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

سه درصد توزیع‌کنندگان مواد مخدر اصفهان زن هستند

معصوم‌بیگی با بیان اینکه نمایشگاه دائمی در حوزه مقابله با مواد مخدر در اصفهان فعالیت دارد، گفت: پلیس دغدغه جدی برای مقابله با مصرف مواد مخدر دارد و امیدواریم همه اهدافمان محقق شود. بانک اطلاعاتی اماکن مصرف و توزیع مواد مخدر در شهر اصفهان وجود دارد اما استقرار پلیس در همه محلات امکان پذیر نیست اما اشراف بر این نقاط وجود دارد.

وی در خصوص تولید مواد مخدر صنعتی در اصفهان نیز گفت: در استان اصفهان در تولید مواد مخدر صنعتی آشپزخانه و مراکز فعال زیادی وجود ندارد و  فعالیت جزئی نیز که در این زمینه داریم تحت اشرافیت کامل پلیس است و در این زمینه نگرانی نداریم.

وی اضافه کرد: تنها سه درصد از توزیع کنندگان مواد مخدر استان اصفهان زن هستند.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌های بازرسی نیروی انتظامی در حوزه مواد مخدر باید تجهیز شوند، اضافه کرد: سعی داریم تجهیزات فنی و پلیسی و نیروی انتظامی را بهبود بخشیم چرا که این ایستگاهها در قاچاق کالا و مواد مخدر به عنوان کمربندهای امنیتی نقش‌آفرینی میکنند.

سردار معصوم بیگی با تاکید بر اینکه استفاده از سگ‌های مواد یاب بیشتر در دستور کار نیروی انتظامی استان اصفهان قرار گرفته است، تصریح کرد: هر چه با باندهای مواد مخدر مقابله شود خودروهای بیشتری توقیف میشود تا قاچاقچیان را از پا بیندازیم.

امسال ۱۸ هزار نفر در حوزه مبارزه با مواد مخدر دستگیر شدند

وی با بیان اینکه از کشفیات مواد مخدر استان اصفهان ۷۰ درصد تریاک،  هشت درصد گراس، شش درصد هروئین و ۱۷ درصد حشیش بوده است، افزود: در یک سال گذشته ۱۸ هزار نفر در استان اصفهان در حوزه مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه بخشی از ۲۵ تن انواع مواد مخدری که در استان اصفهان کشف شده به مقصد دیگر استان‌ها بوده است، افزود: ما این آمادگی را داریم که چنانچه بستر مورد نیاز فراهم شود کمتر از یک هفته معتادان را جمع آوری کنیم. لازمه این امر فراهم شدن مکان نگهداری و فرایند درمان این افراد است.

سردار معصوم‌بیگی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص رویکرد پلیس در حوزه اجرای برنامه‌های فرهنگی و نظارت این نهاد بر این برنامه‌ها، گفت: برخورد غیر مهربانانه با مردم را قبول نداریم، راهبرد نیروی انتظامی برخورد مناسب و منطقی با مردم است و در خصوص برنامه‌های فرهنگی باید نظارت داشته باشیم، ضمن اینکه در کنار این امر امنیت را نیز تامین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سلسله عملیات برای پاکسازی محلات آلوده شهر اصفهان در دستور کار است، اضافه کرد: همچنین در خصوص گرمخانه‌ها نیز باید توجه داشت که نیروی انتظامی امنیت گرمخانه‌ها را تامین خواهد کرد و خانم‌ها در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

وضعیت مصرف مواد مخدر در آرایشگاه‌های زنانه عادی است

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص مصرف و توزیع مواد مخدر در آرایشگاه‌های زنانه نیز گفت: در این زمینه گزارش نگران کننده نداریم و وضعیت عادی است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی آمادگی دارد در کنار فعالیت‌های مقابله با مصرف مواد مخدر در حوزه آموزش و درمان مواد مخدر نیز فعالیت داشته باشد، اضافه کرد: حوزههای اجتماعی حوزه‌های پر ظرافت و میدان مین است و نباید برای سنین مختلف به یک صورت برنامهریزی کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص اینکه زمان تقاضا تا دستیابی یک معتاد، به مواد مخدر در اصفهان چقدر است؟ اظهار کرد: خیلی در این زمینه حساسیتی نداریم و مهم نیست که زمان رسیدن به مواد مخدر دو دقیقه باشد یا پنج دقیقه. ما به دنبال این هستیم که تقاضایی نداشته باشیم و اگر تقاضایی هست، محدود باشد و ریشه‌ای موضوع را حل کنیم.

مواد مخدر دستمال در استان اصفهان وجود ندارد

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین پژوهش‌های حوزه مواد مخدر صنعتی در استان اصفهان اظهار کرد: در این زمینه ما حساسیت‌هایی را داریم و اقداماتی را در دستور کار داریم.

وی همچنین با رد وجود مواد مخدر دستمال در استان اصفهان گفت: ما در هیچ یک از عملیات‌های میدانی و متخصصی مواد مخدر دستمال را کشف نکرده‌ایم.

کد خبر 335241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.