کمک صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به توسعه بخش خصوصی

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به توسعه بخش خصوصی و حمایت از واحدهای صنعتی کوچک کمک بسیاری می کند.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان محمد جواد بگی، با بیان این مطلب، افزود: نحوه تامین مالی صنایع و بخش های تولیدی یکی از چالش های اصلی اقتصاد کشور است لذا با کاهش اتکا به نظام بانکی و توسعه روش های جدید تامین مالی می توان گام های موثری برای توسعه صنعتی و افزایش سرمایه گذاری برداشت.

وی موضوع فعالیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک را انجام همه تکالیف و اختیارات قانونی در راستای کمک به ایجاد و توسعه صنایع کوچک به منظور تولید و سهولت انجام تعاملات تجاری از طریق روش های متداول تأمین مالی عنوان کرد.

بگی گفت: اولویت های این صندوق تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی فعال، تکمیل حلقه های مفقود شده خوشه های کسب و کار، حمایت از بهره برداری از طرح های نیمه تمام بالاتر از ۵۰ درصد پیشرفت، تأمین سرمایه در گردش واحدهای صادراتی، طرح اصلاح ساختار و بهینه سازی مصرف انرژی صنایع، حمایت از شرکت های دانش بنیان و طرح توسعه واحدهای فعال صادراتی است.

وی سقف ریالی ضمانت نامه های صادره برای هر شخص حقیقی و حقوقی از سوی این صندوق را ۳۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: نگهداری وجوه دولتی و غیر دولتی و عاملیت از نهادهای مالی و صندوق ها و تضمین تعهدات و ارائه تسهیلات اعتباری رایج و صدور ضمانت نامه و پذیرش ریسک به نفع کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی از دیگر خدمات ارائه شده توسط این صندوق است.

وی فراهم کردن بستر توسعه سرمایه گذاری در بخش غیر دولتی صنایع کوچک، ‌تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری به صنایع کوچک، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرح های اشتغال زا و دارای توجیه اقتصادی با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته را از مهمترین اهداف ایجاد این صندوق برشمرد.

کد خبر 334770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.