سطح یخ‌نوردی ایران پایین‌تر از کشورهای دیگر است

نایب‌قهرمان مسابقات یخ‌نوردی جوانان جهان گفت: اصفهان نسبت به شهرهای دیگر کشور از امکانات بهتری در این رشته برخوردار است، اما در مجموع سطح یخ‌نوردی ایران نسبت به سایر کشورها پایین‌تر است.

سیدعماد حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد نایب‌قهرمانی در مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جوانان جهان، اظهار کرد:  برای نخستین بار بود که در مسابقات برون‌مرزی شرکت می‌کردم. سطح شرکت‌کنندگان در این مسابقات بالا بود و حتی یخ‌نوردانی هم که موفق به راه‌یابی به مرحله فینال نشدند، ضعیف نبودند و رقابت‌ها نزدیک بود.

وی ادامه داد: یخ‌نوردانی از ۱۱ کشور در این رقابت‌ها حضور داشتند و روسیه، سوییس و فرانسه از کشورهای قوی و صاحب‌نام در رشته یخ‌نوردی هستند.

حسینی در مورد چگونگی آشنایی و ورودش به رشته یخ‌نوردی، گفت: دایی من به صورت تفریحی به ورزش کوه‌نوردی می‌پرداخت. چند بار با او به باشگاه سنگ‌نوردی رفتم و از همان‌جا به این ورزش علاقه‌مند شدم، پس از دو سال فعالیت در رشته سنگ‌نوردی، به رشته یخ‌نوردی روی آوردم و در حال حاضر نزدیک دو سال است در این رشته فعالیت دارم.

ملی‌پوش اصفهانی یخ‌نوردی افزود: برای آمادگی حضور در این رقابت‌ها از تابستان تمریناتم را به صورت جدی‌تر انجام دادم. حدود یک ماه گذشته مسابقه انتخابی در قزوین برگزار شد و از استان اصفهان نیز پنج نفر در بخش جوانان حضور داشتند که توانستم مقام نخست بخش لید و مقام سوم بخش سرعت را به دست آورم و سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کنم.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال می‌دادید مدال نقره این رقابت‌ها را به دست آورید، گفت: با توانایی‌هایی که در تمرینات در خودم دیده بودم و چون مربی‌ام هم تجربه حضور در این رقابت‌ها را داشت و سطح توانایی من در تمرینات را زیرنظر داشت، انتظار کسب سکو را داشتیم و خودم پیش‌بینی کسب مقام سوم را کرده بودم.

وی اضافه کرد: تا الان در ایران کسی نتوانسته بود مدال جهانی یخ‌نوردی را به‌دست آورد و محمدرضا صفدریان هم تنها مدال آسیایی یخ‌نوردی را در کارنامه خود ثبت کرده است. از ابتدا که وارد رشته یخ‌نوردی شدم به صورت حرفه‌ای در این رشته فعالیت داشتم، اما با کسب مدال نقره مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جوانان جهان انگیزه‌ام برای ادامه فعالیت در این رشته بیشتر شد تا تمریناتم را جدی‌تری دنبال کنم.

ملی‌پوش اصفهانی یخ‌نوردی در مورد برنامه‌ آینده‌اش، افزود: در صحبتی که با مسئولان فدراسیون کوه‌نوردی داشتم قرار است با کمک فدراسیون کوه‌نوردی در مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا که بهمن ماه در کره جنوبی برگزار می‌شود، شرکت کنم. البته مسابقات قهرمانی جهان در پنج کشور برگزار می‌شود، اما به دلیل اینکه درگیر درس و امتحان هستند نمی‌توانم در همه مسابقات حضور داشته باشم.

حسینی در مورد امکانات رشته یخ‌نوردی اصفهان، اظهار کرد: اصفهان نسبت به شهرهای دیگر کشور از امکانات بهتری در این رشته برخوردار است، اما در مجموع سطح یخ‌نوردی ایران نسبت به سایر کشورها پایین‌تر است.

وی هدف نهایی خود را کسب سکوی قهرمانی بزرگسالان جهان دانست و گفت: شاید کسب این سکو در حال حاضر زود باشد، اما غیرممکن نیست و با تلاش می‌توان به این سکو هم دست یافت. هدف اصلی من از حضور در مسابقات یخ‌نوردی قهرمانی جوانان جهان هم کسب تجربه بود.

کد خبر 334562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.