درباره نرخ ارز در اتاق بازرگانی ایران همصدا شویم

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: قرار است در کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران تحقیقاتی درباره نرخ ارز انجام شود تا یک بار برای همیشه در خصوص نرخ ارز در اتاق ایران با یکدیگر هم‌صدا شویم.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل روغنی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران و اصفهان، اظهار کرد: بخشی از غناء کمیسیون صنایع ایران به اتاق بازرگانی اصفهان بر می گردد.

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس چند مساله مهم را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: موضوع ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، موضوع نرخ ارز و ... از جمله موارد مهمی است که در کمیسیون اقتصادی اتاق بازرگانی ایران قرار است مورد بررسی قرار گیرد.

روغنی با اشاره به تغییراتی که قرار است در ساختار اتاق بازرگانی ایران تغییراتی رخ دهد، گفت: موضوع نرخ ارز، ذی‌نفعان متفاوتی از  جمله تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان دارد.

وی با اشاره به نقش و اهمیت تاثیرات نرخ ارز در صنعت کشور، گفت: قرار است در کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران تحقیقاتی درباره نرخ ارز انجام شود تا یک بار برای همیشه در خصوص نرخ ارز در اتاق ایران با یکدیگر هم‌صدا شویم.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران افزود: برخی معتقد اعتقاد بر گرانی نرخ ارز و برخی می گویند نرخ آن باید بالای پنج هزار تومان و برخی دیگر بر متعادل شدن بهای نرخ ارز تاکید دارند.

وی تاکید کرد: کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران به دلیل دسترسی به نمایندگان مجلس می تواند انتقال دهنده مباحث و مشکلات صنعتگران باشد.

روغنی با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران عضو شورای پول و اعتبار و تاثیر گذار در مجامع مهم است، گفت: متاسفانه اتاق بازرگانی ایران در این مجامع حق رای ندارد و در این راستا باید برای دفاع از حق بخش خصوصی افراد قوی را به مجامع و شوراهای کشور معرفی کند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد صنعت فولاد کشور در اصفهان قرار دارد، اظهار کرد: باید در مجامع مهم تصمیم گیری کشور از ظرفیت کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان استفاده کنیم.

رییس دبیرخانه کمیسیون های تخصصی و امور نمایندگان اتاق ایران در مجامع و شوراها نیز در این نشست، گفت: مطابق آیین نامه اتاق بازرگانی ایران باید فرآیندی تعریف شود تا افراد بتوانند با شرکت در مجامع و شوراهای مختلف از حق بخش خصوصی استفاده کنند.

مهدی تاجیک تاکید کرد: می توانیم از پتانسیل بخش خصوصی و نمایندگان اتاق های بازرگانی سایر استان ها در کارگروه ها و مجامع مختلف استفاده کنیم.

فلاح عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران نیز در این نشست با تاکید براینکه در ۲۰ سال اخیر رشد خوبی در مطالبه گری اتاق های بازرگانی به چشم می خورد، اظهار کرد: مشکلی که در این مسیر وجود دارد موضوع محافظه کاری است که حرفی زده نشود که به صلاح کشور نباشد.

وی با بیان اینکه ما باید صریح تر باشیم، گفت: چرا دولت باید پرسنل خود را نگه دارد اما بخش خصوصی مجبور به اخراج کارگران خود باشد؟ چرا دولت فربه شود و ۴۰ درصد کشور مالیات پرداخت نکنند؟

فلاح تصریح کرد: اتاق های بازرگانی باید صراحت لهجه داشته باشند شجاعانه حرف خود را بزنند.

رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور نیز در این نشست، با بیان اینکه باید نرخ سود تسهیلات بانکی را متناسب با نیازها و سرمایه گذاری های خود مشخص کنیم، گفت: هنوز مشکلات قاچاق در کشور حل نشده است.

حبیب الله انصاری با اشاره به اینکه اصفهان یکی از سه قطب تولید لوازم خانگی کشور است، گفت: سوال این است که لوازم خانگی قاچاق گرفته شده چه سرنوشتی دارد؟

وی افزود: مسئولان اعلام کرده اند که لوازم خانگی قاچاق در انبارها نگهداری می شود و در این شرایط دولت هزینه انبارداری را باید متحمل شود.

رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور در خصوص نرخ ارز در کشور، گفت: هیچ وقت در کشور نمی توانیم نرخ ارز را تک نرخی کنیم چرا که ۵ درصد آن در اختیار ارز گردشگری است.

کد خبر 334377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.