ایستگاه مترو امام حسین(ع) تا پایان بهمن‌ تکمیل می‌شود

مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده، ایستگاه میدان امام حسین(ع) تا پایان بهمن‌ماه و ایستگاه انقلاب تا پایان سال تکمیل می‌شود.

جواد شعرباف در حاشیه جلسه هیئت مدیره قطارشهری که با حضور معاون جدید عمرانی استاندار اصفهان، شهردار و اعضای شورای شهر برگزار شد به خبرنگار ایمنا گفت: با توجه به اینکه اجرای پروژه مترو به منابع مالی زیادی نیاز دارد و در حوزه شهری باید با دستگاههای مختلف همچون سازمان‌های خدماتی آب، برق، گاز، میراث فرهنگی و ... هماهنگی صورت گیرد، برای تامین بودجه دولتی و برقراری هماهنگی با سایر دستگاهها، حضور معاون عمرانی استانداری به عنوان نماینده دولت در این نشست‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه قرار است فاینانس خط دو مترو و هماهنگی‌های استانی از طریق استانداری پیگیری شود، افزود: یکی از مباحث اصلی احداث مترو، تامین منابع مالی است که اگر از طریق فاینانس یا وام‌های خارجی این مهم تامین شود، می‌توانیم در زمانبندی مناسب ظرف مدت ۵ الی ۶ سال، پروژه‌ مترو را احداث دهیم.

مشاور عالی شهردار اصفهان  با بیان اینکه ۵۰ درصد تامین اعتبارات مترو بر عهده دولت است، ادامه داد: اگر منابع مالی مناسب به مترو تزریق نشود و تنها به منابع جاری دولت که سالانه تخصیص می‌دهد و یا منابع مالی شهرداری تکیه کنیم، به طور حتم پروژه مترو پیشرفت قابل توجهی نخواهد کرد، همانطور که اجرای خط یک مترو نزدیک به ۲۰ سال طول کشید.

شعرباف با اشاره به روند پیشرفت خط یک مترو گفت: در حال حاضر ۱۶ کیلومتر از خط یک مترو اصفهان به همراه ۱۴ ایستگاه در اختیار شهروندان قرار گرفته و قرار است ۴ کیلومتر باقی مانده از میدان آزادی تا صفه تا پایان سال راه اندازی شود.

مشاور عالی شهردار اصفهان اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده، ایستگاه میدان امام حسین(ع) تا پایان بهمن‌ماه و ایستگاه انقلاب تا پایان سال تکمیل می‌شود.

شعرباف با بیان اینکه تکمیل خط یک مترو اصفهان و اجرای خطوط دیگر آن با عزم و اراده همگانی امکانپذیر است، گفت: در کنار مسایل فنی مختلف، کیفیت ارایه خدمات و همچنین ایمنی مردم از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

وی با اشاره به اجرای خط دوم مترو اظهارکرد: خط دوم مترو از شهرک امام حسین(ع) در شرق اصفهان آغاز شده است، تاکنون عملیات ورودی این خط ایجاد شده و پس از مونتاژ نهایی دستگاه تی.بی.ام، حفاری تونل خط دوم آغاز می‌شود.

مشاور عالی شهردار اصفهان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است عملیات اجرایی خط دوم مترو از سمت شرق و غرب به طور همزمان انجام شود تا این خط به سرنوشت خط یک دچار نشود.

شعرباف با اشاره به خط سوم مترو گفت: برای خط سه مترو و توسعه خط یک، قراردادی با بنیاد مستضعفان منعقد شده است، البته برای اجرای این پروژه ها باید مباحث حقوقی و قراردادی آن معلوم شود و به تصویب هیات وزیران برسد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای خط دو مترو منابع مالی سنگینی می‌خواهد که در این راستا شهرداری ۵۰ درصد از منابع عمرانی خود را به مترو اختصاص داده است، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که امروز پروژه قطار شهری، اولویت نخست مدیریت شهری اصفهان به شمار می‌رود و بدون شک با عزم و اراده دولت و مدیریت شهری، اتفاقات خوبی در این خصوص صورت می‌گیرد.

کد خبر 334372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.