جبران عقب ماندگی مترو در گرو منابع خارجی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: برای تامین بودجه مترو باید از منابع مالی بخش خصوصی و فاینانس‌های خارجی استفاده کنیم که در این راستا ساز و کار و بستر قانونی آن فراهم است.

علی مقدس‌زاده صبح امروز (پنجشنبه) در حاشیه جلسه هیئت مدیره قطارشهری اصفهان که با حضور شهردار  و اعضای شورای شهر برگزار شد در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: حمل و نقل عمومی و محیط زیست دو شاخصه اصلی توسعه شهری محسوب می‌شود که در این راستا مترو در تقویت حمل و نقل عمومی و بهبود محیط زیست تاثیرگذار است، بنابراین احداث مترو همیشه در اولویت پروژه‌های عمرانی قرار دارد.

وی با اشاره به نگاه حمایتی دولت به مترو اصفهان، افزود: در بودجه سال ۹۷ دولت که در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی ارایه شده، برای تامین منابع مالی بخشی از پروژه‌های عمرانی اتکا به بخش خصوصی شده و ساز و کار آن نیز مشخص شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: مترو از جمله پروژه‌هایی است که باید برای تامین بودجه آن از منابع مالی بخش خصوصی و فاینانس‌های خارجی استفاده کنیم، که در این راستا ساز و کار و بستر قانونی آن فراهم است.

مقدس زاده اظهارامیدواری کرد: با نگاه توسعه‌گرا مدیران قطار شهری اصفهان، تامین منابع مالی از این طرح محقق و شاهد پیشرفت چشمگیر احداث مترو باشیم.

وی با بیان اینکه در کشور معمولا پروژه‌های عمرانی متناسب با زمانبندی اولیه اجرا نشده است، گفت: این موضوع ناشی از سه عامل تامین منابع مالی، راهبرد مدیریتی و راهبرد اجرایی پروژه است، نگاه اجرایی سازمان قطارشهری باید با سایر دستگاههای ذیربط هماهنگ باشد که این وظیفه استانداری است تا هماهنگی لازم را بین بخش های مختلف ایجاد کند.

مقدس‌زاده اظهارامیدواری کرد: با تامین منابع مالی مترو از طریق استفاده از فاینانس‌های خارجی، منابع دولتی و بخش خصوصی، بخشی از عقب ماندگی پروژه مترو اصفهان جبران شود.

کد خبر 334357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.