بنیاد برکت بیش از ۲۵ هزار طرح در کشور اجرا کرده است

برخوار - مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت تاکنون بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ طرح در بخش های مختلف اقتصادی، مدرسه سازی، مراکز فرهنگی و مذهبی و سلامت اجرا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، عارف نوروزی در آیین افتتاح مدرسه برکت در برخوار اظهار کرد: این طرح‌ها برای محرومیت زدایی در بخش‌های مختلف در کشور است و برای اجرای آنها بیش از ۸۴ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

نوروزی گفت: بنیاد برکت تاکنون بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ طرح در بخش های مختلف اقتصادی، مدرسه سازی، مراکز فرهنگی و مذهبی و سلامت اجرا کرده که ۶۰ درصد از این طرح ها تمام شده و به بهره برداری رسیده و ۴۰ درصد دیگر در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه هزارمین مدرسه برکت آذرماه امسال با حضور مسئول دفتر مقام معظم رهبری به بهره برداری رسید، افزود: این بنیاد تا امروز قرارداد ساخت ۱۳۵۷ مدرسه را با هشت هزار کلاس درس و ظرفیت پذیرش ۱۷۷ هزار دانش‌آموز، با اعتباری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال، با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منعقد کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: ‌بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، قصد دارد یک هزار  مدرسه‌ دیگر را در روستاها و مناطق کم‌تر توسعه ‌یافته‌ در کشور احداث کند و تاکنون ساخت ۳۵۷ مدرسه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت در استان اصفهان ۵۰۰ میلیارد ریال را برای سرمایه گذاری در مدارس استان اختصاص داده است، افزود: این بنیاد تاکنون ۹ طرح اقتصادی با بیش از ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی بیش از ۳۵۰۰ نفر را فراهم کرده، ‌۲۵ مدرسه با ظرفیت ۱۳۰ کلاس افتتاح و به آموزش و پرورش تحویل داده است و ۳۵ مدرسه دیگر را در دست اقدام دارد.

 نوروزی از اجرای ۲۱ طرح عمرانی در نقاط مختلف اصفهان با اعتباری افزون بر ۱۵ میلیارد ریال  و ‌ساخت ۵۶۵ واحد مسکونی برای محرومان خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۸۷ روستای محروم اصفهان تحت خدمات بیمه‌ای و ۵۵۰ یتیم تحت حمایت بیناد برکت قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایمنا، مدرسه برکت روستای محسن آباد در زمینی به مساحت سه هزار و ۷۰ متر و ۸۲۱ مترمربع زیربنا در دو طبقه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال با مشارکت ۷۰درصدی بنیاد برکت و۳۰ درصدی اداره کل نوسازی مدارس اصفهان احداث شد.

مدرسه برکت محسن آباد دارای شش کلاس، سالن اجتماعات، اتاق اداری، آزمایشگاه، کتابخانه و ۲۶۷۰ متر مربع محوطه سازی و ۱۷۰ متر دیوار کشی است و در مدت یکسال احداث شد.

در ادامه مدرسه برکت در شهر حبیب آباد در زمینی حدود سه هزار متر مربع کلنگ زنی شد. این مدرسه در شش کلاس در دو طبقه برای مهر سال ۹۷ با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

کد خبر 334315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.