شهرداری بر کاربری فرهنگی سینما ایران تاکید دارد

شهردار منطقه یک اصفهان گفت: کاربری سینما ایران فرهنگی است و شهرداری نیز بر این کاربری تاکید بسیاری دارد، چرا که اگر قرار باشد این ساختمان کاربری غیرفرهنگی داشته باشد باید مراحل قانونی آن طی شود.

مهین شکرانی با اشاره به خبرهایی که روز گذشته در برخی از رسانه ها تخریب سینما ایران را به شهرداری اصفهان مربوط می کرد، به خبرنگار ایمنا گفت: نامه ای از سوی شهرداری منطقه یک و سازمان قطار شهری اصفهان برای مالک صادر شده است اما متن نامه دقیقا به مستحکم سازی تنها "سردر سینما" و با هدف پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه ای برای شهروندان اشاره می کند.

وی افزود:در یک بازه زمانی در تمامی مناطق شهرداری ساختمان ها و بناهایی که از نظر فرسودگی  و استهلاک جزو ساختمان های خطرناک شهر محسوب می شوند شناسایی شد و برای پیشگیری از بروز حادثه مورد بررسی قرار گرفت. ساختمان سینما ایران نیز همچون چند ساختمان دیگر به دلیل فرسودگی سردر آن با خطر ریزش مواجه است و به همین دلیل از سوی شهرداری این منطقه نامه ای برای مالک این بنا ارسال شده تا با بازسازی سردر نسبت به رفع هرگونه خطری برای شهروندان اقدام کند.

وی افزود: مقابل سینما ایران در حال حاضر محل حفاری تونل های ایستگاه مترو است و در نتیجه سازمان قطار شهری نیز به لحاظ حفظ ایمنی ساختمان های اطراف این منطقه، مکاتبه ای را با مالک سینما انجام داده و نامه ای بابت رفع خطر و مستحکم سازی بنا به مالک ابلاغ شده است.

شهردار منطقه یک اصفهان تاکید کرد: در طی یک سال و نیم گذشته ارگان هایی به غیر از شهرداری اصفهان نیز نگران وضعیت این ساختمان های خطرناک بوده اند و جلسات مکرری در این خصوص برگزار کرده اند که مکاتبات آن ها نیز موجود است.

وی افزود: مساله سینما ایران و آنچه روز گذشته در رسانه ها منتشر شده در حقیقت مسایل فی مابین شخصیت ها و ارگان های دیگر است که متاسفانه آن را به شهرداری مربوط دانسته اند این در حالی است که کاربری سینما ایران فرهنگی است و شهرداری نیز بر این کاربری تاکید دارد، چرا که اگر قرار باشد این ساختمان کاربری غیرفرهنگی داشته باشد باید مراحل قانونی آن طی شود.

نامه شهرداری مربوط به سردر است چرا بام سینما را تخریب می کنند؟!

مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان گفت: نامه شهرداری هیچ ربطی به تخریب پشت بام،  سالن و خروجی سینما ایران ندارد و تنها مربوط به سردر سینما آن هم برای رفع هرگونه خطری است.

مصطفی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ادعاهایی که روز گذشته از سوی جهانگیری در خصوص مالکیت سینما ایران در گفت و گو با رسانه ها بیان شد، اظهار کرد: سخنان آقای جهانگیری تماما کذب است، چرا ایشان امروز بیان می کند که قصد دارد به جای سینما ایران یک پردیس سینمایی بسازد؟ تمامی مدارک و شواهد نشان دهنده رد پای بانک دی در این جریان است، پروژه ای تحت عنوان "کمال" و طرح یک پاساژ تجاری با یک سالن 60 نفره از جمله طرح هایی است که برای این مکان ریخته اند. آنها با این بهانه ها قصد دارند همچون چهار سال گذشته زمان بخرند، ایشان ادعا می کند سند دارد، در حالیکه سند ایشان در برج دهم سال 95 صادر شده، یعنی سه چهار سال بعد از صدور دستور مقام معظم رهبری درخصوص واگذاری سینما به حوزه هنری.

وی افزود: اختلاف حقوقی آقای جهانگیری با بنیاد شهید باید حل شود، ایشان اگر قصد ساختن پردیس سینمایی را هم دارد باید روال قانونی را طی کند، نباید ابتدا تخریب کند و بعد پردیس بسازد و عملکرد ایشان نشان دهنده همان روال ساخت پاساژ تجاری است.

وی بااشاره به صدور نامه از سوی شهرداری منطقه یک برای سردر سینما ایران گفت: در نامه ای که ایشان از شهرداری در دست دارد ذکر شده است که برای سالم سازی سردر سینما ایران اقدام کنند، سردر سینما ایران جایی است که به پیاده رو مشرف است، آن مقطعی که آقای عصارزادگان شهردار وقت بوده است برای پیشگیری از وقوع خطر و نجات جان عابران پیاده این نامه صادر شده است و نامه شهرداری به خروجی و پشت بام سینما اشاره ای نکرده است، اما اکنون بام و سالن خروجی سینما در حال تخریب است.

حسینی تصریح کرد: اینها به بهانه این موضوع قصد خرید زمان دارند. ایشان سال گذشته خودش را نماینده بانک دی معرفی کرد و امسال خودش را مالک سینما می داند! چقدر تناقض در این ادعاها وجود دارد. غیر از دروغ چیزی نیست.  اینجا یک مکان فرهنگی است و باید اگر هم قصد تغییر کاربری دارند از معبر اداره ارشاد عبور کنند. تغییر کاربری سینما منع قانونی دارد و اگر هم بخواهد اتفاق بیفتد باید یک پروسه دو سه ساله را طی کند. در ملکی که از آن شما نیست هم نمی توانی کاری انجام دهی چون طبق دستور رهبری این ملک به حوزه هنری واگذار شده است.

کد خبر 334296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.