۲۲۶ تازه داماد در زندان به سر می برند

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۲۶ تازه داماد به دلیل عدم توانایی در پرداخت مهریه در زندان‌های استان اصفهان به سر می‌برند.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آمار زندانیان جرایم مالی استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۸۵ نفر به دلیل جرایم مالی در زندان به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اصفهان نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۴۲۸ نفر زندانی جرایم مالی با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان از بند رهایی یافته‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان تصریح کرد: ۱۹ میلیارد تومان از اعتبارات آزادی جرایم غیر عمد استان اصفهان در سال جاری از محل وام و تسهیلات، ۱۳ میلیارد تومان از محل گذشت شکات و شش میلیارد تومان نیز از طریق کمک‌های بلاعوض برای زندانیان تامین شده است.

وی با بیان اینکه ۷۴ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان اصفهان نیز با کمک خیریه‌ها از بند رهایی یافته‌اند، افزود: این مددجویان با کمک ۶۰۰ میلیون تومانی خیریه‌ها آزاد شده‌اند.

گرجی زاده در خصوص تفکیک زندانیان جرایم غیر عمد استان اصفهان نیز گفت: از تعداد یک هزار و ۸۰ نفر زندانی جرایم مالی و غیر عمد استان اصفهان ۲۲۶ نفر تازه داماد برای مهریه، ۱۸ نفر برای پرداخت نفقه و مابقی به دلیل پرداخت دیه برای تصادفات و بدهی‌های مالی در زندان به سر می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه اینکه می‌گویند "مهریه را کی داده و کی گرفته" امروزه در جامعه صدق نمی‌کند، افزود: خانواده‌ها باید بیش از گذشته نسبت به انتخاب همسر برای فرزندانشان دقت کنند چرا که رشد آمار زندانیان مهریه در اصفهان نگران کننده است.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان  به افزایش ۳۵ درصدی محکومیت های مالی در استان اصفهان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: وضعیت اقتصادی جامعه و گرفتاری خانواده‌ها دو دلیل اصلی افزایش این نوع محکومیت‌ها است.

کد خبر 334205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.