مشکلات ساخت و ساز فرا شهرداری است / اجرای ۴۰ پروژه مشارکتی در منطقه ۱۰

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: کاهش صدور پروانه ساختمانی در کلان شهرها، نظام عرضه و تقاضا را بهم ریخته است، بنابراین باید با ایجاد بسترهای لازم در مناطق شهری و تشویق سرمایه گذاران، به سمت رونق بخشی ساخت و ساز حرکت کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سید جمال الدین صمصام شریعت در نخستین جلسه کمیسیون هم اندیشی سرمایه گذاران توسعه شهرسازی و مدیران شهری در منطقه ۱۰ اظهارکرد: طبق آمار، صدور پروانه‌ ساختمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در منطقه ۱۰ افزایش یافته به طوری که در بین مناطق ۱۵ گانه بیشترین پروانه ساخت و ساز از لحاظ متراژ و تعداد در منطقه ۱۰ صادر شده است.

وی افزود: ابتکار عمل شهرداری منطقه ۱۰ در جذب سرمایه گذاران، تشویق انبوه سازان و تکریم ارباب رجوع قابل تحسین است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار با بیان اینکه مشکلات و مسائل فرا روی ساخت و ساز و انبوه سازان فرا شهرداری است، تصریح کرد: نظام مهندسی، بیمه تامین اجتماعی و مالیات بر عملکرد دست اندرکاران ساخت و ساز از مشکلاتی است که پیش روی ساخت و ساز قرار دارد که منجر شده علاقمندی برای سرمایه گذاری در این بخش در سطح ملی کاهش یابد.

صمصام شریعت ادامه داد: کاهش صدور پروانه ساختمانی در کلان شهرها، نظام عرضه و تقاضا را بهم ریخته است، بنابراین باید با ایجاد بسترهای لازم در مناطق شهری و تشویق سرمایه گذاران، به سمت رونق بخشی ساخت و ساز حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه معاونت شهرسازی و معماری از ارائه پیشنهادات و نظرات انبوه سازان برای رفع موانع صدور پروانه استقبال می‌کند، افزود: انجمن انبوه سازان می‌توانند با تشکیل دفتری نظارت در این حوزه را برعهده بگیرند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار ادامه داد: رونق در بخش ساخت و ساز علاوه بر جذب سرمایه گذار و خدمت رسانی بهتر به شهروندان در ایجاد اشتغال تاثیر بسزایی دارد.

 وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری همکاری ویژه‌ای با استانداری و دبیرکمیسیون ماده پنج برای واقعی کردن تراکم و ارتفاع بدون هیچ تبعه منفی دارد.

اجرای ۴۰ پروژه مشارکتی در منطقه ۱۰ با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان 

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در این جلسه گفت: منطقه ۱۰ دارای پتانسیل و استعدادهای بالقوه ای است که می‌توان پروژه های بزرگی را در این منطقه با مشارکت سرمایه گذاران به اجرا درآورد.

عبدالرسول امامی با بیان اینکه ۴۰ پروژه مشارکتی کوچک و بزرگ در منطقه ۱۰ با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان در حال اجراست، اظهارامیدواری کرد: با حضور و مشارکت سرمایه گذاران گام بهتری در جهت رشد و توسعه منطقه برداشته شود.

وی تاکیدکرد: لازم است از سرمایه‌گذاری در بخش آپارتمان‌سازی به سمت طرح‌ها و پروژه‌های درمانی، ورزشی و رفاهی حرکت کنیم.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اضافه کرد: بیشترین بافت فرسوده شهر در منطقه ۱۰ وجود دارد که امید است با کمک انبوه سازان و سرمایه گذاران این وضعیت به حداقل ممکن برسد.

مشارکت و توسعه باید به یکدیگر متصل باشند

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در این جلسه گفت: مدیریت شهری به دنبال ایجاد مدیریت واحد در حوزه سرمایه‌گذاری است.

شهرام رئیسی با بیان اینکه مشارکت و توسعه باید به یکدیگر متصل باشند، افزود: لازم است مشارکت توام با سود به نفع سرمایه گذار باشد، در واقع شرایط بازی بُرد- بُرد برای سرمایه گذار و شهرداری به عنوان نماینده شهروندان فراهم شود.

وی با اشاره به دیگر راهکارهای جذب سرمایه گذار گفت: نتیجه سرمایه گذاری‌های گذشته باید به سرمایه گذاران نشان داده شود، زیرا این مهم می‌تواند باعث ترغیب و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی شود.

بافت های فرسوده با همت و عزم ملی احیا شود

دبیر انجمن انبوه‌سازان اصفهان با بیان این مطلب که برگزاری این گونه جلسات باعث دلگرمی و علاقمندی انبوه سازان می شود، گفت: این جلسات نشانگر این است که مدیریت شهری، انبوه سازان را سرمایه گذاران شهر و به عنوان شریک فعالیت‌های شهرسازی می‌داند.

احمد تولا با بیان اینکه شهرداری منطقه ۱۰ از دوره‌های گذشته در زمینه سرمایه گذاری فعال بوده و شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاران فراهم کرده است، تصریح کرد: با توجه به وسعت و شرایط خاص منطقه 10 قابلیت بالایی در سرمایه گذاری دارد.

وی با بیان اینکه باید بافت‌های فرسوده با همت و عزم ملی احیا شود، اظهارامیدواری کرد: با همکاری مجموعه شهرداری و سرمایه گذاران بافت‌های فرسوده متحول شود و به شهر زیبا دست یابیم.

وی با بیان اینکه با احیاء بافت‌های فرسوده شاهد ایجاد اشتغال و وضعیت مناسب در بازار مسکن خواهیم بود، گفت: برای احیاء بافت فرسوده باید پلاک‌ها تجمیع شود، خدمات در محله‌ها توسعه یابد و سطح اشغال در معابر کوچک شود.

گفتنی است؛ با توجه به تاکید شهردار اصفهان در زمینه تشکیل کمیسیون هم اندیشی سرمایه گذاران توسعه شهرسازی و مدیران شهری نخستین جلسه این کمیسیون با همت شهرداری منطقه ۱۰ برگزار شد.

کد خبر 333938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.