هم طلسم‌شکنی به تعویق افتاد و هم رونمایی از حسنی

در روزی که طلایی‌پوشان اصفهانی با تن دادن به تقسیم امتیاز با میزبان خود باز هم نتوانستند طلسم دوگانه‌شان در لیگ هفدهم را بشکنند، هفتمین کلین‌شیت فصل در کارنامه آنها به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سپاهان اصفهان در هفته هجدهم لیگ برتر به تساوی بدون گل برابر پارس جنوبی جم رضایت داد. چند نکته درباره این مسابقه را در ادامه می‌خوانید:

طلسم‌شکنی دست‌کم دو هفته عقب افتاد

این امکان وجود داشت تا طلسم دوگانه سپاهان بالاخره با پیروزی این تیم برابر پارس جنوبی در هجدهمین هفته از لیگ برتر شکسته شود، به این صورت که طلایی‌پوشان به موازات دشت نخستین برد خارج از اصفهان خود برای نخستین مرتبه در فصل جاری در دو دیدار پیاپی برنده شوند، اما با تقسیم امتیازات بازی در ورزشگاه تختی جم، طلسم‌ دوگانه سپاهان دست‌کم برای دو هفته دیگر پابرجا ماند و تلاش مجدد برای ابطال آن به دیدار با سپیدرود رشت از هفته بیستم لیگ برتر موکول شد. بدیهی است که طلسم پیروز نشدن در دو مسابقه پیاپی فقط به شرطی در آن دیدار خارج از خانه شکسته خواهد شد که سپاهان هفته آینده در شهرآورد اصفهان به پیروزی برسد.

فرصت ویژه از دست رفت

سه نفر از مدافعان پارس جنوبی به دلیل محرومیت اجازه همراهی این تیم را در دیدار با سپاهان نداشتند و البته یک نفر از آنها به کل از این تیم جدا شده بود. غیبت توأمان ارکان دفاعی حریف بهترین فرصت را برای شاگردان زلاتکو کرانچار فراهم کرده بود تا از ضعف احتمالی حریف از ناحیه سود ببرند و به شمار گل‌های خود در لیگ هفدهم بیفزایند. پارس جنوبی اما با وجود غیبت مدافعان اصلی‌اش موفق شد دروازه خود را به روی تیمی بسته نگه دارد که هفته پیش چهار گل در ورزشگاه نقش جهان به میهمانش زده بود.

هفتمین کلین‌شیت فصل ثبت شد

همانظور که سپاهان با وجود مضیقه دفاعی حریف، در گشودن دروازه میزبان ناکام ماند پارس جنوبی هم نتوانست در این مسابقه از امتیاز میزبانی بهره ببرد و دروازه میهمانش را در حضور هواداران البته نه چندان پُرتعداد خودی باز کند. به این ترتیب، ابراهیم عالمه در دومین بازی رسمی خود برای سپاهان هم گلی دریافت نکرد. این هفتمین بار در لیگ هفدهم بود که سپاهان موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد. تیم اصفهانی پیشتر در هفته‌های چهارم، پنجم، نهم، دهم، دوازدهم و هفدهم نیز به ترتیب از تیم‌های ذوب‌آهن، سپیدرود، سیاه‌جامگان، گسترش فولاد، تراکتورسازی و پدیده گل نخورده بود.

اجازه داشت، امکان نداشت

ادون حسنی که به خاطر سفر به آلبانی در آستانه دیدار با پدیده و صادر نشدن ITC‌ اش تا قبل از آن مسابقه به هفدهمین هفته از لیگ برتر نرسید، در هفته هجدهم با وجود داشتن مجوز بازی به یک دلیل دیگر امکان همراهی طلایی‌پوشان اصفهانی را پیدا نکرد. خرید زمستانی سپاهان که در جلسات تمرینی منتهی به این دیدار آسیب دیده بود به بازی پارس جنوبی هم نرسید تا رونمایی از او باز هم عقب بیفتد.

صعود موقتی

با تک‌امتیازی که از تساوی با پارس جنوبی به حساب سپاهان واریز شد، تیم اصفهانی موقتاً دوپله در جدول صعود کرد و به رتبه دهم رسید، اما با توجه به نتایج سایر دیدارهای هفته هجدهم که روز جمعه برگزار شد، سپاهان دوباره به جایگاه قبلی خود در رده دوازدهم بازگشت.

کد خبر 333847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.