تعدد ادیان الهی فرصتی در حوزه گردشگری اصفهان است

شهردار اصفهان گفت: ارامنه اصفهان در دنیا وجه خوبی دارند و می توانند منشا اثر خوبی در صنعت گردشگری اصفهان باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم دیدار قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان، شهرداران مناطق دو و پنج و همچنین اعضای شورای اسلامی شهر با "سیپان کاشجیان" پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران ظهر امروز -پنجشنبه- ۱۴دی ماه در کلیسا وانک برگزار شد.

قدرت الله نوروزی ضمن تبریک سال نو میلادی گفت: شما در شهرداری به دیدن ما آمدید و ما بر خود واجب دانستیم که در ایام میلاد حضرت مسیح(ع) و ابتدای سال نو میلادی به دیدن شما بیاییم. آمده‌ایم تا سال جدید و میلاد حضرت مسیح(ع) را به شما تبریک بگوییم و همچنین پیرو صحبت هایی که در گذشته مبنی بر وجود ادیان مختلف در اصفهان به عنوان یک فرصت و عامل وحدت داشتیم، صحبت و تعامل کنیم.

وی افزود: نگاه ما همیشه به شما و شهروندان مسیحی ساکن اصفهان نگاهی مثبت بوده و وجود شما را غنیمتی برای توسعه و اعتلای شهر می دانیم. روابطی که از گذشته در بین مردم وجود داشته نشان می‌دهد که می توانیم در کنار هم رفتار مسالمت آمیز و زندگی خوبی داشته باشیم. اصفهان به لحاظ وجود آثار تاریخی و باستانی و قدمت حضور حکومت های مختلف به عنوان یک شهر جهانی شناخته می‌شود، اما معتقدم بعد دیگری هم در این شهر است که جهانی‌اش می کند و آن وجود ادیان الهی دیگر در این شهر است. قبلا نیز گفته ایم که این آمادگی را داریم که با همکاری شما تعاملات جهانی بیشتری را به ویژه با خواهر خوانده های خود برقرار و تقویت کنیم.

وی ادامه داد: پیش از این توافقاتی در بحث گردشگری انجام دادیم که شما در ارتباط با مردم کشورهای خارجی، اصفهان را بیشتر به مردم جهان بشناسانید و معرفی کنید و ما نیز این آمادگی را داریم که زمینه این ارتباط را بیشتر فراهم کنیم، زیرا شما در دنیا وجه خوبی دارید و می توانید منشا اثر خوبی در صنعت گردشگری اصفهان باشید. همه اعضای شورای شهر و همچنین بنده معتقدیم که بسیاری از مسائل به خصوص در بین ادیان الهی با گفتگو قابل حل است و می تواند موجب ایجاد صلح و آرامش در جهان باشد، بنابراین معتقدیم شما یک فرصت برای اصفهان هستید.

اصفهان، الگوی همزیستی مسالمت آمیز ادیان الهی

همچنین رییس شورای شهر اصفهان در ادامه بیان کرد: لازم می دانم که ولادت حضرت مسیح(ع) و شروع سال میلادی را به تمام هم وطنان مسیحی تبریک عرض کنم و این تبریک را از طرف تمامی اعضای شورا خدمت شما ابلاغ کردم. من و تمام اعضای شورای شهر خود را نماینده تمام مردم عزیز اصفهان و همین طور ارامنه عزیز ساکن در اصفهان می دانیم. جمعی از اعضای شورای شهر نیز امروز برای این عرض تبریک در این جلسه حضور پیدا کردند.

فتح الله معین افزود: ما در تلاشیم تا در محله ای که ارامنه عزیز در آن سکونت دارند خدمات و آبادی بیشتر از قبل اتفاق بیفتد، گذشته از اینکه بسیاری از ساختمان های این منطقه جزء آثار باستانی اصفهان هستند، شاهد تلاش اعضای شورا در جهت افزایش ویژگی های کیفی این منطقه بوده اید. وضعیتی که ما در اصفهان داریم می تواند الگویی برای صلح و همزیستی ادیان مختلف در دنیا باشد. من پیش از این سفری در باب خواهر خواندگی به ایروان داشتم و در ابینه تاریخی و بناهای آنجا مشابهت زیادی با بناهای ایران و اصفهان دیدم، این موضوع نشان دهنده این است که دوستی بین شهروندان ارمنی و مسلمان اصفهان یک دوستی عمیق و ریشه دار است و می خواهیم ارتباط بین ایران و ارمنستان به صورت دو طرفه و عمیق تر ادامه پیدا کند.

اعتماد متقابل میان ارامنه و مسلمانان

"سیپان کاشجیان" پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران در این دیدار گفت: به شما خوش آمد می گویم. خیلی به خانه خودتان خوش آمدید. همان طور که ما اصفهان را شهر خودمان می دانیم، آن را شهر و خانه شما نیز به حساب می آوریم.

او با بیان اینکه اعتماد و دوستی موجود میان ارامنه و مسلمانان متقابل است، اظهار کرد: در زمان انتخابات شورا خیلی از کاندیداها و همین طور جامعه ارامنه برای کسب تکلیف پیش آمدند و همیشه گفتیم که اصلح ترین فرد را انتخاب کنید و من مطمئن هستم که اکنون افرادی که انتخاب شدند از بهترین ها و اصلح ترین ها هستند. مایه خوشحالی است که امروز به اینجا آمدید. کاملا اطمینان دارم شما دوستان عزیز تمام کارهایی را که می توانید برای آبادانی این شهر انجام دهید انجام خواهید داد. در مورد انتخاب آقای دکتر نوروزی ما احساس خوبی داشتیم و ایشان نیز همان طور نسبت به ما لطف دارند و به همین جهت از شما تشکر می کنم.

کد خبر 333827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.