سیستم وثیقه محور بانک‌ها حذف شود

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: با اجرای سیاست‌های اقتصادی و مالی باید به سمتی پیش رویم که بانک‌های کشور به جای سیستم وثیقه محور بر سیستم پروژه محور پیش رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا محمدرضا برکتین شامگاه چهارشنبه همزمان با افتتاحیه ساختمان جدید شعبه مرکزی و سرپرستی بانک صنعت و معدن در اصفهان در دیدار صنعتگران و کارآفرینان استان، اظهار کرد: اصفهان یکی از صنعتی ترین استان‌های کشور است اما صنعت آن هنوز با جایگاه اصلی خود فاصله دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای سیاست‌های اقتصادی و مالی باید به سمتی پیش رویم که بانک‌ها از جمله بانک صنعت و معدن به جای سیستم وثیقه محور بر سیستم پروژه محور پیش رود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه اگر بخواهیم در سال ۱۴۰۴ کشور نخست منطقه از لحاظ اقتصادی باشیم، نخست باید قبول کنیم که بضاعت‌های اندک ما باید بزرگ شود، گفت: بخشی از این به تفکر صنعتگران، رفتار، مدیریت و برنامه ریزی آنها و بخشی دیگر به نظام کشور برمی گردد که باید صنعتگران و تولیدکنندگان را به بزرگی صدا کنند.

وی افزود: تا زمانی که ما در دایره بسته وثیقه، پول، ملک و املاک هستیم نمی توانیم از آن خارج شویم و در حالیکه این صنعتگر باید ده‌ها برابر گردش مالی داشته باشد. این ترنول مالی پشتیبانی بانک را دارد که در این فضا باید اعتماد وجود داشته باشد.

برکتین تاکید کرد: در این شرایط تسهیلات کشور باید در راستای رشد و توسعه قرار گیرد و بضاعت‌های کم را قبول کنیم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان زمینه‌های زیادی برای پیشرو بودن دارد و می‌تواند به عنوان الگو بسترهای بالقوه خود را بالفعل کند، گفت: به عنوان مثال در استان اصفهان ۲۰۰۰ واحد سنگبری وجود دارد که این تعداد ۵۰ درصد واحدهای سنگبری کشور را شامل می شوند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: اگر ما نتوانیم به راه حلی برای اقتصاد و اشتغال کشور بیندیشیم روزی به این شرایط غبطه خواهیم خورد و دیگر راه به جایی نخواهیم برد.

وی تاکید کرد: تمام صنعتگران امروز آماده هستند تا با کمک مسئولان نگاه‌های خود را تغییر دهند و  تولیدکنندگان تمام چالش‌ها را تحمل می کنند چرا که بهترین راه عبور از شرایط امروز افزایش تولید است.  

سقف تسهیلات بانک صنعت افزایش یابد

منزوی یکی از صنعتگران اصفهان در این جلسه، با بیان اینکه امروز تمام تولیدکنندگان ما از بانک‌ها گلایه دارند، گفت: ما تلاش زیادی کردیم تا صندوق ذخیره خود را به ۱۵ درصد برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان ما در شام غریبان خود از بانک ها حرف می زنند، افزود: همین بانک ها بودند که روزگاری با ما همکاری کردند بنابراین اگر بخش تولید، با نظم و انضباط باشد همه بانک ها برای تولید به خوبی عمل خواهند کرد.

این صنعتگر با بیان اینکه بانک صنعت و معدن، بانک تخصصی و با سابقه کشور است، تصریح کرد: تهمت هایی که امروز به مدیران بانک ها می زنند، دروغ است.

منزوی با اشاره به اینکه در حال حاضر سقف تسهیلات بانک صنعت و معدن در اصفهان ۱.۵ میلیارد تومان است خواستار افزایش سقف این وام به بیش از پنج میلیارد تومان شد و گفت: امروز تمام تولیدکنندگان به چتر حمایتی بانک ها نیاز دارند.

درآمد ۵۰ میلیارد دلاری از صنعت توریسم کسب کنیم

رجالی دیگر صنعتگر اصفهان در این جلسه با تاکید بر اینکه بانک صنعت و معدن از بعد انقلاب تاکنون به صنعتگری که بخواهد پول خود را پس بدهد، نه نگفته است بنابراین خواستار افزایش سقف وام به صنعتگران هستیم.

وی با اعتقاد بر اینکه تنها راه نجات کشور، بدهکاری آن است، گفت: بالای ۹۰ درصد صنعت موجود در کشور با تلاش مرحوم آیت الله رفسنجانی شکل گرفت در حالی که صنعت اصفهان و کشور در دولت نهم و دهم هیچ بهره ای نبرد و نتوانست خشت روی خشت بگذارد.

این صنعتگر اصفهانی با بیان اینکه در دولت احمدی نژاد متاسفانه تحریم ها و کاغذپاره ها مشکلات بسیاری برای صنعت ایجاد کرد، افزود: اگر زیرساخت های کشور درست شود سالانه می توانیم از صنعت توریسم بالای ۵۰ میلیارد دلار درآمد کسب کنیم.

وی ادامه داد: بالاترین پولی که توسط بانک صنعت جذب کشور شده مربوط به تامین مالی بخشی از پروژه های قطار سریع السیر اصفهان- تهران و قطار سریع السیر تهران- مشهد بوده است.

رجالی افزود: با بدهکاری کشور در قالب پرداخت تسهیلات و دریافت فاینانس و ... می توان صنعت را نوسازی کنیم و کمبودهای خود را با تعامل خارجی ها جبران کنیم تا در میدان رقابت و صادرات خودنمایی کنیم.

کد خبر 333791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.