ابطال طلسم دوگانه با یک برد

سپاهان به شرط پیروزی برابر پارس جنوبی در ورزشگاه تختی جم می‌تواند همزمان دو طلسمی را که در فصل جاری به آنها دچار است باطل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دیدار دشوار بیرون از خانه برابر پارس جنوبی، طلایی‌پوشان اصفهانی فرصت دارند تا همزمان با یکدیگر دو طلسمی را بشکنند که در لیگ هفدهم به آن دچارند:

دو طلسم دامنگیر سپاهان

در ۱۷ هفته سپری‌شده از لیگ هفدهم سپاهان تنها چهار برد کسب کرده است. وجه اشتراک هر چهار پیروزی طلایی‌پوشان این است که همگی آنها در اصفهان رقم خورده‌اند. به عبارت دیگر، تیم اصفهانی در فصل جاری هنوز خارج از نصف جهان موفق به برتری برابر حریفان نشده است.

البته نخستین پیروزی سپاهان در هفته چهارم لیگ برتر در دیداری بیرون از خانه به نام این تیم به ثبت رسید که در آن مسابقه هم سپاهان در ورزشگاه فولادشهر میهمان ذوب‌آهن بود.

سه برد دیگر سپاهان در لیگ هفدهم به ترتیب در هفته‌های نهم، دوازدهم و هفدهم برابر تیم‌های سیاه‌جامگان، تراکتورسازی و پدیده در ورزشگاه نقش‌جهان رقم خورده است.

طلسم نبردن بیرون از اصفهان تنها طلسمی نیست که شاگردان زلاتکو کرانچار باید به دنبال شکستن آن در لیگ هفدهم باشند زیرا علاوه بر آن طلایی‌پوشان اصفهانی در فصل جاری هرگز نتوانسته‌اند برای دو هفته متوالی برنده از زمین خارج شوند. به عبارت دیگر، پس از هر برد سپاهان یک نتیجه بد یا نه چندان خوب در کارنامه این تیم به ثبت رسیده است.

سپاهان یک هفته پس از پیروزی در شهرآورد اصفهان در دیدار خانگی برابر تیم تازه‌وارد سپیدرود با تساوی بدون گل متوقف شد. تیم اصفهانی پس از برتری برابر سیاه‌جامگان، در هفته دهم به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل برابر گسترش فولاد دست نیافت. به فاصله تنها چهار روز پس از پیروزی قاطع برابر تراکتورسازی در ورزشگاه نقش‌جهان هم شاگردان کرانچار قافیه را در آبادان به صنعت نفت واگذار کردند تا در آن مقطع نیز روند خوبشان ادامه پیدا نکند.

باید دید که پس از برتری پُرگل مقابل پدیده، سپاهان با پیروزی برابر پارس جنوبی برای نخستین بار در لیگ هفدهم موفق به پیروزی در دو مسابقه متوالی خواهند شد یا با از دست دادن امتیازات در خانه حریف طلسم دوگانه سپاهان همچنان پابرجا خواهد ماند.

ذوب‌آهن همدرد سپاهان

از بین ۱۶ تیم لیگ برتری ذوب‌آهن اصفهان، سپیدرود رشت، استقلال خوزستان، نفت تهران و سیاه‌جامگان مشهد پنج تیم دیگری هستند که به درد سپاهان دچارند یعنی در دوره جاری مسابقات لیگ برتر هرگز موفق نشده‌اند دو مسابقه متوالی را با برد پشت سر بگذارند.

با این اوصاف، ذوب‌آهن رده‌ هشتمی تنها تیم نیمه بالایی جدول به حساب می‌آید که هنوز نتوانسته است نوار بردهای خود را دست‌کم برای یک هفته تمدید کند. به این ترتیب، ذوب‌آهن از این نظر به طلسمی مشابه سپاهان دچار است، اما سبزپوشان اصفهانی برخلاف طلایی‌پوشان همشهری در فصل جاری پیروزی خارج از اصفهان را تجربه کرده‌اند.

از پنج پیروزی ذوب‌آهن در لیگ هفدهم سه برد در اصفهان و دو برد خارج از خانه رقم خورده است. از سه پیروزی خانگی ذوب‌آهن هم دو برد در ورزشگاه اختصاصی این تیم در فولادشهر و یک پیروزی در ورزشگاه نقش جهان به ثبت رسیده است. دو برد بیرون از خانه تیم اصفهانی هم به ترتیب در هفته‌های دوازدهم و هفدهم لیگ برتر در رشت و تبریز مقابل سپیدرود و گسترش فولاد به دست آمده است.

کد خبر 333772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.