برپایی نمایشگاه مبلمان تنها با مجوز کارگروه مربوطه

برپایی نمایشگاه‌های مبلمان در سطح شهر که بیشتر اوقات بدون مجوز هستند مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است. در این راستا برای جلوگیری از مشکلات موجود برگزاری هرگونه نمایشگاه تنها با مجوز کارگروه برگزاری نمایشگاه‌ها قانونی است.

به گزارش ایمنا، با وجودی که صنعت مبل در اصفهان یکی از سود آورترین صنایع در اصفهان و حتی در کشور است اما وجود برخی مشکلات و بی قانونی ها به این صنعت ضربه می زند.

موضوع برگزاری نمایشگاه های فصلی و جشنواره ها در سطح شهر چندی است که با توجه به میل شهروندان به استفاده از مبلمان افزایش داشته است. اما این نمایشگاه ها بیشتر اوقات بدون مجوز است در حالیکه اجرای جشنواره های خرید ویژه و یا نمایشگاه های فصلی مستلزم گذراندن سیکل قانونی خود است.

اخذ تاییدیه برگزاری نمایشگاه از کارگروه مربوطه

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این باره به خبرنگار ایمنا، گفت: نمایشگاه های بدون مجوز حق فعالیت ندارند و باید برای اخذ مجوز از کارگروه مربوطه در سازمان صنعت تاییدیه های لازم را دریافت کنند.

محمد مجیری اضافه کرد: این کارگروه متشکل از نمایندگان اتاق اصناف، سازمان صنعت، نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی است و پس از درخواست مجوز از سوی برگزار کننده و تایید این کارگروه می توان نمایشگاهی را برگزار کرد.

وی تصریح کرد: مکان سرپوشیده، امکانات ایمنی، بیمه و ... از مولفه های لازم برای برگزاری یک نمایشگاه است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری «جشنواره فروش فوق العاده» نیازمند اخذ مجوزهای لازم از سوی اتحادیه است، گفت: در این صورت بازرسان نیز می توانند بر قیمت ها نظارت داشته باشند.

صدور مجوز برپایی نمایشگاه طبق قوانین

رییس اتحادیه مبلمان اصفهان با بیان اینکه اتحادیه برای هیچ کدام از نمایشگاه های فصلی مبلمان مجوز صادر نمی کند در خصوص دلایل موضوع به خبرنگار ایمنا، گفت: افرادی که پروانه کسب دارند و عوارض شهرداری می دهند حقشان پایمال می شود و این افراد می توانند از امتیاز برگزاری نمایشگاه های فصلی بهره مند شوند.

حجت الله پورحقانی در مورد نمایشگاه ها و فروشگاه هایی که در مجاورت واحدهای تولیدی برپا می شود، اظهار کرد: نمایشگاه یا فروشگاه های دائمی که در کنار کارگاه‌های تولیدی مشغول به فعالیت هستند مورد تایید ما است.

رییس اتحادیه صنایع مبل اصفهان با اشاره به اینکه از نمایشگاههای متعدد مبلمان که در سطح شهر برگزار می شود شکایات زیادی شده است، گفت: مشکل عمده ای که درباره این نمایشگاه ها وجود دارد ارائه محصولات بی کیفیت است، حتی گاهی پس از اخذ هزینه سفارش مبلمان از طرف مشتری، محصول به مشتری داده نشده است.

بدون مجوز سازمان صنعت نمایشگاهی دائر نمی شود

وی تصریح کرد: رسیدگی به مسئله وجود نمایشگاه های بدون مجوزی که در سطح شهر است ارتباطی با ما ندارد و باید مسئولان مربوطه در این باره پاسخگو باشند، گرچه این موضوعات را به مسئولان دولتی گوشزد و حتی در این باره شکایات زیادی کرده ایم.

پورحقانی تصریح کرد: برای تعطیلی نمایشگاه های بدون مجوزی که از سوی نیروی هوایی، ارتش، سپاه و ... در برخی از نقاط شهر دائر شده نیز شکایت هایی داشتیم که بیشتر آنها تعطیل شدند.

رییس اتحادیه صنایع مبل اصفهان اضافه کرد: پس از این موضوعات از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت بخشنامه ای صادر شد تا بدون مجوز این سازمان هیچ نمایشگاهی احداث نشود.

کد خبر 333757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.