تکنولوژی در خدمت پاکسازی هوا

افزایش سالانه میزان دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ای در کشورهای درحال توسعه موجب شده است که دوستداران محیط زیست به دنبال راه حل هایی برای کاهش دی اکسید کربن در سطح جهانی باشند.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایمنا و ترجمه از "تلگراف"، کاهش کربن نه تنها به حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند، بلکه هزینه‌های تحمیلی بر کسب و کار را نیز کاهش می‌دهد. با اجرای درست اقداماتی در راستای کاهش کربن در محیط زیست علاوه بر صرفه جویی در انرژی، بهبود شیوه های کسب و کار و ارتقا سیستم کاری ممکن می‌شود. تاکنون روش های بسیاری برای کاهش دی اکسید کربن در محیط از سوی محققان ارایه شده که در این میان با پنج اقدام زیر می توان به کاهش کربن در هوا از طریق کسب و کار تجاری خود کمک کنید.

چاپگرهای هوشمند
حتی با فن آوری هایی مانند SecureSend، هنوز برای ارسال اسناد راهکارهای پست نیاز است. با این حال، با کاهش چاپ تعداد صفحات غیرضروری، می توان به کاهش رد پای کربن در محیط و صرفه جویی در هزینه کمک کرد. استفاده از چاپگرهای هوشمند برای همه شرکت های مدرن ضروری است با کمک این چاپگرها، می توان مدیریت بهتری داشت و ضایعات را به حداقل رساند. آخرین پرینترها با قابلیت های صرفه جویی در انرژی، در راستای کاهش هزینه ها اقدام می شود.به تازگی، شرکت ال‌جی از پرینتر هوشمند و قابل حمل خود (مدل PD۲۲۱) که برایچاپ عکس‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد، رونمایی کرد. 

رایانش ابری

در سال‌های اخیر رایانش ابری، به یک فناوری مهم در حوزه‌ فناوری اطلاعات تبدیل شده است. متخصصان این حوزه بر این باورند که رایانش ابری (Cloud Computing)، فرآیندها را در حوزه‌ فن‌آوری اطلاعات دگرگون خواهد کرد. دیتاسنترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزارهای تأمین‌کننده‌ سرویس پردازشی را «رایانش ابری» می‌نامند. رایانش ابری روش نوین پردازش است که در آن منابع قابل گسترش و اغلب مجازی شده، به صورت یک سرویس پردازشی و از طریق شبکه‌های ارتباطی مانند شبکه‌های محلی و اینترنت عرضه می‌شود. محوریت این مدل، سرویس‌دهی به کاربر بر اساس تقاضا است، بدون آن که کاربر نیازی به تجهیزات خاصی برای پردازش داشته یا از محل انجام این پردازش آگاه باشد. این سرویس را می‌توان به شبکه برق‌رسانی تشبیه کرد که مشترک بدون نیاز به داشتن اطلاع از نحوه‌ی تولید برق و مکان دقیق تولید آن، تنها با اتصال از طریق یک درگاه، انرژی لازم برای استفاده از وسایل الکتریکی خود را تامین می‌کند. هدف اصلی فناوری رایانش ابری (Cloud Computing) دسترسی به حجم عظیمی از منابع محاسباتی به صورت مجازی‌سازی شده است. این کار با استفاده از تجمیع منابع و ایجاد یک سیستم یکپارچه انجام می‌شود. در این مدل از سرویس‌های محاسباتی، پرداخت هزینه توسط مشتری نیز بر اساس مقدار و مدت استفاده از منابع انجام می‌شود.

ارتباطات دیجیتال
سفر، به ویژه در سطح بین المللی، به شدت عامل انتشار دی اکسید کربن در جو است. بنابراین برای کاهش میزان سفر، استفاده از فناوری جدید ارتباطات دیجیتال می تواند کمک کننده باشد. سیستم های ویدئو کنفرانس به عنوان جایگزین جلسات کوتاه، راهی برای کاهش ارتباطات چهره به چهره است. شبکه های اجتماعی شرکتی مانند Slack، روشی مناسب برای جمع کردن افراد مختلف است. با استفاده از کانال های اختصاصی می توانید دانش، ایده ها و پشتیبانی از دفاتر مختلف را به اشتراک بگذارید که با اینکار میزان سفر را کاهش دهد. استفاده از ایمیل و پیام رسان ها راهی دیگر برای کاهش سفر است.

دستگاه های موبایل و صرفه جویی در انرژی

دستگاه های موبایل و لپ تاپ ها کسب و کار شما را منعطف تر می کنند، با کمک این دستگاه ها  قادر به ارتباط با یکدیگر در هر زمان و هر مکان هستید. تمام دستگاه های الکترونیک باید ویژگی های صرفه جویی در انرژی را داشته باشند، چرا که نتایج قابل توجه می تواند داشته باشد. تلفن‌های همراه روزبه‌روز هوشمندتر می‌شوند و قابلیت‌های جدید و فوق‌العاده‌ای به آنها اضافه می‌شود. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، دوربین‌های باکیفیت‌تر و سخت‌افزار قدرتمندتر ازجمله تغییراتی است که در مدل‌های جدید عرضه شده به بازار مشاهده می‌شود، اما در این میان همواره مشکلی به نام باتری وجود دارد که نه‌تنها حل نمی‌شود، بلکه با افزایش قدرت و امکانات این دستگاه‌های هوشمند، حادتر از روز قبل می‌شود.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به سیستم‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل را داشته باشند. با کمک هوش مصنوعی می توان انتشار کربن در هوا را کاهش داد. هوش مصنوعی، شاخه‌ای از علم کامپیوتر است که ملزومات محاسباتی اعمالی همچون ادراک (Perception)، استدلال(reasoning) و یادگیری(learning) را بررسی کرده و سیستمی برای انجام چنین اعمالی ارائه می‌دهد. هوش مصنوعی، مطالعه روش‌هایی است برای تبدیل کامپیوتر به ماشینی که بتواند اعمال انجام شده توسط انسان را انجام دهد. 

ترجمه از: آیدا علی اکبری

کد خبر 333568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.