چرا کی‌روش با کرانچار جلسه نگذاشت؟

علت اصرار کارلوس کی‌روش برای ریکاوری ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی به جای تمرینات باشگاهی، پس از بیانیه‌ای که مرد پرتغالی در واکنش به گلایه‌های زلاتکو کرانچار منتشر کرد مشخص شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز اول ژانویه مصادف با نخستین روز سال ۲۰۱۸ میلادی است. طبق برنامه‌ای که سرمربی تیم ملی پیشتر در اختیار فدراسیون فوتبال گذشته، قرار است از ماه ژانویه ملی‌پوشان لیگ داخلی یک تا یک و نیم روز پس از برگزاری دیدارهای باشگاهی در اختیار کادر فنی تیم ملی باشند. از آنجا که روزهای بعد از مسابقه به ریکاوری بازیکنان اختصاص دارد، کارلوس کی‌روش با ارائه این طرح در واقع خواسته است تا ریکاوری ملی‌پوشان به جای آنکه در محل تمرینات تیم‌های باشگاهی انجام شود در مرکز ملی فوتبال صورت بگیرد.

اگر قرار به اجرایی شدن طرح کی‌روش باشد (که البته طبق اعلام سرمربی تیم ملی برای باشگاه‌ها الزامی نیست)، ملی‌پوشان لیگ داخلی باید پس از برگزاری دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر که مصادف با روزهای چهارم و پنجم ژانویه برگزار می‌شود در اردوی یک‌روزه تیم ملی حضور یابند. به این ترتیب، ملی‌پوشان سپاهان پس از دیدار با پارس جنوبی باید در راه بازگشت از جم یکی، دو روز در تهران بمانند و مستقیماً به اصفهان برنگردند. ملی‌پوشان ذوب‌آهن نیز باید بلافاصله پس از دیدار خانگی برابر پیکان خود را به پایتخت برسانند. با این اوصاف، زلاتکو کرانچار و امیر قلعه‌نویی که اتفاقاً هر دو در گذشته سابقه اصطکاک و اختلاف‌نظر جدی با سرمربی پرتغالی تیم ملی را داشته‌اند، از جمله سرمربیان لیگ برتری خواهند بود که باید با این چالش تازه کنار بیایند.

سرمربی ذوب‌آهن اخیراً واکنشی به این طرح جنجالی نداشته است، اما همتای او در سپاهان در گفت‌وگوهای اخیرش اعتراض آرام خود را به این موضوع نشان داد و البته ساعتی بعد با بیانیه کی‌روش علیه خودش مواجه شد. برای سرمربی کروات سپاهان این سوال به وجود آمده بود که مگر ریکاوری در باشگاه‌ها چه تفاوتی با تیم ملی دارد که مرد پرتغالی چنین درخواست عجیبی را مطرح کرده است. از این رو، کرانچار مایل بود تا این ابهام را در گفت‌وگوی رو در رو با کی‌روش برطرف کند، اما پس از آنکه بی‌میلی سرمربی تیم ملی برای تشکیل جلسه خصوصی با خودش را رسانه‌ای کرد با بیانیه کی‌روش مواجه شد.

از نظر مرد پرتغالی کاملاً بدیهی است که ملی‌پوشان لیگ داخلی برای رسیدن به سطح بازی در جام جهانی به یک برنامه‌ریزی خاص از بُعد فیزیکی، تکنیکی، تاکتیکی و روحی نیاز دارند. سرمربی تیم ملی به این دلیل به پیشنهاد کرانچار برای ملاقات حضوری روی خوش نشان نداده است که نیازی نمی‌بیند تا این موضوع به زعم خودش بدیهی را شخصاً به سرمربی سپاهان یا سایر همتایان او در تیم‌های باشگاهی یادآوری کند. کی‌روش اما کرانچار را به بازدید از امکانات تیم ملی دعوت کرده است تا شاید از این طریق مرد کروات را متوجه فرق تمرین در سپاهان با تمرین در تیم ملی کند.

سرمربی تیم ملی با بیانیه‌ای که منتشر کرد خیلی خلاصه علت اصرارش برای ریکاوری ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی را روشن کرد. مرد پرتغالی طی سال‌های اخیر تلاش بسیاری برای فراهم آوردن حداقل امکانات استاندارد برای تیم ملی کرده است. دعوای او بر سر ساختمان ایفمارک و تبدیل کردنش به PEC هم در همین راستا بود. کی‌روش آن ساختمان کذایی را برای چنین روزهایی می‌خواست و اکنون هم به همین دلیل اصرار دارد تا ملی‌پوشان در ماه‌های منتهی به جام جهانی از امکاناتی که او با زحمت فراوان و دعواهای بسیار فراهم کرده است، استفاده کنند.

کد خبر 333544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.