مجلس مخالف موج جدید گرانی‌ها است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه بیشتر نمایندگان مجلس مخالف موج جدیدی از گرانی‌ها هستند، گفت: بعید است مجلس زیر بار افزایش حامل‌های انرژی برود.

علی بختیار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایمنا در خصوص آخرین تصمیم نمایندگان مجلس در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی، اظهار کرد: هفته گذشته موضوع تبصره ۱۸ مبنی بر افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی در کمیسیون انرژی مجلس به طور کامل حذف شد.

وی با تاکید بر اینکه در کمیسیون تلفیق مجلس نیز مخالف بسیاری بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی شده است، تصریح کرد: از نظر بسیاری از نمایندگان مجلس، افزایش قیمت‌ها همچون حامل‌های انرژی بر شاخص‌های اقتصادی کشور تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور بحرانی و مردم در بحث معیشت وضعیت بدی دارند، تاکید کرد: بعید است مجلس زیر بار افزایش حامل‌های انرژی برود.

وی با اشاره به اینکه دولت در نظر دارد از محل افزایش حامل‌های انرژی همچون آب، گاز و برق ۱۷.۴ هزار میلیارد تومان منابع کسب کند، افزود: دولت قصد دارد منابع حاصل از افزایش حامل های انرژی را به سمت اشتغال سوق دهد اما تجربه نشان داده که این نوع منابع راهگشای مشکل اشتغال کشور نیست.

بختیار با بیان اینکه در مجموع دولت ۷۳ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در لایحه بودجه پیشنهاد داده است، اظهار کرد: این رقم در قالب ۱۷.۷ هزار میلیارد تومان از محل افزایش حامل های انرژی، ۳۵ هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها، ۱۵ هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و ۶ هزار میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات قانون حمایت از توسعه و اشتغال مناطق روستایی در لایحه بودجه ۹۷ دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاصر افزایش نرخ حامل‌های انرژی در کمیسیون انرژی رد شده است، گفت: به طور قطع نیز کمیسیون تلفیق مجلس نیز با افزایش حامل های انرژی مخالفت خواهد کرد. در مجموع بیشتر نمایندگان مجلس مخالف موج جدیدی از گرانی‌ها هستند.

کد خبر 333468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.