طلسم‌شکنی در کم‌گل‌ترین و کم‌افت‌ و خیزترین بازی هفته

ذوب‌آهن در پنجمین تقابل بیرون از خانه برابر گسترش فولاد برای اولین مرتبه در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر موفق به شکست این حریف در تبریز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذوب‌آهن در هفته هفدهم لیگ برتر با یک گل گسترش فولاد را شکست داد. درباره این مسابقه نکات زیر قابل‌ذکر است:

نخستین برد لیگ برتری ذوب‌آهن در بنیان دیزل

دیدار با گسترش فولاد از هفته هفدهم لیگ هفدهم، پنجمین بازی ذوب‌آهن برابر این حریف در تبریز به حساب می‌آمد. در نخستین فصل حضور گسترش فولاد در سطح نخست فوتبال ایران تیم اصفهانی با دو گل مغلوب میزبان تبریزی شد. در لیگ چهاردهم ذوب‌آهن با حساب سه بر دو در ورزشگاه بنیان دیزل به گسترش فولاد باخت. عجیب‌ترین باخت بیرون از خانه ذوب‌آهن برابر گسترش فولاد در لیگ شانزدهم رقم خورد. در آن مسابقه میهمان اصفهانی بازی سه بر یک برده را در نهایت با حساب سه بر چهار به میزبان تبریزی واگذار کرد. فصل گذشته ذوب‌آهن با تساوی بدون گل برابر گسترش فولاد، نخستین امتیاز لیگ برتری خود را در ورزشگاه بنیان دیزل دشت کرد.

البته ذوب‌آهن پیشتر دو مرتبه متوالی در فصول ۹۵-۹۴ و ۹۶-۹۵ گسترش فولاد را به ترتیب در مراحل یک‌هشتم نهایی و یک‌چهارم نهایی جام حذفی در استادیوم اختصاصی این تیم شکست داده بود، اما تا پیش از دیدار روز جمعه در لیگ برتر موفق به پیروزی برابر تیم تبریزی در خانه این حریف شده بود.

نخستین دبل ذوب‌آهن در لیگ هفدهم

ذوب‌آهن با پیروزی برابر گسترش فولاد پنجمین پیروزی خود در لیگ هفدهم و دومین برد بیرون از خانه فصل را جشن گرفت. از آنجا که یکی از چهار برد ذوب‌آهن در نیم‌فصل نخست برابر گسترش فولاد رقم خورد بود، تیم اصفهانی با پیروزی مجدد در بازی برگشت برابر حریف تبریزی نخستین دبل خود در لیگ هفدهم را به ثبت رساند.

سومین کلین‌شیت پیاپی

ذوب‌آهن برای سومین هفته متوالی در لیگ برتر دروازه خود را بسته نگه داشت. تیم اصفهانی پس از آنکه چهار گل در ورزشگاه آزادی از پرسپولیس خورد، آمار دفاعی نامناسبی پیدا کرد، اما بسته ماندن دروازه این تیم در سه دیدار متوالی برابر تیم‌های نفت تهران، سیاه‌جامگان مشهد و گسترش فولاد تبریز باعث شد اوضاع این تیم از این نظر بهبود یابد. البته سومین کلین‌شیت متوالی در حالی برای رشید مظاهری به ثبت رسید که سنگربان ملی‌پوش ذوب‌آهن در جریان این دیدار کم افت‌ و اخیز به شکلی جدی به چالش کشیده نشد.

نقش‌آفرینی در کم‌گل‌ترین بازی هفته

ذوب‌آهن با توقف خانگی برابر سیاه‌جامگان در هفته شانزدهم، یک پای تنها بازی بدون گل نخستین هفته از دور برگشت لیگ هفدهم لقب گرفت. چیزی نمانده بود که سبزپوشان اصفهانی برای دومین بار متوالی در تنها بازی صفر - صفر هفته نقش‌آفرینی کنند، اما تک‌گل پیروزی‌بخش محمدرضا عباسی در وقت‌های تلف‌شده مسابقه مانع از وقوع این اتفاق شد. به این ترتیب، تمامی دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر با گل همراه بود، هرچند که برای دومین هفته پیاپی ذوب‌آهن در کم‌گل‌ترین بازی هفته نقش‌آفرینی کرد.

تعویض فوق‌طلایی

محمدرضا عباسی که در بیشتر اوقات فصل جاری گرفتار مصدومیت بوده خیلی فرصت بازی برای ذوب‌آهن در لیگ هفدهم را پیدا نکرده است. قبل از آنکه عباسی در دقایق پایانی دیدار با گسترش فولاد به زمین بیاید، آخرین بازی رسمی او برای تیم اصفهانی به حضور ۱۸ دقیقه‌ای‌اش در دیدار با پارس جنوبی از هفته دهم لیگ برتر مربوط می‌شد. عباسی در حالی که جمع دقایق حضورش در لیگ هفدهم هنوز به ۹۰ دقیقه هم نرسیده است، به فاصله بسیار کمی پس از ورود به زمین تک‌گل پیروزی‌بخش ذوب‌آهن را به ثمر رساند تا تعویض فوق‌طلایی امیر قلعه‌نویی در این مسابقه لقب بگیرد.

کد خبر 333447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.