تخصیص ۱۰۰میلیارد تومان برای بن-بروجن/احتمال استعفای نمایندگان اصفهان

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث استعفای دسته جمعی نمایندگان اصفهان به این معنا نیست که استعفا تنها راه باقی مانده است، نمایندگان استان اصفهان همه راه های موجود را پیگیری می کنند و در کنار آنها بحث استعفای دسته جمعی هم در برنامه قرار گرفته است.

ابوترابی با تأیید خبر مطرح شدن بحث استعفای دسته جمعی نمایندگان اصفهان به خبر نگار ایمنا گفت: بحث استعفای دسته جمعی به این دلیل مطرح شد که ما نمایندگان استان اصفهان فکر می کنیم اگر چاره اندیشی برای معضلات آب صورت نگیرد در آینده نزدیک با مشکلات جدی مواجه می شویم.

وی افزود دولت بدترین برخورد را با زاینده رود داشته که همه آنها محکوم است و در لایحه بودجه ای هم که به مجلس ارائه کرده، صد میلیارد تومان بودجه به طرح انتقال بن-بروجن اختصاص داده که طرحی کاملا غیر منطقی است. بر اساس این طرح آب باید از کوهرنگ به سد زاینده بیاید و بعد چند نیروگاه بزرگ پمپاژ زده شود تا آب به بن- بروجن منتقل شود که یک چرخش کاملا غیر منطقی است.

نماینده نجف آباد، تیران و کرون افزود: در وضعیت موجود، اساساً آبی پشت سد باقی نمانده که کسی بخواهد برای انتقال آن تصمیم بگیرد. این در حالی است که در کنار بروجن سد بزرگ چغاخور را داریم که به خوبی می تواند نیاز آب بروجن را تأمین کند.

ابوترابی در رابطه با موضوع تنزل جایگاه نمایندگان که در نشست روز پنجشنبه(۷ دی) مجمع نمایندگان اصفهان به عنوان یکی از دلایل احتمال استعفای دسته جمعی نمایندگان اصفهان مطرح شده بود، گفت: البته این بحث را بیشتر آقای موسوی لارگانی و کوهکن مطرح کردند و نظرشان این بود که در نوع دعوت مقامات کشوری، استانی و شهری، شأن و جایگاه نمایندگان لحاظ نمی شود.

وی افزود: البته من روی این موضوع بحث چندانی ندارم و بهتر است توضیحات بیشتر را از همکارانی بپرسید که این بحث را مطرح کرده اند.

ابوترابی در پاسخ به این سؤال خبرنگار ایمنا که آیا از راه حل های دیگر برای تحقق خواسته هایتان ناامید شده اید که موضوع استعفای دسته جمعی را مطرح کرده اید، گفت: خیر، طرح بحث استعفای دسته جمعی نمایندگان اصفهان به این معنا نیست که استعفا تنها راه باقی مانده برای رسیدن به هدف است، نمایندگان استان اصفهان همه راه های موجود را پیگیری می کنند و در کنار آنها بحث استعفای دسته جمعی هم در برنامه قرار گرفته است.

کد خبر 333328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.