مس مدعی نخست قهرمانی؛ گیتی‌پسند و تأسیسات امیدوار به معجزه

در فاصله سه هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتسال، شانس قهرمانی تیم مس سونگون نسبت به دو مدعی دیگر بسیار بیشتر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماراتن رقابت‌های لیگ برتر فوتسال ایران به سه هفته پایانی خودش رسید تا تکلیف قهرمان این فصل فوتسال ایران هم مشخص شود. البته با توجه به شرایطی که در جدول رده‌بندی لیگ وجود دارد، شانس تیم صدرنشین یعنی مس سونگون نسبت به سایر تیم‌ها بیشتر است و شاگردان حمید بی‌غم فاصله آنچنان زیادی تا قهرمانی لیگ ندارند، اما به هر حال فوتسال است و اتفاقات پیش‌بینی‌نشده و همانطور که گیتی‌پسند در سال گذشته اختلاف امتیاز دو رقمی خودش را با تیم‌های تعقیب کننده از دست داد، ممکن است این اتفاق برای مس سونگون هم بیفتد.

در جدول لیگ، مس سونگون با ۵۶ امتیاز و تفاضل گل ۵۶+ در صدر جدول قرار گرفته و تیم گیتی‌پسند هم با ۵۱ امتیاز و تفاضل ۳۶+ در تعقیب این تیم است. تأسیسات دریایی هم با ۵۰ امتیاز و تفاضل ۳۷+ تیم سوم جدول است و از آنجایی که تیم چهارم یعنی حفاری اهواز، فقط ۴۰ امتیاز به حسابش واریز کرده باید گفت که شانس قهرمانی لیگ امسال در فاصله سه هفته تا پایان لیگ فقط  ممکن است بین سه تیم نخست جدول جابجا شود.

شانس قهرمانی زودهنگام مس

رقابت‌های هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتسال در شرایطی امروز برگزار می‌شود که حتی ممکن است منجر به قطعی شدن قهرمانی مس سونگون هم بشود. در حقیقت، تساوی یا باخت گیتی‌پسند و برد مس سونگون اختلاف امتیاز هر دو تیم را به بیش از عدد شش خواهد رساند و این اختلاف، در فاصله دو هفته تا پایان رقابت‌های لیگ توسط اصفهانی‌ها قابل جبران نیست و اگر تأسیسات هم امروز حریف خودش را نبرد ممکن است مسی‌ها در هفته بیست و چهارم لیگ، قهرمانی زودهنگام خودشان را جشن بگیرند. در مسابقات این هفته، گیتی‌پسند راهی مشهد شده و باید به دیدار یکی از رقبای قدیمی خودش در لیگ برتر فوتسال یعنی فرش‌آرای مشهد برود که در این چند سال همیشه تیمی سخت‌گیر در مقابل مدعیان بوده و شاگردان حسین شمس اگر بتوانند به سلامت از سد حریف خودشان عبور کنند و با سه امتیاز به اصفهان بازگردند، شرایط لیگ را برای دو هفته باقیمانده بسیار تغییر خواهند داد. در تبریز مس سونگون میزبان مقاومت البرز، تیم دهم جدول است و تأسیسات هم در شهر قم یک بازی سخت در برابر آتلیه طهران قم دارد.

فینال حساس می‌شود

اما بدون شک گُل بازی‌های دور برگشت لیگ، بازی هفته بیست و پنجم گیتی‌پسند در مقابل مس سونگون است که البته میزان حساسیتش مرتبط با نتایجی است که در هفته بیست و چهارم رقم می‌خورد. در حقیقت اگر قهرمانی مس سونگون در هفته بیست و چهارم قطعی شود رقابت فینال‌گونه این دو تیم در هفته بیست و پنجم، همه حساسیت خودش را از دست خواهد داد و فقط جنبه حیثیتی پیدا می‌کند، اما در مقابل اگر نتایج هفته بیست و چهارم به سود گیتی‌پسند رقم بخورد و حتی فاصله امتیازی دو تیم کم شود، آن زمان است که اوج حساسیت در هفته بیست و پنجم لیگ در نبرد گیتی‌پسند و مس سونگون حاکم خواهد بود و اصفهانی‌ها انگیزه بسیار زیادی برای برد پیدا خواهند کرد. در هفته بیست و پنجم، تأسیسات دریایی هم میزبان پارسیان شهر قدس است.

راه قهرمانی از اهواز می‌گذرد

اما فرض را بر این می‌گذاریم که مس سونگون در بازی این هفته خودش امتیاز از دست می‌دهد و در هفته بیست و پنجم هم به گیتی‌پسند می‌بازد تا اختلاف امتیاز دو تیم به عدد صفر برسد و آن زمان است که بازی در هفته پایانی حکم قهرمانی در لیگ را پیدا می‌کند. اما گیتی‌پسند از این لحاظ هم خوش شانس نبوده و باید آخرین بازی خودش را دقیقاً در مقابل حریفی برگزار کند که در این چند سال گربه سیاه فوتسال اصفهان بوده و امتیازات زیادی از گیتی‌پسند سوزانده است. حفاری خوزستان در حالی در آخرین بازی لیگ میزبان گیتی‌پسند است که هم در سال گذشته و هم امسال در اصفهان از گیتی‌پسند امتیاز گرفته و اگر شاگردان حسین شمس در بازی هفته آخر خودشان به برد و حتی تفاضل گل نیاز داشته باشند، باید گفت که باید از جان مایه بگذارند تا بتوانند حفاری را در خانه خودش ببرند. البته این مسأله در شرایطی اتفاق خواهد افتاد که نتایج این دو هفته به سود گیتی‌پسند رقم بخورد وگرنه این احتمال هم وجود دارد که بازی هفته آخر کاملاً تشریفاتی باشد و حسین شمس حتی تیم اصلی خودش را هم به زمین نفرستد. در هفته آخر مس باز هم در خانه خودش میزبان شهروند ساری است و به احتمال زیاد جام قهرمانی را در مقابل چشم تماشاگران خودی بالای سر می‌برد. در هفته بیست و ششم، تأسیسات هم در مشهد به دیدار فرش‌آرا خواهد رفت.

برنامه هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتسال به شرح زیر است:

پنجشنبه ۷ دی ماه، ساعت ۱۶

فرش آرا مشهد - گیتی‌پسند اصفهان، پخش زنده از شبکه ورزش سیما

پارسیان شهر قدس - شهروند ساری

آتلیه طهران قم - تأسیسات دریایی تهران

مقاومت قرچک - آذرخش بندرعباس

مس سونگون ورزقان - مقاومت البرز

شهرداری ساوه - لبنیات ارژن شیراز

شرکت ملی حفاری اهواز - هیأت فوتبال قم

کد خبر 333268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.