واکنش خانواده لوافان به انتقاد از تغییر نام آکادمی بسکتبال اصفهان

انتقاد رییس هیأت بسکتبال استان از تغییر نام آکادمی بسکتبال اصفهان به آکادمی علوم ورزشی، واکنش بازماندگان بنیانگذار این مکان را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رییس هیأت بسکتبال استان اصفهان چند روز پیش در گفتگو با خبرنگار ایمنا، در پاسخ به سوالی در مورد علت افتتاح نشدن آکادمی بسکتبال اصفهان، عنوان کرد که این محل به آکادمی علوم ورزشی تبدیل شده و دیگر اسم بسکتبال روی آن نیست. جواد داوری با ابراز بی‌اطلاعی از علت این تصمیم به خبرنگار ایمنا گفت که "نمی‌دانم وارثان بنیانگذار این مکان (مرحوم محمد لوافان) چرا چنین تصمیمی گرفته‌اند. البته شاید برخی دلایل مشخص باشد."

برای پیگیری دلیل این موضوع به سراغ امیرمسعود لوافان، نوه مرحوم لوافان رفتیم.  وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در مورد تغییر نام آکادمی بسکتبال اصفهان به آکادمی علوم ورزشی، اظهار کرد: زمانی که پدربزرگم ساخت این مکان را تقبل کرد، قرار بود این مکان در فضای کوچکتر و در یک طبقه ساخته شود و از همان ابتدا هم قرار نبود این مکان تنها مختص به رشته بسکتبال باشد. پدربزرگم خیر مدرسه‌ساز بود و این مکان را برای ورزش درنظر گرفته بود. چون این مکان در کنار خانه بسکتبال اصفهان احداث شد، این ذهنیت به وجود آمد که شاید آکادمی بسکتبال باشد، اما در ادامه چون ابعاد این مکان بزرگ‌تر شد به علوم ورزشی تبدیل شد. ضمن اینکه سالن قدیمی خانه بسکتبال هم بیشتر مواقع در اختیار فوتسال است و از فوتسال درآمدزایی می‌کند.

در آکادمی علوم ورزشی از بسکتبال هم حمایت می‌کنیم

وی ادامه داد: پس از فوت پدربزرگم، پدر و عمویم که مدیریت این پروژه را برعهده دارد به این نتیجه رسیدند که این مکان را در ابعاد گسترده‌تر و در سه طبقه بسازند و برای ساخت و تکمیل آن هزینه بیشتری کنند و این مکان در حال حاضر به آکادمی علوم ورزشی تبدیل شده است. با توجه به گسترده شدن این آکادمی همه رشته‌های ورزشی را تحت پوشش قرار می‌دهد و به رشته بسکتبال نیز کمک می‌کند.

لوافان در پاسخ به اینکه اگر قرار بود از ابتدا این مکان تنها مختص به بسکتبال نباشد، پس چرا نام آن آکادمی بسکتبال اصفهان گذاشته شد، اظهار کرد: پدربزرگم چون در محیط بسکتبال بود از ابتدا اسم این مکان را آکادمی بسکتبال نام‌گذاری کرد چون قرار بود در یک طبقه ساخته شود، اما زمانی که تصمیم به گسترش این مکان گرفته شد قطعاً رشته‌های بیشتری را در بر خواهد گرفت. مراحل ساخت "آکادمی علوم ورزشی لوافان" به پایان رسیده و در حال تکمیل تجهیزات هستیم و تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

وی گفت: آکادمی علوم ورزشی لوافان به بسکتبال هم کمک خواهد کرد، البته اگر اصفهان تیمی داشته باشد. وقتی در اصفهان تیمی نداریم و در واقع قهرمان بسکتبالیست نداریم باید از چه کسانی حمایت کنیم؟ چرا نباید در اصفهان بسکتبالیست ملی‌پوش داشته باشیم؟ مگر از زمان ملی‌پوش شدن جواد داوری بیشتر از هفت، هشت سال زمان می‌گذرد؟ باید به دنبال علت این موضوع گشت.

لوافان افزود: وقتی در ابتدا قرار بود با حجم سرمایه‌گذاری بالایی وارد بسکتبال اصفهان شویم و صحبت‌های اولیه‌ رییس فعلی هیأت بسکتبال استان هم داشتن تیم لیگ برتری بود، چرا الان تیم لیگ برتری نداریم؟

وی تصریح کرد: آیا یک بازیکن رده‌ پایه بسکتبال نباید الگویی داشته باشد؟ جواد داوری زمانی که خردسال بود از بابک نظافت و محسن صادق‌زاده‌ها الگو می‌گرفت که الان جواد داوری شده است. بسکتبالیست‌های اصفهان کدام بازیکن و تیمی را باید شاخصه خود قرار دهند تا روزی جای او را بگیرند؟ بسکتبالیست‌های اصفهان به رده جوانان که می‌رسند رها می‌شوند. من ورزش پایه را نفی نمی‌کنم و رده پایه بسیار مهم است اما ورزش قهرمانی باید باشد تا بازیکن رده پایه رها نشود. متأسفانه بازیکنان ما در سن ۱۹ سالگی رها می‌شوند و دیگر نمی‌توانند فضایی برای رشد داشته باشند. داوری در مصاحبه خود گفته در اصفهان مربی پایه نداریم در صورتی که افرادی مانند مهدی میرآقاجان، علی اثنی‌عشر، مهرشاد تیزرو، سینا امانی، حمید شمس و میرشکار مربیان تیم‌های ملی پایه بوده‌اند و بازیکنانی مانند داوری هم از وجود همین مربیان استفاده کرده‌اند و باید بررسی شود که چرا رییس هیأت بسکتبال استان چنین حرفی می‌زند.

وی به کاندیدا شدن داوری برای ریاست فدراسیون بسکتبال هم انتقاد و اظهار کرد: داوری ابتدا باید کارنامه‌ مدیریتی از خودش ارایه دهد. من هم از خانواده بسکتبال اصفهان هستم، کارت مربیگری درجه دو بسکتبال دارم و سال‌ها با تیم بسکتبال اصفهان عنوان‌های قهرمانی و نایب قهرمانی را کسب کردم و در اردوی تیم ملی امید هم حضور داشته‌ام.

داوری چرا مسئولیت هیأت استان را برعهده گرفت؟

وی اضافه کرد: سوالی که برای من و جامعه بسکتبال اصفهان مطرح شده این است که اگر داوری می‌خواست اصفهان را رها کند و به فدراسیون بسکتبال برود، چرا به هیأت بسکتبال استان اصفهان آمد؟ داوری همانطور که در مصاحبه‌اش گفته ممکن است در این انتخابات به نفع کسی کنار برود و به او کمک کند. به نظر من این کار، بسکتبال اصفهان را وارد حاشیه می‌کند و در چند دوره گذشته هم اصفهان وارد چنین حاشیه‌ای شد و رییس وقتِ هیأت بسکتبال اصفهان از فرد مخالف مشحون حمایت کرد و متأسفانه از همان زمان بود که هیأت بسکتبال استان اصفهان ضربه خورد.

بسکتبال اصفهان باید منفعل عمل کند

لوافان گفت: به نظر من بسکتبال اصفهان در این مورد باید منفعل عمل کند. اگر جواد داوری قرار بود به فدراسیون برود پس چرا به هیأت بسکتبال استان آمد و مسئولیت این هیأت را برعهده گرفت. فدراسیون تهران است و بحث آن با هیأت بسکتبال اصفهان متفاوت است. داوری اگر قصد دارد به نفع کاندیدای دیگری کناره‌گیری کند، آیا این خطر را برای هیأت بسکتبال استان اصفهان احساس نمی‌کند که اصفهان دوباره دچار مشکلات حاشیه‌ای می‌شود و ممکن است رییس بعدی فدراسیون دیگر تعاملی با هیأت بسکتبال استان اصفهان نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از آن‌جایی که بسکتبال اصفهان یک‌ بار این موضوع را تجربه کرده، اصفهان در انتخابات باید منفعل عمل کند. و به داوری هم توصیه می‌کنم از کسی حمایت نکند. داوری قطعاً حق یک رأی را دارد، اما اگر بخواهد در حمایت و به نفع فرد دیگری کنار برود فکر می‌کنم ممکن است بسکتبال اصفهان را به چالش بکشاند.

لوافان با بیان اینکه ثبت‌نام ۲۴ نفر برای ریاست یک فدراسیون طبیعی نیست و صددرصد تعدادی از این نفرات به نفع یکدیگر کنار می‌روند تا در نهایت به سه یا چهار گزینه برسند، تأکید کرد: پیشنهاد ما به داوری این است که به نفع کاندیدای دیگری کنار نرود و بسکتبال استان اصفهان را دچار چالش دیگری نکند چراکه آینده بسکتبال اصفهان دوباره دچار مشکل شود.

کد خبر 333161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.