آقای سرمربی امضای ذوب‌آهن را پاک کرد

همزمان با جدایی بازیکنانی که پیوند محکمی بین آنها و ذوب‌آهن برقرار بود، در دو پنجره نقل و انتقالاتی اخیر نفراتی در لیست خرید باشگاه اصفهانی قرار گرفته‌اند که حضورشان در جمع سبزپوشان کمتر کسی را در نصف جهان ذوق‌زده می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایمنا، ذوب‌آهن پس از آنکه بحران وحشتناک اوایل دهه نود را پشت سر گذاشت و لیگ‌های دوازدهم و سیزدهم را در رتبه‌هایی نازل و نزدیک به منطقه سقوط به پایان رساند، از ابتدای لیگ چهاردهم چهره نسبتاً جدیدی پیدا کرد.

در بدو ورود یحیی گل‌محمدی بود که بسیاری از بازیکنان افول‌کرده و پا به سن گذاشته از جمع سبزپوشان اصفهانی کنار گذاشته شدند و نفرات جوانی مجال خودنمایی یافتند که با درخشش در ذوب‌آهن به مرور نامی برای خود در فوتبال ایران دست و پا کردند. احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی مهدی‌پور، سه نمونه بارز از این دست بازیکنان بودند که در نقل و انتقالات نیم‌فصل به بهانه خدمت سربازی تیم اصفهانی را به مقصد تراکتورسازی ترک کردند.

سربازی توأمان سه بازیکن ترکیب ثابت و پیوستنشان به یکی از رقبای اصلی پایان داستان نقل و انتقالاتی غم‌انگیز ذوب‌آهن نیست، زیرا اکنون شایعه‌ای بسیار نزدیک به واقعیت درباره احتمال جدایی مدافعی به گوش می‌رسد که نه تنها از نظر اخلاقی یکی از کم‌حاشیه‌ترین بازیکنان ذوب‌آهن محسوب می‌شد، که از حیث فنی هم از بهترین خارجی‌های چند فصل اخیر فوتبال ایران به حساب می‌آمد. علی حمام که در دوران سرمربیگری یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی مدافع راست بی‌بدیل ذوب‌آهن بود پس از روی کار آمدن امیر قلعه‌نویی نه تنها جایگاه خود را در ترکیب ثابت از دست داد که اکنون شواهد و قرائن حاکی از آن است که به نزدیکی‌های درب خروج باشگاه اصفهانی هدایت شده است.

شایعه کنار گذاشته شدن حمام توسط قلعه‌نویی که تا پیش از این هم شنیده می‌شد در پی جذب میلاد فخرالدینی قوت گرفت و پس از پُست خداحافظی کاپیتان ذوب‌آهن از این بازیکن لبنانی بیش از هر زمان دیگری نزدیک به واقعیت به نظر آمد.

اگر فرض بر این گذاشته شود که قلعه‌نویی نقشی در سرباز شدن توأمان سه بازیکن ترکیب اصلی ذوب‌آهن نداشته است، جدایی قریب‌الوقوع حمام از جمع سبزپوشان اصفهانی را باید مستقیماً به حساب او نوشت.

در قبال از دست دادن بازیکنانی که پای نام همه آنها امضای ذوب‌آهن به چشم می‌خورد، باشگاه اصفهانی چه در نقل و انتقالات تابستانی و چه اکنون در نقل و انتقالات زمستانی هیچ انتقال جذابی انجام نداده است. همه نام‌هایی که در لیست خرید قلعه‌نویی قرار گرفته‌اند کم و بیش یک وجه اشتراک مشخص دارند و آن اینکه نه تنها بین آنها با ذوب‌آهن و فوتبال اصفهان پیوند مشخصی دیده نمی‌شود که اکثراً به تیم‌های رقیب منتسب هستند و از آن بدتر اینکه از روزهای اوجشان هم فاصله دارند.

آنچه این فعل و انفعالات نه چندان خوشایند را برای فوتبالدوستان اصفهانی دردناک‌تر می‌کند این است که این تغییرات با کسب نتیجه هم همراه نبوده است و اوضاع ذوب‌آهن در لیگ هفدهم اگرچه به وخامت لیگ‌های دوازدهم و سیزدهم نیست، اما اصلاً هم چنگی به دل نمی‌زند.

کد خبر 333138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.