امضا قرارداد فاینانس بین ۴ بانک ایرانی و اگزیم بانک روسیه

بانک مرکزی ایران از امضای قرارداد تامین مالی بین‌المللی میان چهار بانک ایرانی و اگزیم بانک روسیه امروز (سه شنبه) در مسکو خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از بانک مرکزی، به دنبال امضای یادداشت تفاهم بانک مرکزی ایران و موسسه دولتی بیمه صادراتی روسیه (اکسیار) در مهر ماه سال جاری، قرارداد تامین مالی میان چهار بانک ایرانی سپه، توسعه صادرات ایران، پارسیان و پاسارگاد از یک سو و اگزیم بانک روسیه از سوی دیگر بدون محدودیت سقف امضاء شد.

این قرارداد امکان دریافت تسهیلات بانکی از کشور روسیه برای اجرای پروژه های عمرانی و تولیدی در کشور را فراهم می کند. امضای این قرارداد، در راستای اجرای تکالیف مقرر در قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و قوانین بودجه سنواتی و در نتیجه تلاش‌های اخیر دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی برای فراهم کردن خطوط اعتباری فاینانس از کشورهای مختلف صورت گرفته است تا امکان تنوع بخشی به خطوط اعتباری موجود برای اجرای پروژه های عمرانی و تولیدی کشور فراهم شود.

پس از انعقاد قرارداد با کشورهای هند، چین، کره جنوبی، دانمارک و اتریش در ماه‌های اخیر، روسیه ششمین کشوری است که قرارداد فاینانس با آن منعقد شده است و بدین ترتیب، طیف خطوط اعتباری موجود برای پروژه های عمرانی و تولیدی کشور به تدریج افزایش یافته و متنوع می شود.

در به ثمر نشستن این قرارداد تلاش های وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو قابل توجه و حائز اهمیت است. مذاکرات سیستم بانکی و دولت برای فراهم کردن امکان تأمین مالی از کشورهای دیگر، کماکان ادامه دارد و اخبار آن اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 333122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.