نرخ بی‌سوادی در بادرود به کمتر از ۱ درصد رسیده است

نطنز- رییس اداره آموزش و پرورش بادرود گفت: با اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده، در طول یک سال اخیر، درصد باسوادی مردم بخش بادرود به بیش از ۹۹ درصد رسیده است.

حسین ماهیان در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز اظهار کرد: اداره آموزش‌و پرورش بادرود در طول یکسال گذشته در بخش نهضت سوادآموزی فعالیت‌های پرثمر و خوبی انجام داده که با اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده، درصد باسوادی مردم بخش بادرود به بیش از ۹۹درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در دوره انتقال با ۳۰ نفر سوادآموز در شهرهای بادرود؛ خالدآباد و روستاهای اریسمان و ده آباد دایر است، افزود: سال گذشته از مجموع ۶۰ سوادآموز در دوره های انتقال و سواد آموزی، تعداد ۹ نفر قبول شده‌اند.

رییس اداره آموزش و پرورش بادرود، گفت: نهضت سوادآموزی با اجرای طرح‌هایی از قبیل انسداد بی‌سوادی و باسواد کردن اولیا درصدد ریشه‌کن کردن کامل بی‌سوادی است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون با استفاده از سامانه‌ای که در دسترس وجود دارد و متصل به سامانه سازمان ثبت‌احوال بوده، می‌توان، بی‌سوادان را شناسایی کرد.

ماهیان اجرای طرح‌های خواندن با خانواده، موضوع پرسش مهر رئیس جمهور و مسابقات مختلف فرهنگی در طول سال را از جمله فعالیت‌های مهم نهضت سوادآموزی برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با شناسایی افراد بی‌سواد زمینه آموزش را برای همگان به‌صورت رایگان فراهم کنیم.

کد خبر 333109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.