ذوب‌آهن در تولید ریل به ظرفیت حداقلی هم نرسیده است

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت با بیان اینکه امیدواریم مشکلات کارخانه ذوب آهن در تولید ریل رفع شود،‌ گفت: متاسفانه این کارخانه مشکلات اولیه‌ای در تولید ریل دارد و به ظرفیت حداقلی هم در تولید ریل نرسیده است.

به گزارش ایمنا، صفارعلی ذاکری در خصوص اولویت وزارت راه در تهیه ریل از خارج یا استفاده از تولید داخل، اظهار کرد: توسعه ریلی کشور نظیر آب جاری است و نمی‌توان مانع حرکت آن شد. ذوب آهن اصفهان را برای تولید ریل قبول داریم و مشتاقیم که این اتفاق رخ دهد زیرا از نظر زمان و هزینه به نفع ما است.

وی گفت: هنوز ذوب آهن اصفهان به ظرفیت حداقلی در تولید ریل هم نرسیده و مشکلات اولیه تولید دارد که امیدواریم این مشکلات کاهش یابد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگی با کارخانه ذوب آهن در حوزه تولید ریل داریم، ‌ گفت: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با ذوب آهن قرارداد ساخت ۴۰ هزار تن ریل و ما توافق اولیه ساخت ۲۵ هزار تن ریل را داریم، اما شرط ما این بود که محصول نهایی تایید شده UIC۶۰ را ببینیم و بعد قرارداد منعقد کنیم.

وی ادامه داد: مقدمات کار برای تولید ریل در داخل با استفاده از شمش فولادی هند و روسیه که برای تسهیل در تولید ریل داخل است؛ صورت گرفته است.

منبع: ماین نیوز

کد خبر 333065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.