پیشرفت ۶۰ درصدی احداث موزه میدان امام علی(ع)

مدیر پروژه میدان امام علی(ع) از پیشرفت ۶۰ درصدی احداث موزه این میدان خبرداد و گفت: عملیات ساخت موزه میدان امام علی(ع) تا شهریورماه سال آینده تکمیل می‌شود.

مهدی رضایی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: احیاء میدان ۸۰۰ ساله امام علی (ع) که ساخت آن به دوره سلجوقیان باز می‌گردد یکی از پروژه های شاخص ملی در اصفهان است که به واسطه آن قلب شهر جراحی می‌شود.

وی اظهارکرد: به دنبال احیاء این میدان تاریخی، مرمت و نوسازی موزه میدان در ضلع جنوبی میدان جلوخان مسجدجامع کنار مسجد کاسه‌گران در دست انجام است که عملیات سفت کاری آن در سال گذشته تکمیل شد.

مدیر پروژه میدان امام علی(ع) با اشاره به اینکه عملیات نازک کاری موزه از ابتدای سال جاری آغاز شده است، اظهارکرد: اجرای این پروژه تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا شهریورماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی هدف از احداث موزه میدان امام علی(ع) را به نمایش گذاشتن تصاویر مربوط به روند احیاء میدان امام علی(ع) و اشیاء قدیمی که در حین نوسازی این میدان کشف شده، عنوان کرد و گفت: این موزه دو هزار مترمربعی در دو فاز تعریف شده است که فاز اول آن، ساخت موزه و فاز دوم مرمت بازار قدیمی است.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان به منظور رفاه بیشتر شهروندان و جبران کمبود پارکینگ‌های میدان امام علی (ع)، احداث پارکینگ‌های کمرزرین و ولیعصر را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر پروژه میدان امام علی(ع) با اشاره به اینکه پارکینگ کمرزرین با ظرفیت ۵۵۰ دستگاه خودرو در حال احداث است و در سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان‌کرد: پارکینگ ولی‌عصر نیز در پنج طبقه با ظرفیت پارک ۵۰۰ دستگاه خودرو در حال طراحی است.

کد خبر 332944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.