فریدون الهیاری در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آنچه با عنوان ایجاد انحنا در بدنه غربی سی و سه پل در تصاویر نشان داده شده مربوط به چندین دهه قبل است. این انحنایی که در این تصویر نشان داده شده متعلق به دهه ۴۰ و ۵۰ است و هیچ اتفاق جدیدی در سی و سه پل رخ نداده است.
وی افزود: امروز صبح بعد از خبر و تصاویری که در خصوص ایجاد انحنا در بدنه غربی این پل تاریخی منتشر شد، سریع از سی و سه پل بازدید کردیم، چراکه همکاران اداره میراث فرهنگی مرتب در حال پایش و رصد وضعیت این پل هستند، حتی یک کمیته مشترک متشکل از نیروی انتظامی، شهرداری اصفهان، بخش های مختلف و اخیرا شورای اسلامی شهر تشکیل شده که این موضوع را مرتب مورد پایش قرار می دهند و برنامهریزی ویژه ای برای آن صورت داده اند. آنچه در خبرها منتشر شده مسئله تازه ای نیست و احتمال دارد مربوط به مرمتی باشد که در دهه های ۴۰ و ۵۰ انجام شده است که به علت برخی از فرسودگی ها و نشست های پیشین بنا این انحنا در مرمت ایجاد شده باشد.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه خط یک مترو عبور کرده و اگر قرار بود آسیبی به این پل تاریخی برسد تاکنون رسیده بود، گفت: پایش بر روی عبور مترو از خیابان چهارباغ از وظایف اداره میراث فرهنگی است که در سال ۱۳۹۱ بر اساس توافقی که بین سازمان میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان و سازمان قطار شهری اتفاق افتاد پیش بینی هایی به لحاظ سازه ای در روسازی خط مترو و بخشی هم به عنوان نوع ریل و فرش پیویی که قرار بود به کار گرفته شود انجام شده که ارتعاشات را به طور کامل کنترل می کند.
وی افزود: اکنون اگر سوار بر قطار شهری شوید وقتی مترو به خیابان چهارباغ عباسی نزدیک می شود صداها و لرزش ها کاملا تغییر می کند و این ناشی از تمهیدات پیش بینی شده است.
وی افزود: از این به بعد مسئله مهم مانیتورینگ و پایش مرتب است که این ارتعاشات در همین سطح باقی بماند. به این معنا که مانیتورینگ اتفاق بیفتد و تمهیدات لازم برای آن در نظر گرفته شود. می خواهیم این مانیتورینگ برای کارشناسان و مردم روشن و مشخص باشد که بدانند و خیالشان آسوده و راحت باشد که احیانا اگر در مسیر بهره برداری مسئله ای ایجاد شود آن را کنترل می کنیم.
نظر شما