انحنای بدنه غربی سی‌وسه‌ پل مربوط به دهه ۴۰ و ۵۰ است

مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: انحنای بدنه غربی سی‌وسه پل مربوط به دهه ۴۰ و ۵۰ است و هیچ آسیبی شامل این پل تاریخی نشده است.

فریدون الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آنچه با عنوان ایجاد انحنا در بدنه غربی سی و سه پل در تصاویر نشان داده شده مربوط به چندین دهه قبل است. این انحنایی که در این تصویر نشان داده شده متعلق به دهه ۴۰ و ۵۰ است و هیچ اتفاق جدیدی در سی و سه پل رخ نداده است.

وی افزود: امروز صبح بعد از خبر و تصاویری که در خصوص ایجاد انحنا در بدنه غربی این پل تاریخی منتشر شد، سریع از سی و سه پل بازدید کردیم، چراکه همکاران اداره میراث فرهنگی مرتب در حال پایش و رصد وضعیت این پل هستند، حتی یک کمیته مشترک متشکل از نیروی انتظامی، شهرداری اصفهان، بخش های مختلف و اخیرا شورای اسلامی شهر تشکیل شده که این موضوع را مرتب مورد پایش قرار می دهند و برنامه‌ریزی ویژه ای برای آن صورت داده اند. آنچه در خبرها منتشر شده مسئله تازه ای نیست و احتمال دارد مربوط به مرمتی باشد که در دهه های ۴۰ و ۵۰ انجام شده است که به علت برخی از فرسودگی ها و نشست های پیشین بنا این انحنا در مرمت ایجاد شده باشد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه خط یک مترو عبور کرده و اگر قرار بود آسیبی به این پل تاریخی برسد تاکنون رسیده بود، گفت: پایش بر روی عبور مترو از خیابان چهارباغ از وظایف اداره میراث فرهنگی است که در سال ۱۳۹۱ بر اساس توافقی که بین سازمان میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان و سازمان قطار شهری اتفاق افتاد پیش بینی هایی به لحاظ سازه ای در روسازی خط مترو و بخشی هم به عنوان نوع ریل و فرش پیویی که قرار بود به کار گرفته شود انجام شده که ارتعاشات را به طور کامل کنترل می کند.

وی افزود: اکنون اگر سوار بر قطار شهری شوید وقتی مترو به خیابان چهارباغ عباسی نزدیک می شود صداها و لرزش ها کاملا تغییر می کند و این ناشی از تمهیدات پیش بینی شده است.

وی افزود: از این به بعد مسئله مهم مانیتورینگ و پایش مرتب است که این ارتعاشات در همین سطح باقی بماند. به این معنا که مانیتورینگ اتفاق بیفتد و تمهیدات لازم برای آن در نظر گرفته شود. می خواهیم این مانیتورینگ برای کارشناسان و مردم روشن و مشخص باشد که بدانند و خیالشان آسوده و راحت باشد که احیانا اگر در مسیر بهره برداری مسئله ای ایجاد شود آن را کنترل می کنیم.

کد خبر 332894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.