ضرورت بهره‌مندی از تجربیات موفق آلمان در بخش صنعت کشور

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: فرهنگ مناسب کار، تخصص گرایی، توانمندی بخش خصوصی و توجه به کیفیت و حفظ محیط زیست به عنوان شاخصه‌های اقتصاد و صنعت آلمان، می‌تواند الگوی مناسبی برای بخش صنعتی و تولید کشور باشد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایمنا به نقل از شرکت شهرک های صنعتی اصفهان، محمد جواد بگی در دوره آموزشی چگونگی مشارکت با شرکت های آلمانی  (GIZ)، با بیان نقش آموزش در توسعه صنعتی و ارتقای سطح تکنولوژیکی تولید و به ویژه ارتقای سطح فناوری مدیریتی کشور، اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان به منظور توانمندسازی مدیران و نیروهای انسانی واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی متعددی به صورت رایگان کرده است.

وی بهره گیری از تجربیات موفق دیگر کشورها در زمینه تولید، آموزش و تجارت را برای دستیابی به موفقیت در  امر تولید و اشتغال در کشور بسیار مفید دانست و افزود: کشور آلمان یکی از موفق‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا و حتی جهان در زمینه صنعت است که می‌تواند در زمینه‌های مختلف به الگوی مناسبی برای سیاست‌گذاران و فعالان اقتصادی کشور تبدیل شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان آلمان را یکی از مهمترین شرکای تجاری کشور در دهه‌های گذشته دانست و تصریح کرد: صنعت کشور در دهه‌های گذشته با فناوری های آلمانی آشنا بوده و بعد از برجام نیز بیشترین تعاملات اقتصادی و صنعتی کشور با آلمان انجام شده و این کشور از پتانسیل بسیار بالایی جهت صادرات محصولات ایرانی از یکسو و جذب سرمایه‌گذاری و واردات تکنولوژی‌های تولیدی و ... برخوردار است.

وی نظام آموزشی آلمان را یکی از دلایل اصلی موفقیت این کشور در عرصه تولید و صنعت دانست و افزود: در این کشور تخصص‌گرایی جایگزین مدرک‌گرایی شده و بخش عمده آموزش‌های ارائه شده به نیروی انسانی و جوانان، آموزش‌های عملی و کاربردی مبتنی بر نیاز صنایع این کشور است.

بگی توجه ویژه به کنترل کیفی محصولات و بخش های تحقیق و توسعه (R&D) را یکی از دلایل اصلی موفقیت شرکت‌های آلمانی عنوان کرد و گفت: کیفیت بسیار مناسب محصولات و حفظ محیط زیست یکی از شاخصه‌های اصلی فرهنگ صنعتی این کشور است.

وی اقتصاد مبتنی بر بخش خصوصی، کوچک و هدفمند بودن دولت را یکی دیگر از شاخصه های کشور آلمان دانست و افزود: در این کشور بخش خصوصی و تشکل‌های این بخش مانند اتاق بازرگانی از توانمندی و قدرت بسیار بالایی برخوردارند و دولت تنها در برنامه ریزی وسیاست‌گذاری، هدایت و نظارت بر بخش های تولیدی فعال بوده و حتی کمترین تصدی‌گری بر اقتصاد ندارد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان فرهنگ کار و قوانین مناسب و توانمندسازی نیروی کار را از دیگر تفاوت های فضای کسب و کار و اقتصاد ایران و آلمان عنوان کرد و گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی مناسب و بهره‌مندی از تجربیات صنعتگران آلمانی، گام‌های مناسبی برای توسعه صنعتی کشور برداشته شود.

کد خبر 332887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.