ذوب‌آهن در خانه شیر نیست/ کاسه صبر تماشاگران لبریز شد

تساوی خانگی ذوب‌آهن در مقابل تیم انتهایی جدول لیگ باعث شد تا انتقادات علیه کادر فنی تیم و مدیریت این باشگاه شدت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایمنا، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن مربی کم‌تجربه‌ای در فوتبال ما نیست و در گذشته کمتر می‌شد نسبت به او ایراد فنی گرفت، اما با این حال خودش باید این موضوع را بپذیرد که تصمیماتش در ذوب‌آهن عیب و ایراد بسیار زیادی داشته و این موضوع روی سلیقه خرید بازیکن تیمش هم تأثیر گذاشته است. اگر تساوی دور رفت در خانه سیاه‌جامگان با وجود دریافت گل در ثانیه‌های پایانی یک نتیجه بسیار خوب برای این تیم به حساب می‌آمد، در مقابل تساوی بدون گل در دور برگشت آن هم در ورزشگاه نقش‌جهان هیچ توجیهی ندارد. بهانه تکراری تحت این عنوان که دروازه‌بان تیم حریف ستاره میدان بود و ما بارها توانستیم موقعیت گل ایجاد کنیم، موضوعی است که در این فصل بارها آن را از زبان کادر فنی ذوب‌آهن شنیده‌ایم و هرچه که جلو می‌رویم، باز هم این مسأله تکرار می‌شود.

اصرار امیر قلعه‌نویی برای انجام بازی‌های ذوب‌آهن در ورزشگاه نقش‌جهان که باعث شد خودش حتی به صورت مستقیم وارد میدان سیاست شود، تا به امروز فقط یک برد در مقابل نفت تهران را در مقابل نام ذوب‌آهن رقم زده و در بقیه مسابقات نماینده فوتبال اصفهان هیچ سودی از بازی بر روی چمن صاف و یکدست نقش‌جهان نبرده و حتی به نظر می‌رسد که ضرر هم کرده است! البته جدا از موضوعات ناامیدکننده در این بازی، بسته ماندن دروازه ذوب‌آهن و ثبت کلین شیت برای رشید مظاهری حتی اگر در مقابل تیمی مثل سیاه‌جامگان هم باشد، خودش می‌تواند عملکرد ساختار دفاعی ذوب‌آهن را توجیه کند، اما مشکل اصلی در فاز تهاجمی است که این تیم هنوز نتوانسته یک گلزن تمام عیار و چهارچوب شناس برای خودش پیدا کند. هم تبریزی و هم کی‌روش استنلی از آن دست بازیکنانی هستند که فوتبالشان به اصطلاح بگیر و نگیر دارد و نمی‌توان مثل بقیه مهاجمان لیگ در هر مسابقه از این دو نفر انتظار گلزنی داشت.

اما قابل پیش‌بینی‌ترین اتفاق این بازی در پایان مسابقه شکل گرفت و تماشاگران ناراضی ذوب‌آهن که از تساوی تیمشان در این بازی به خشم آمده بودند، علیه کادر فنی و مدیریت باشگاه موضع‌گیری کردند. حتماً سعید آذری و امیر قلعه‌نویی می‌دانند که در نیم فصل دوم فرصت برای آزمایش و خطا نیست و هر تیمی که در بازی‌های برگشت اشتباه کند، در نهایت نمی‌تواند جایگاه خوبی در جدول رده‌بندی برای خودش دست و پا کند. ذوب‌آهن اگر می‌خواهد که از این شرایط خارج شود، باید هرچه زودتر به فکر کسب چند برد باشد تا حداقل پیش از انجام بازی آسیایی خودش در مقابل نماینده هند به یک ثبات نسبی دست پیدا کند، وگرنه با این شرایط حتی شانس آسیایی شدن کامل ذوب‌آهن هم روز به روز در حال کاهش است.

کد خبر 332867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.