ضربه به دولت و سایر ارکان نظام توطئه دشمن و عوامل داخلی آنهاست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: آمریکا و هم‌پیمانان او از نظر نظامی و سیاسی از جمهوری اسلامی مأیوس شده‌اند و جنگی که اکنون علیه ایران آغاز کرده اند این است که چهره دولت و ارکان مختلف نظام را مخدوش کنند و متأسفانه کسانی در داخل هم به آنها کمک می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله طباطبایی نژاد در خطبه های امروز نماز جمعه گفت: خودم و همه شما را به تقوای الهی و ترس از خدا سفارش می کنم.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) فرموده اند شجاع ترین مردم کسی است که بر هوای نفس خود پیروز شود؛ امید است که خدا به همه ما توفیق ترک گناه را مرحمت بفرماید.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به موضوع هفته گذشته که در مورد موانع بصیرت و عقل بود، گفت‌: یکی از چیزهایی که عقل انسان را کدر می کند این است که انسان از ذکر خدا غافل شود. حضرت علی (ع) می فرمایند ذکر خدا به عقل انسان جلا و صیقل می دهد.

امام جمعه اصفهان با طرح این سوال که اما این ذکر خدا که مرتب به آن سفارش می شود چیست، گفت: ذکر به معنای یاد خداست و همانطور که شکر، سه مرتبه زبانی، قلبی و عملی دارد، ذکر خدا نیز دارای همین سه مرتبه است.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین به ذکر روایتی از پیامبر اکرم (ص) پرداخت و گفت: ایشان فرموده اند در سه حالت بطور ویژه به یاد خدا باش، وقتی تصمیم گرفتی کاری انجام دهی، وقتی می خواهی حکم و قضاوت کنی و زمانی که می خواهی چیزی را بین مردم تقسیم کنی.

وی افزود: این یادها به معنای توجه قلبی به خداست، اما یک ذکر زبانی هم داریم که همان تسبیح و ذکر گفتن البته با حواس جمع است و بهترین نمونه آن هم تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها است.

امام جمعه اصفهان گفت: از بین مراتب ذکر، ذکر عملی از همه مهمتر است و این امر به این معناست که انسان در اعمال خود حلال و حرام را بشناسد و به آنها عمل کند. یکی از چیزهایی که باعث نورانی شدن قلب می شود ذکر خدا در همه اوقات است. اینکه انسان در نماز، در کسب و کار و مواجهه با مردم به یاد خدا باشد و انصاف داشته باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد در خطبه دوم، ولادت عبدالعظیم حسنی که از شاگردان برجسته امام هادی(ع) بوده است و نیز ولادت حضرت عیسی مسیح را به همه مسلمانان و مسیحیان تبریک گفت.

وی همچنین از روز ثبت احوال یاد کرد و ضمن مقایسه وضعیت ثبت احوال کشور قبل و بعد از انقلاب اسلامی، از تلاش گران این عرصه تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه اصفهان نیروهای مسلح کشور شامل سپاه، بسیج و نیروی انتظامی را مایه افتخار و عامل ثبات و امنیت کشور دانست و افزود: نیروهای نظامی ایران در همه رده ها باعث  سربلندی ایران هستند و انتقاداتی که بر علیه این نیروها مطرح می شود برای ضربه به نظام و کاهش کارکرد آنهاست. 

وی گفت: نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که آمریکا در حال حاضر از نظر سیاسی و نظامی از ایران مأیوس شده، آنها در سوریه و عراق و افغانستان شکست خورده اند و بدعهدی آنها در برجام، سایر کشورها را به آمریکا بدبین کرده است. با این حال همانگونه که قران می فرماید اینها دائما سر جنگ دارند، اگر از یک راه شکست بخورند از راه دیگر می آیند مگر اینکه موفق شوند شما را از دینتان برگردانند.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: جنگی که آنها هم اکنون علیه ایران آغاز کرده اند این است که به دولت و ارکان مختلف نظام شامل قوه مقننه، مجریه و قضائیه لطمه بزنند و چهره آنها را مخدوش کنند و متأسفانه کسانی در داخل هم به آنها کمک می کنند. در اینگونه موارد بصیرت بسیار مهم است، اینکه بدانیم چیزی که دشمن می گوید را تکرار نکنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: رؤسای جمهور ایران هر کدام از شهری مختلف هستند و این که برخی می‌گویند چرا کشور در دست طایفه خاصی است، اشتباه است، رؤسای قوه مقننه و قضائیه دو برادر هستند که رهبر انقلاب رئیس قوه قضائیه را انتخاب کرده است تا آن را اداره کند و دیگری را نیز مردم انتخاب کرده اند.

وی افزود: ما نیز به قوه‌های سه گانه انتقاداتی داریم، اما باید بدانیم سربلندی که ایران امروز در جهان دارد هیچ کشوری ندارد و این سربلندی توسط همین قوای سه گانه و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری ایجاد شده است.

طباطبایی‌نژاد با بیان این که نمی‌شود حقوق بازنشستگان را تا 5 ماه پرداخت نکرد، گفت: در روزهای اخیر شاهد تجمع برخی بازنشستگان بودیم که حقوق آنها پرداخت نشده، البته شعارهایی که در این تجمع داده شد، شعارهای قلبی خود مردم نبود، عده‌ای شیطنت کردند و بازنشستگان نیز غفلت و آن را تکرار کردند.

وی افزود: من بارها تأکید کرده ام که می شود ساخت فلان سد و پیشبرد فلان پروژه را به تعویق انداخت، اما نمی شود حقوق افرادی را که تنها دارایی و امیدشان به همین حق الزحمه بازنشستگی است، نداد.

امام جمعه اصفهان گفت: در مورد خود من هم برخی مغرضان و دروغ گویان بحث اسید پاشی را مطرح کردند، اینها تبلیغات دشمن است که امان نمی دهد، باید حواسمان باشد که دشمن ما را از هم جدا نکند.

کد خبر 332814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.