رفع تبعیض ها گام مهمی در اجرای حقوق شهروندی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: هر سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه باید تلاش کنند تا تبعیض های موجود در کشور را از بین ببرند.

حسن کامران در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حرف زدن از حقوق شهروندی خوب است، اما باید ابتدا در کشور تبعیض ها بر طرف شود و اگر ما بتوانیم این قدم بزرگ را بر داریم خود به نوعی رعایت حقوق شهروندی است.

وی افزود: اگر تبعیض باشد، حقوق شهروندی آسیب پذیر می شود و بنابراین هر سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه باید تلاش کنند تا تبعیض های موجود در کشور را از بین ببرند.

کامران گفت: اگر مسئولان بر خود سخت بگیرند هم اقتصاد مقاومتی محقق می شود و هم مردم به آرامش می رسند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: به هر حال هر  اقدامی که به صورت عملی در عرصه حقوق شهروندی صورت بگیرد، پدیده جدیدی است و ما از آن استقبال می کنیم.

به گزارش ایمنا، بعد از رونمایی از منشور حقوق شهروندی در آذر ۱۳۹۵، حسن روحانی رییس جمهور طی بخشنامه ای به همه دستگاه ها، وظایف مشترک و اختصاصی هر دستگاه به شرح مواد مرتبط و مندرج در منشور را به آنها ابلاغ کرد.

به موجب این بخشنامه، همه دستگاه ها موظف شدند تا اسفند ۹۵ ، گزارشی از تدابیر اجرایی، اداری و آموزشی در خصوص منشور حقوق شهروندی در دستگاه خود را به دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی ارائه دهند.

پیرو این اقدامات، نخستین اجلاس ملی گزارش حقوق شهروندی روز سه شنبه- ۲۸ آذر- ماه برگزار گردید و دستگاههای منتخب در حضور رئیس جمهور از عملکرد خود در زمینه منشور حقوق شهروندی گزارش دادند.

کد خبر 332773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.