تعیین تکلیف قرارداد "ونسی" تا چند ماه آینده

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در مراحل پایانی مذاکرات با شرکت ونسی هستیم و اگر اتفاق خاصی نیفتدتا چند ماه آینده با آنها به توافق خواهیم رسید.

به گزارش ایمنا درباره آخرین وضعیت قرارداد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با شرکت ونسی، اظهار کرد: مذاکرات قراردادی با این شرکت سخت است، زیرا هر دو طرف (شرکت فرودگاه‌ها و شرکت ونسی) به دنبال گرفتن منافع بیش‌تر هستند و همین امر مذاکرات را طولانی‌تر کرده است.

وی افزود: در حال حاضر، کار در حوزه ما تمام شده است، اما شرکت ونسی برخی خواسته‌ها و دولت نیز انتظاراتی دارند که درباره آنها در حال مذاکره هستیم و بعد از برطرف شدن این موضوع به سمت جدی شدن قرارداد و امضای نهایی پیش خواهیم رفت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره اینکه اگر شرکت ونسی به تعهدات خود پایبند نباشد و مذاکرات لغو شود چه خواهید کرد، تصریح کرد: ما کار خود را انجام خواهیم داد و نباید منتظر بمانیم، اما باید تأکید کنم که در شرکت فرودگاه‌ها برای جذب سرمایه‌گذار خارجی تلاش خواهیم کرد و از این موضوع چشم‌پوشی نمی‌کنیم، زیرا سرمایه‌ خارجی مطمئن و ارزان است.

وی شرکت ونسی را یک شرکت ریسک‌پذیر دانست که چندی پیش در کامبوج سرمایه‌گذاری کرده است و افزود: اگر بتوانیم با این شرکت به تفاهم نهایی برسیم، از پایبندی به تعهدات آنها نگرانی نخواهیم داشت.

مه آبادی درباره برنامه‌های این شرکت برای افزایش و تأمین منابع، گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در چند سال اخیر از نظر درآمدی متحول شده است و سعی کرده از امکانات موجود حداکثر استفاده و بهره‌برداری را داشته باشد، همچنین حمایت و مجوزهایی که مجلس شورای اسلامی به قانون دائمی شدن برخی از احکام توسعه و برنامه ششم داده است، چشم‌انداز بسیار روشنی را برای ارتقای درآمدهای این صنعت فراهم می‌کند. ما باید بتوانیم به بهترین شکل از  فرصت‌های قانونی استفاده کنیم.

وی افزود: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران جزء پیشتازترین حوزه‌ها در بخش حمل‌ونقل، برای جذب سرمایه‌گذار قرارداد بسته و به صورت جدی نیز پیگیر قراردادها است و مذاکرات قراردادی خوب پیش رفته و اصلاً متوقف نشده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه پروژه اصلی ما در حال حاضر ونسی است، گفت: در مراحل پایانی هستیم. اگر اتفاق خاصی نیفتد، باید تا چند ماه آینده با آنها به توافق برسیم. در حال حاضر، بحث منافع و مصالح است. آنها می‌خواهند منافع بیشتری بگیرند و ما هم باید حواسمان جمع باشد.

منبع: هفته‌نامه حمل‌ونقل

کد خبر 332639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.