گام نخست پروژه خروج از بحران

طلایی‌پوشان اصفهانی برای فاصله گرفتن از منطقه خطر باید در اولین مسابقه از دور برگشت از حریفی امتیاز بگیرند که نیم‌فصل نخست لیگ هفدهم را بین بالانشینان به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایمنا، دور رفت لیگ هفدهم برای سپاهان به شکلی کابوس‌وار پایان یافت. تیم اصفهانی با شکست برابر استقلال در آخرین مسابقه از نیم‌فصل اول نه فقط جدال حیثیتی را به رقیب دیرینه خود واگذار کرد که در جایگاه دوازدهم جدول و در فاصله سه امتیازی با منطقه خطر باقی ماند.

طلایی‌پوشان اصفهانی از ۱۵ مسابقه خود در دور رفت تنها ۱۵ امتیاز به حساب خود واریز کردند، یعنی به طور متوسط از هر بازی تنها یک امتیاز گرفتند. با عملکردی که سپاهان در نیم‌فصل نخست از خود به جای گذاشت دیگر کسی از این تیم توقع قهرمانی یا حتی کسب سهمیه آسیایی ندارد، اما انتظار می‌رود که طلایی‌پوشان در ادامه به وضعیت خود در جدول رده‌بندی سر و سامان دهند، یعنی به موازات تلاش برای ارتقاء جایگاه خود و بازگشت به نیمه بالایی از رده‌های پایینی و منطقه سقوط فاصله بگیرند.

سپاهان در شش مسابقه از ۱۵ دیدار خود در دور رفت بازنده از زمین خارج شد. به عبارت دیگر، تیم اصفهانی در ۴۰ درصد از مسابقات نیم‌فصل نخست شکست خورد. حداقل توقع هواداران اصفهانی از طلایی‌پوشان این است که در دور برگشت به این روند ناامیدکننده پایان دهند. اولین گام از این مأموریت دشوار برای شاگردان زلاتکو کرانچار بسیار چالش‌برانگیز است، چون آنها باید در خانه حریفی به میدان بروند که نیم‌فصل نخست لیگ برتر را در یک‌سوم بالایی جدول به پایان رساند.

سایپا برخلاف سپاهان، نیم‌فصل موفقی را پشت سر گذاشت. تعداد دفعاتی که نارنجی‌پوشان تهرانی در دور رفت برنده از زمین خارج شدند دو برابر طلایی‌پوشان اصفهانی بود. در نتیجه آنها اکنون با هشت امتیاز بیشتر، هفت پله بالاتر از حریف هستند و اگرچه فعلاً در دایره مدعیان صدرنشینی قرار ندارند، اما با تنها اندکی بهبود در روند فعلی حتی می‌توانند به مدعی کسب سهمیه آسیایی بدل شوند.

آخرین دیدار سایپا و سپاهان در تهران به هفته دهم لیگ شانزدهم بازمی‌گردد. در آن مسابقه که ششم آبان ۹۵ در ورزشگاه شهید دستگردی برگزار شد دو تیم در پایان به تساوی یک بر یک برابر یکدیگر رضایت دادند. البته در این فاصله، دو تیم دو مرتبه دیگر یکی از هفته بیست‌ و پنجم لیگ شانزدهم و دیگری از هفته نخست لیگ هفدهم در ورزشگاه نقش‌جهان با یکدیگر ملاقات کردند که در اولی که با نخستین روز سرمربیگری زلاتکو کرانچار در سپاهان پس از بازگشت به اصفهان مقارن بود، طلایی‌پوشان با حساب سه بر یک از سد میهمانشان گذشتند، اما در مسابقه دوم به تساوی خانگی برابر این حریف رضایت دادند.

ترکیب احتمالی دو تیم:

سایپا: حامد فلاح‌زاده، امید خالدی، حامد شیری، روزبه شاه‌علی‌دوست، رضا علیاری، رضا اسدی، حسین کامیاب، مهدی ترابی، آرش رضاوند، رضا جعفری و محمدرضا سلیمانی

سپاهان: مهدی صدقیان، سیاوش یزدانی، عزت پورقاز، حسن جعفری، سعید آقایی، علی کریمی، میلاد سرلک، حسین پاپی، جلال‌الدین علی‌محمدی، رضا میرزایی و ساسان انصاری

کد خبر 332631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.