جای خالی طرح‌های عمرانی در بودجه ۹۷

شهرضا - نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۹۷ درآمدها با هزینه‌های جاری کشور برابر شد و جایی برای بودجه عمرانی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی شامگاه (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تدوین سند بودجه کشور در شرایط فعلی باید مجلس و دولت توجه کافی به میزان درآمدها و هزینه‌ها داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر آینده‌نگر باشیم باید کار کارشناسی برای تدوین و تصویب سند بودجه انجام شود در غیر این صورت  آینده‌ای با هزینه جاری بالا و بدهی‌های زیاد خواهیم داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۹۷ درآمدها با هزینه‌های جاری کشور برابر شد و جایی برای بودجه عمرانی نیست که البته پیش بینی لازم انجام شده تا از محل اوراق قرضه و برداشت از صندوق توسعه ملی جبران شود.

محمودی افزود: البته برداشت از صندوق توسعه ملی حتما نیازمند اجازه رهبر معظم انقلاب است و اوراق قرضه نیز همان بدهی برای آیندگان است.

وی تصریح کرد: ۲۱ هزار میلیارد از سال‌های گذشته با احتساب هفت هزار میلیارد سود باید پرداخت شود پس لازم است دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیش از پیش آینده‌نگر باشند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لازم است برای پروژه‌های عمرانی و همچنین ایجاد اشتغال از بخش خصوصی حمایت شود.

محمودی تصریح کرد: در شهرستان‌های شهرضا و دهاقان ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد بنابراین از همه تحصیل‌کردگان دانشگاهی که توانایی کارآفرینی دارند درخواست می کنیم که با استفاده از تسهیلات مصوبه به ویژه تسهیلات بخش روستایی برای ایجاد مراکز کارآفرینی اقدام کنند.

وی گفت: استان اصفهان رتبه چهارم بیکاری در کشور را دارد به همین دلیل لازم است، مدیران اجرایی برای حل این معضل با جدیت وارد عمل شوند.

کد خبر 332625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.