امیدوارم در آینده میزبان جام جهانی کشتی در اصفهان باشیم

رییس هیأت کشتی استان اصفهان گفت: امیدوارم با همیاری و همت همه سازمان‌ها و نهادها بتوانیم در آینده، جام جهانی کشتی را نیز در اصفهان برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مجیری امروز (دوشنبه) در نشست خبری تحلیل مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان که در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا باید از زحمات اصحاب رسانه تشکر کنم، چرا که عملکرد آنها در اطلاع‌رسانی این مسابقات مشهود بود.

مجیری در مورد شرایط برگزاری مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان افزود: کمتر از دو هفته برای برگزاری این مسابقات زمان داشتیم و می‌دانستیم که دستگاه‌های زیادی باید به میدان بیایند، اما تجربه بسیار مناسبی برای میزبانی‌های بعدی به دست آوردیم. در سه سال و دو ماهی که در هیأت کشتی استان اصفهان خدمت می‌کنم همیشه نگران میزبانی بودم اما میزبان خوبی برای مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور و مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان بودیم.

ابراز امیدواری برای میزبانی جام جهانی کشتی در اصفهان

وی ادامه داد: امیدوارم با همیاری و همت همه سازمان‌ها و نهادهای استان بتوانیم میزبان دوره بعدی جام جهانی کشتی باشیم.

رییس هیأت کشتی استان اصفهان برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان را مثبت دانست و اضافه کرد: در تمام ادوار گذشته، کشتی‌گیران سایر شهرستان‌های استان به اصفهان می‌آمدند و در مسابقات استانی کشتی می‌گرفتند و پس از آن هم تیم منتخب استان به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می‌شد اما بیشتر آنها در یک سطح بودند و نمی‌توانستیم پیشرفت کنیم.

مجیری گفت: برگزاری مسابقاتی مانند جام باشگاه‌های جهان و شور و هیجانی که در کشتی‌گیران اصفهانی ایجاد می‌کند و تماشای این مسابقات از نزدیک، در رویه آنها تاثیرگذار خواهد بود. اعزام تیم‌های کشتی اصفهان به خارج از کشور در دستور کار هیأت قرار دارد و حتی پیش‌بینی کردیم تا تیم کشتی آزاد را به ارمنستان اعزام کنیم چراکه رویارویی با کشتی‌گیران مطرح جهان به نفع کشتی‌گیران اصفهانی خواهد بود.

رییس هیأت کشتی استان اصفهان به رایزنی با شرکت بیمه رازی اشاره کرد و اظهار داشت: پس از برگزاری جام باشگاه‌های جهان با مسئول شرکت بیمه رازی در اصفهان صحبت و درخواست کردیم با شرکت بیمه رازی در تهران رایزنی کند تا در سال‌های بعد نیز بتوانیم با حمایت این شرکت در مسابقات کشوری و جهانی شرکت کنیم، ضمن اینکه می‌خواهیم از کشتی‌گیران اصفهانی نیز در آن تیم بیشتر بهره ببریم که قطعاً به آینده کشتی اصفهان کمک می‌کند.

وی در خصوص حضور تیم‌های خارجی در چهارمین دوره جام باشگاه‌های جهان و میزان آمادگی تیم‌های ایرانی گفت: تیم‌های زیادی برای حضور در جام باشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند اما تیم آمریکا نتوانست به ایران بیاید که اگر حضور داشت، مسابقات جذاب‌تری را شاهد بودیم. ضمن اینکه تیم‌های ایرانی نیز کیفیت و آمادگی مناسبی از خود نشان دادند. تیم‌های گرجستان و ترکیه نیز آمادگی خوبی داشتند و حضور تیم‌های خارجی بیشتر نیز کیفیت مسابقات را بالاتر می‌برد. شاید اگر زمان بیشتری داشتیم، مسابقات را با حضور تیم‌های خارجی بیشتری برگزار می‌کردیم.

سیر نزولی کشتی اصفهان از دو دهه قبل

رییس هیأت کشتی استان در خصوص افول کشتی اصفهان بیان داشت: دو دهه قبل و در زمانی که مسابقات کشتی در سالن تختی برگزار می‌شد تماشاگران تا بیرون سالن صف می‌کشیدند، بعد از آن کشتی اصفهان سیر نزولی داشت ولی باید به دوران طلایی خود بازگردد تا مردم با کشتی آشتی کنند و برای تماشای مسابقات جذاب کشتی به سالن بیایند.

مجیری در خصوص عدم برگزاری مسابقات در سالن پیروزی خاطرنشان کرد: در ابتدا قرار بود به خاطر بُعد مسافت، مسابقات را در سالن پیروزی برگزار کنیم ولی این سالن استاندارهای جهانی لازم را نداشت. البته مهمان‌نوازی خوبی داشتیم و تمام شرکت‌کنندگان و نماینده اتحادیه جهانی کشتی نیز این موضوع را تایید کردند و امکانات رفاهی تیم‌ها را مطلوب دانستند.

برای برگزاری جام باشگاه‌های جهان ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شد

رییس هیأت کشتی استان با اشاره به هزینه‌های برگزاری مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان تصریح کرد: در فصل خوبی برای برگزاری مسابقات قرار داشتیم و مسافر در هتل‌ها کم بود. بدون احتساب جایزه نقدی، کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان برای برگزاری این مسابقات هزینه شد و هماهنگی برای تبلیغات، حمل و نقل و مواردی از این دست را نیز شهرداری اصفهان انجام داد. یک شرکت خصوصی جایزه نقدی رقابت‌ها را متقبل شد و دو مجموعه اقتصادی خصوصی دیگر نیز در سایر هزینه‌ها با ما همکاری کردند. البته این سه شرکت هنوز پولی به حساب ما واریز نکرده‌اند که امیدوارم این کار انجام شود.

مجیری با اشاره به مراسم اهدای جام گفت: ناهماهنگی‌هایی در مراسم بود اما مسئولان فدراسیون هماهنگی‌های لازم را انجام دادند و نفرات اهدا کننده جوایز نیز مشخص بودند اما بعد از اهدای جام، مردم نیز وارد محل مراسم شدند. قطعاً اگر قرار باشد میزبان جام جهانی باشیم باید تمهیداتی اندیشیده شود که این اتفاق هم نیفتد.

رییس هیأت کشتی استان اصفهان در مورد نقش اداره‌کل ورزش و جوانان استان در برگزاری مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان بیان داشت: ستاد برگزاری مسابقات در اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی ورزش استان، تشکیل شد. البته پیش از تشکیل و برگزاری جلسات ستاد، باید تفاهم نامه‌ای بین فدراسیون کشتی و یکی از دستگاه‌های حقوقی مرتبط در استان امضا می‌شد که شهردار اصفهان این تفاهم‌نامه را امضا کرد و این موضوع پشتوانه ما برای آغاز کار بود.

نتوانستیم نظر فدراسیون را برای حضور اصفهانی‌ها در تیم بیمه رازی جلب کنیم

مجیری در مورد عدم حضور کشتی‌گیران اصفهانی در تیم بیمه رازی اظهار کرد: دوست داشتم کشتی‌گیران اصفهانی در تیم باشند و درخواست کردیم سه نفر از اصفهان در ترکیب تیم قرار بگیرند اما تیم بسته شده بود و نتوانستیم نظر فدراسیون را جلب کنیم. البته فراموش نشود که آقایان قاسمی، سامانی و نوری از اصفهان به عنوان کمک داور در مسابقات حاضر بودند.

وی ادامه داد: برنامه زورخانه‌گردی برای تیم‌های شرکت‌کننده در نظر گرفته بودیم اما به دلیل مسایل امنیتی و همچنین کمبود زمان، امکان اینکه تیم‌ها در شهر پخش شوند وجود نداشت اما برای مسابقات جام جهانی باید برنامه‌های زورخانه‌گردی و اصفهان‌گردی را در دستور کار قرار دهیم.

مجیری در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص نحوه حضور تیم‌های خارجی در جام باشگاه‌های جهان افزود: در ابتدا هفت تیم خارجی به فدراسیون کشتی اعلام آمادگی کردند و پس از اینکه مسابقات به اصفهان منتقل شد، تعداد تیم‌ها به ۱۲ تیم رسید که در نهایت دو تیم انصراف دادند.

وی گفت: هر کشوری که میزبان مسابقات می‌شود، رقابت‌ها بر اساس آداب آن کشور برگزار می‌شود و این موضوع حتی در مسابقات بلاروس هم مصداق داشت. اتحادیه جهانی کشتی به انجام مراسم‌های مذهبی ایراد نمی‌گیرد؛ ضمن اینکه رسول خادم رییس فدراسیون کشتی نیز عضو اتحادیه جهانی است.

رییس هیأت کشتی استان در پاسخ به اینکه آیا اداره‌کل ورزش و جوانان استان از امضای تفاهم‌نامه برگزاری مسابقات کشتی جام باشگاه‌های جهان شانه خالی کرده است، تصریح کرد: در کل یک دستگاه دولتی باید امضای این تفاهم‌نامه را تقبل می‌کرد ولی در تفاهم‌نامه ارسالی از سوی فدراسیون کشتی، نام شهردار اصفهان تایپ شده بود که شاید به واسطه اعلام آمادگی شهردار اصفهان برای حمایت از مسابقات جهانی در اصفهان بود. شهرداری اصفهان و اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری زمینه‌سازی برای تبلیغات و موارد دیگر را دنبال کردند و در کنار آنها، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، اداره‌کل ورزش و جوانان استان و هیأت کشتی استان اصفهان نیز در برگزاری مسابقات تلاش کردند.

وی تاکید کرد: هزینه زیادی برای ساخت سالن ۲۵ آبان شده ولی اطراف این ورزشگاه نازیبایی‌هایی دارد که برای برگزاری مسابقات جهانی مناسب نیست. همچنین برای حمل و نقل تماشاگران باید فکری کرد ولی وقتی ظرفیتی مانند این سالن موجود است باید برای برگزاری مسابقات بین‌المللی از آن استفاده کرد.

مجیری با اشاره به برنامه‌های استعدادیابی هیأت کشتی استان اصفهان گفت: سرمایه‌گذاری و استعدادیابی را آغاز کردیم و امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد موفقیت این استعدادها باشیم تا کشتی اصفهان را در ورزش کشور سربلند کنیم.

کد خبر 332540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.